Урок 24 (письмо) Тема: Підготовка до написання букв. Письмо петлеподібних елементів у напрямку "вгору-вниз" (/-раз) та в напрямку "вниз-угору" (раз-/)Мета: вчити учнів писати нові елементи: верхню та нижню петлі; поєднувати елементи між собою верхнім з'єднанням, виконувати звуковий аналіз слів, відгадувати загадки; закріплювати навички орієнтування у сітці робочого зошита, правильної посадки за партою під час письма, тримання ручки та розташування зошита; узагальнити знання про народні та авторські казки; вчити дітей сприймати казки як джерело знань, мудрого порадника в житті; розвивати вміння учнів аналізувати елементи літер, пам'ять, кмітливість, увагу, уяву, мовлення, логіку, спостережливість, дрібну моторику руки; розширювати світогляд; формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати бережливе ставлення до письмового приладдя; любов до книги. Обладнання: плакат "Сиди рівно під час письма"; магнітна дошка; ілюстрації до казок, казкові персонажі (малюнки або м'які іграшки); роздавальні картки з рукописними літерами, що містять у собі елементи, які учні вчитимуться писати на уроці; ілюстрація для письмової підготовчої вправи, робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1. Закріплення правил сидіння під час письма (за плакатом "Сиди правильно під час письма"). 2. Повторення назв ліній сітки робочого зошита. 3. Повторення правил тримання ручки. III. Робота за матеріалом уроку читання 1. Відгадування загадок. Звуко-буквений аналіз слів-відгадок. IV. Повідомлення теми і завдань уроку - Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо сторінками відомих казок. Кожна казочка приготувала для вас завдання з письма. Виконавши їх, ви дізнаєтеся, виставу за якою казкою ми підготуємо для наших батьків. V. Вивчення нового матеріалу 1 Вправи з ручкою. Гра "Вгадай казку за описом" "Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти у найнеслушніший момент. Зараз би всі дивувалися з мене. Лежало б я на видноті...". (Яйце з казки "Курочка Ряба") Учитель дістає малюнок яйця, на зворотній стороні якого намальована рука з ручкою. 2 Робота у зошиті 1) Виконання графічного завдання. Усі завдання виконуються в такому порядку: а) аналіз елемента; б) прописування елемента в повітрі під рахунок; в) робота на дошці (використовується прийом "Письмо по мокрому"). 2) Обведення по пунктиру. - Ще одне завдання заховалося у казці, у якій є така пісенька: Ой ви мої діточки, козеняточки! Відімкнитеся, відчинитеся! Ваша мати прийшла, Молока принесла. - Як називається ця казка? ("Вовк та семеро козенят") Виконання завдання на обведення по пунктиру. 3) Письмова підготовча вправа. - Про кого йдеться? Несе мене лисиця за темнії ліси, Та за бистрі ріки, за високі гори! Котику-братику, порятуй мене! ("Кіт і Півник", головна героїня - Лисичка) Учитель вивішує малюнок лисички. - А ось і завдання. Рухи кисті та пальців - виписування петель. - Відгадайте, про який предмет йдеться. "Мені приємно знаходитися на голівці цієї Дівчинки. Вона дбає про мене. Я завжди охайна. Мені подобається разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до бабусі. Але є одна вада: моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди..." (Червоний капелюшок з однойменної казки) - А завдання, яке приготував для нас Червоний капелюшок розміщене у нашому зошиті. 