Зображення людини людина в русі Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із пропорціями людської фігури; надавати відомості про правила малювання людської фігури, яка рухається; закріплювати знання про основи композиції; розвивальна: розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості; виховна: виховувати в учнів акуратність, увагу. Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників, фотографії, навчальні роботи з методичного фонду, схеми послідовності малювання фігури в русі, схема пропорцій та будови людської фігури. Матеріали та інструменти: кольоровий папір, простий олівець, ножиці, клей ПВА, пензель для клею, ємність для води, серветки для витирання рук і пензлів. Тип: комбінований урок. Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу. Коментар Динамічна поза — поза, що передає момент руху. Модуль — одиниця вимірювання, якою користуються для визначення співвідношення частин зображення чи предмета. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь Запитання • Що таке композиція? • Для чого художникові потрібно знати закони композиції? • Які види композиції ви знаєте? III. Вивчення нового матеріалу Пояснення вчителя Усі жанри та види образотворчого мистецтва так чи інакше розповідають нам про людину, її зовнішній вигляд, характер, настрій, мрії, почуття, звершення. Малюючи людину, художники, в першу чергу, враховують побудову її кістково-м’язової системи. Основою форми тулуба є хребет і грудна клітка. До тулуба за допомогою плечового поясу кріпляться кістки рук, а за допомогою тазового поясу — кістки ніг. Малювання фігури людини полегшує знання пропорцій тіла. У різні часи в різних народів були розроблені так звані модулі, що допомагали визначити співвідношення частин тіла людини. Для того щоб визначити співвідношення частин тіла людини, у різні часи використовували розмір стопи, долоні та інше. Сьогодні з цією метою найчастіше використовують висоту голови. Пропорції будь-якого живого організму, який розвивається та зростає, змінюються. Ці зміни виразно видно Схема пропорційної будови в людській фігурі людського тіла Пропорції тіла дитини дуже відрізняються від пропорцій тіла дорослої людини. У дорослої людини розмір голови складає 1/7 частину всього її зросту, а в дитини 4—5 років — 1/4 або 1/5 частину. Існують певні співвідношення частин тіла: кінці пальців опущеної руки дорослої людини, коли вона стоїть, знаходяться трохи нижче за середину стегна. Стегно дещо довше за гомілку. Передпліччя коротше за плече. Коли людина рухається, положення окремих частин її тіла змінюється за певними правилами. Так, фігура, яку ми зображуємо, завжди має бути врівноваженою — інакше глядачам здаватиметься, що вона падає. Художники зазвичай починають малювати людську постать зі схеми, що відображає розташування кісток у скелеті. А потім «нарощують» м’язи, додають одяг. (Учитель пропонує учням розглянути таблицю пропорційної будови людської фігури, звертає увагу на співвідношення окремих частин тіла). IV. Закріплення вивченого матеріалу Організація сприйняття творів мистецтва А. Дейнека «Бігуни» (1934) Бесіда за питаннями (Учитель демонструє учням репродукції картин, що зображують людину під час занять спортом.) Роздивіться уважно картини, створені художниками, та спробуйте розповісти, який задум, на ваш погляд, митці хотіли донести до нас, глядачів. • Кого художники зобразили на своїх картинах? • Де розташовані основні та другорядні зображення, і як вони пов’язані одне з одним? • Як ви вважаєте, чи вдалося художникам донести до глядача свій задум? Творче завдання Слово вчителя Чи любите ви займатися спортом? Гратися у футбол та волейбол, кататися на ковзанах, бігати на лижах, плавати, стрибати? Спорт дарує нам безліч цікавих та корисних занять. Виконайте малюнок «О спорт, ти краса!», використовуючи техніку аплікації. Пояснення до творчого завдання Якщо квадратний аркуш паперу поділити по вертикалі на три рівні частини, а потім ще раз, як показано на схемі, то вийде проста модель для зображення фігури людини. З одержаних частин легко скласти зображення фігури людини в русі. (Учитель супроводжує пояснення демонстрацією послідовності дій.) А. Дейнека «Футбол» (1924) А. Дейнека «Баскетбол» (1962) Схема малювання людської постаті в русі за допомогою модулів Спочатку придумайте і намалюйте пейзаж, спортивну залу, стадіон, ковзанку, куточок засніженого парку. Потім на створеному фоні розташуйте фігурки своїх спортсменів. Фігури, розташовані ближче до нас, зробіть більшого розміру, ніж ті, що розташовані на відстані. (Схеми послідовності малювання постаті людини повинні бути розташовані на видноті під час усього процесу малювання.) V. Підбиття підсумків У процесі малювання та аплікації учні мають демонструвати розуміння основних правил пропорційної побудови людського тіла, навички малювання людини в русі, знання основ композиції. VІ. Домашнє завдання Обсяг завдання не дозволяє завершити його за один урок, учням пропонується зробити це вдома. | |
| |
Переглядів: 5234 | |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Всього коментарів: 0 | |