УРОК 17 Тема. Умовні знаки передачі інформації. Робота з різними матеріалами Мета: ознайомити дітей з умовними знаками до плану місцевості; навчити дітей виготовляти картки зі знаками; вдосконалювати вміння працювати з ножицями; розвивати спостережливість, увагу, вміння користуватись планом місцевості. Обладнання: картон, кольоровий папір, ножиці, клей, олівці. ХІД УРОКУ I. Організація учнів класу Сьогодні у нас незвичайний урок — У подорож ми зробимо крок. З умовними знаками ми зустрічались не раз, І знову вони завітають до нас. На шляху є завжди перешкоди, та знаю — Для творчих дітей їх ніколи немає. II. Актуалізація опорних знань учнів 1. Перевірка готовності дітей до уроку. 2. Бесіда з учнями. Віє хай попутний вітер, З неба сонечко хай світить, Хмарку-човник доганяєм, Летимо над рідним краєм, Над подільськими річками, Над зеленими лісами, Через далеч, степу шир, Аж до моря берегів... Віє хай попутний вітер, З неба сонечко хай світить, Летимо над рідним краєм, Він — наш дім, його вивчаєм. — Діти, давайте спробуємо уявити, що у нас з'явилася унікальна можливість піднятися на висоту пташиного польоту. І ось ми пролітаємо над місцевістю, в якій живемо. Що ми можемо побачити? (Відповіді дітей) — Лівіть, що ми просто сфотографували свою місцевість з цієї висоти. І ось що ми бачимо. (Вчитель демонструє фото будь-якої місцевості.) — А тепер давайте розглянемо це зображення, яке називають планом місцевості, і порівняємо їх. (Вчитель демонструє план тієї ж самої місцевості.) — Чим вони відрізняються одне від одного? — На плані місцевості всі предмети зображають умовними знаками. Всі умовні знаки є загальноприйнятими і використовуються при складанні всіх планів місцевості. (Вчитель демонструє плакат «Умовні позначання».) — У географії всі ці знаки називаються графічними. Усього ж їх існує півсотні. Як ви вже побачили, села і міста, школи і заводи, ліси і сади, річки, моря і джерела, ниви і поля позначаються умовними знаками на плані місцевості. III. Повідомлення теми і мети уроку — Діти, давайте на сьогоднішньому уроці допоможемо вчителям географії і виготовимо для них роздаткові картки із зображеннями умовних знаків для топографії. Для роботи нам потрібні картон, ножиці, олівці, лінійка і клей. IV. Робота над темою уроку — Будемо працювати під девізом народного прислів'я «Робота спільна — як пісня весела». Прийоми та послідовність виготовлення картки а) Вирізання з білого картону картки розміром 6x8 см. б) Добір кольорового паперу. в) Вирізання деталей зображення з кольорового паперу за допомогою шаб - лонів. г) Розкладання деталей на фоні, визначення їхнього місця. д) Наклеювання деталей на картку. е) Висушування. ж) Підписування умовних знаків. Річка Поле Сад Ставок СтежкаҐрунтова дорога Поодиноке деревоМіст Мішаний лісБолотоДжерелоЛука — Діти, а саме умовні знаки ми виготовимо за допомогою олівців. Перш ніж розпочати роботу, потрібно згадати правила безпечної поведінки з ножицями і клеєм (див. Урок 1). V. Фізкультхвилинка VI. Практична робота учнів Надання індивідуальної допомоги учням. VII. Демонстрація дитячих робіт Оцінювання навчальних досягнень учнів — Спробуйте оцінити свою діяльність на уроці за допомогою вже відомої нам «шкали оцінювання». VIII. Гра «Відгадайте знаки» — Діти, а в ігри ви любите грати? — Тоді пограємось. Правила гри Ведучий читає загадку, а діти повинні показати картку з відгадкою. Виграє той, хто дасть більше правильних відповідей. 1. Така я велика, що й кінця не маю. Лежу собі тихо, нікого не займаю, Тільки мені добрі люди День і ніч топчуть груди. (Дорога) 2. Йде від хати і до хати, А з місця не зрушить. (Стежка) 3. Стоїть корито, Повне води налито. (Ставок) 4. Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. (Річка) 5. Всі пани скинули жупани, а один пан не скинув жупан. (Листяні та хвойні дерева /Мішаний ліс) 6. Через воду переводить, а сам з місця не сходить. (Міст) 7. Не людина, не море, а хвилюється. (Нива/Поле) 8. Суцвіттям пахучим цвіте навесні, А осінню стиглі плоди медяні Дарує він гцедро тобі і мені. (Сад) 9. Зимою біле, весною чорне, літом зелене, восени стрижене. (Поле) 10. Не море, не земля, кораблі не плавають, і ходити не можна. (Болото) 11. Літом одягається, а на зиму одежі цурається. (Дерево) IX. Підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? — Що нового ви розкажете вдома батькам, про що довідалися на уроці? — Хто отримав задоволення від своєї праці на уроці? — А хто відчуває, що міг би працювати краще? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1400 | |
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі... |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
У школі детективів |
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Всього коментарів: 0 | |