4) Написання довгої прямої лінії з петлею угорі. Алгоритм написання довгої прямої лінії з петлею угорі - Пишемо на рахунок і-раз. 5) Написання довгої прямої лінії з петлею вгорі, що закінчується заокругленням унизу праворуч. - Відгадавши, про який предмет йдеться, ви одразу здогадаєтеся, хто приготував для нас наступне завдання. "Відверто кажучи, неприємно, коли тебе взуває Кіт. Бо в нього кігті. Він подряпав і розірвав усі мої устілки. Я, звичайно, розумію, що вся ця біганина заради хазяїна, але дуже вже боляче..." (Чоботи з казки "Кіт у чоботях") - Чим він відрізняється від першого? (Закінчується заокругленням унизу праворуч) Алгоритм написання довгої прямої лінії з петлею вгорі та заокругленням унизу праворуч - Працюємо під рахунок і-раз-і. Танцювальна хвилинка 6) Написання верхньої петлі у поєднанні з довгою прямою лінією, що ведеться до нижньої міжрядкової. - Ще одне завдання нам приніс герой всім відомої казки. "Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Бабуся і Дідусь. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі..." (Колобок з однойменної казки) - Упізнали? Так, це - Колобок. - Завдання у зошиті. Зі скількох елементів складається це завдання? (З двох) - Як вони називаються? (Перший - верхня петля, другий - довга пряма лінія, що ведеться до нижньої міжрядкової) - Зверніть увагу на з'єднання цих елементів. Яке воно? (Верхнє) Алгоритм написання - Працюємо під рахунок і-раз-і, два. 7) Написання нижньої петлі. - Щоб дізнатися, хто приготував для вас наступне завдання, необхідно відгадати назву казки. "Я, звичайно, ладна була виконати всі її побажання, бо її чоловік врятував мені життя. Але, врешті-решт, я зрозуміла: чим більше людині давати, тим більше вона хоче. Ось і доводиться таким людям залишатися у розбитого корита..." (Золота рибка з однойменної казки) Учитель вивішує ілюстрацію до казки "Золота рибка". - Давайте подивимося на завдання, що приготувала для нас Золота рибка. Учитель просить дітей розкрити конверти й дістати картки з рукописними літерами. - Це новий елемент. Він називається нижня петля. - Спробуйте знайти цей елемент у рукописних літерах. (Зустрічається при написанні рядкових букв д, у.) Алгоритм написання нижньої петлі - Пишемо під рахунок раз і. Пальчикова гімнастика 8) Написання нижньої петлі у поєднанні з короткою прямою лінією, продовженою до верхньої лінії робочого рядочка. - Останнє завдання на робочому рядочку для нас підготував головний герой, який був володарем предмета, про який піде мова у такій загадці. "Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися у воді... Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчакові. Як би не він і не черепаха, скільки б ще довелося мені лежати на дні?.." (Золотий ключик з казки "Пригоди Буратіно") - Молодці, це - Буратіно. Учитель вивішує на дошку ілюстрацію до казки "Золотий ключик". - А ось і його завдання. - Які це елементи? (Нижня петля, коротка пряма, продовжена до верхньої лінії робочого рядочка) Алгоритм написання - Працюємо, рахуючи: раз і, два-і. VI. Підсумок уроку Творча робота - Молодці, ви впоралися зі всіма завданнями, що приготували для нас казки. Я вам обіцяла, що наприкінці уроку ми дізнаємося, яку з казок інсценуватимемо для батьків. "До мене залізла ціла купа тварин: і Мишка, і Жабка, і Зайчик, і Лиска, і Вовк, і Кабан, і навіть Ведмідь. Але дісталася я Песику". ("Рукавичка") - Візьміть альбомний аркуш. Обведіть на ньому свою долоньку так, щоб вийшла рукавичка. - Ми знаємо, що рукавички плетуть. Давайте і ми сплетемо наші рукавички. Використайте для цього елементи, які ми на уроці навчилися писати,- верхні та нижні петлі. Можна використовувати кольорові олівці; кожний рядочок петель - іншого кольору. - Чи сподобався вам урок? - Загадка якого героя була для вас найскладнішою? - Які елементи навчилися писати? - Знайдіть у зошиті робочий рядочок, на якому елементи літер вдалися вам найкраще. Намалюйте маленьку рукавичку на полі навпроти цього рядочка. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2288 | |
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20 |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
Всього коментарів: 0 | |