УРОК З Тема. Світ професій «людина — природа». Екскурсія на робочі місця професійних працівників сфери «людина — природа» Мета: розширити знання учнів про природу; формувати уявлення дітей про природоохоронну діяльність нашої держави; ознайомитись із професією лісника; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати любов і бережливе ставлення до природи, естетичні смаки та екологічну свідомість. Обладнання: плакати «Бережіть природу!», «Ліс — наше багатство!», «Ліс — легені країни». Місце проведення екскурсії: заповідник «Варварівська дача». ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЕКСКУРСІЇ І. Повідомлення теми і мети уроку — Діти, урок сьогодні у нас незвичайний. На нас чекає надзвичайно цікава екскурсія. Куди — ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку. Влітку шубу одягає, Восени її скидає, Всім він затишок дарує, Захистить і нагодує. (Ліс) — Правильно, на нас чекає цікава мандрівка до лісу і зустріч із його господарем — лісником. II. Проведення екскурсії 1. Повторення правил поведінки підчас екскурсії. • Потрібно йти дружно, не відставати, допомагати одне одному. • Не ламати гілок дерев і кущів. • Не вбивати живе. • Не руйнувати пташиних гнізд, мурашників. 2. Розповідь учителя. Ласкаво просимо в наш дім! Він, знаю, до вподоби всім. Це незвичайний дім, дивись: У ньому дах — небесна вись, А стіни із живих ялин, Що дістають аж до хмарин! Домівка в домі цім — з трави, Але ти квіти тут не рви! Червоні, жовті, голубі, — Дарує квіти ліс тобі! — Ось ми прийшли на розмову до осіннього лісу. Виблискують у небесній висі жовтою різьбою берези, святковими у своїй красі стоять золотаво-червоні клени. Вирує навколо чарівна золота осінь. Прислухайтесь до тихого погойдування дерев. Вони ніби на нас чекали. — Які дерева ми бачимо перед собою? Що ви про них знаєте? (77о черзі підходимо до кожного дерева, і діти розповідають все, що знають про нього.) — Яку користь приносить ліс людям? — Чому не можна вирубувати дерева? 3. Гра «Що можна, а що — ні». Діти розподіляють картки з надписами за двома конвертами: «Можна», «Не можна». МожнаНе можна Садити квіти; Ламати гілки дерев; охороняти рослини; обдирати кору дерев; обгороджувати мурашники; рвати багато квітів; спостерігати за жабами; збивати гриби ногами; милуватися красою природи; руйнувати павутиння; підгодовувати птахів; ловити метеликів; прибирати місце відпочинку ловити жаб 4. Відгадування загадок. Восени не в’яне, а взимку не вмирає. (Ялинка) У зеленім кожушку, в кістяній сорочечці Я росту собі в ліску, всім зірвати хочеться. (Горіх) У вінку зеленолистім, у червоному намисті, Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина) — Молодці, діти! Багато ви знаєте про рослини лісу. Та чи знаєте ви, що у цьому лісі є господар? Зараз ми з ним познайомимось. 5. Зустріч із господарем лісу — лісником. Його розповідь про лісові володіння, про ідею створення заповідника «Варварівська дача», про мешканців цього заповідника — плямистих оленів. 6. Подорож учнів разом із лісником до вольєра, де мешкають олені. 7. Допомога дітей лісникові. Діти допомагають лісникові годувати оленів, носять до годівниць сіно і буряки. III. Підсумок екскурсії — Чи сподобалась вам сьогоднішня екскурсія? З якою професією ви познайомились? Можливо, хтось із вас у майбутньому мріє стати лісником? Буде жити серед природи, щодня з нею спілкуватись, допомагати тваринам. Лісникові ми щиро дякуємо за цікаву розповідь, за те, що дав нам змогу теж побути господарями лісу, допомогти нагодувати його улюбленців. А на згадку про нас ми біля заповідника почепимо плакати, які виготовили на уроках трудового навчання: «Ліс — наше багатство!», «Бережіть природу!», «Ліс — легені країни!». Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1782 | |
Як людина сприймає інформацію |
Симетричне вирізування |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Російська народна казка «Лисичка» |
Всього коментарів: 0 | |