УРОК 2 Тема. Елементи проектної графіки (графічної грамоти) Мета: вчити дітей читати креслення, формувати спостережливість, відчуття пропорції, кмітливість; розвивати просторову уяву, логічну пам'ять, фантазію, мислення; виховувати любов до природи, естетичні смаки, доброту, чуйність. Обладнання: малюнки із зображенням птахів, зразки робіт, папір чисто-білий. ХІД УРОКУ І. Організація класу Перевірка готовності дітей до роботи. Пам’ятка 1. Правильно організуй своє робоче місце. 2. Роботу починай із дозволу вчителя. 3. Тримай своє робоче місце в порядку. 4. Після роботи прибери своє робоче місце. II. Актуалізація опорних знань 1.Бесіда — Діти, яка зараз пора року? — Осінь. — А що відбувається восени з тваринами? — Одні лягають у сплячку, інші змінюють зовнішність, а птахи відлітають у теплі краї. — Чи всі птахи відлітають у вирій? -Ні. — Які залишаються радувати нас? — Дятли, горобці, шуліки. — Які залишають нас восени, але ранньою весною повертаються до рідної домівки? — Ластівки, журавлі. 2.Гра «Відлетіли птахи». Відлетіли птиці: Голуби, синиці, Мухи і стрижі. Що неправильно, скажи. (Мухи — комахи) Відлетіли птиці: Журавлі, синиці, Шпаки і чижі, Галки і стрижі, Комарі, зозулі. Що неправильно, скажи! (Комарі — комахи) Відлетіли птиці: Соняхи, синиці. Що неправильно, скажи. (Соняхи — рослини) Відлетіли птахи: Сороки, ховрахи. Що неправильно, скажи. (Ховрахи — звірі) Відлетіли птиці: Лелеки, куниці, Що неправильно, скажи. (Куниці — звірі) Відлетіли пташки: Ластівки, мурашки. Що неправильно, скажи. (Мурашки — комахи) III.Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ознайомимося з технікою орігамі. Ми всі поринаємо у казковий і фантастичний світ. А щоб увійти туди, потрібна лише ваша фантазія, активність, акуратність. Навчимося сьогодні складати казкового птаха, назву якого прочитаєте, відгадавши кросворд. 1. Як називається другий місяць осені? (Жовтень) 2. Малинова сорочка та чорний капелюх. Що за маленький наш друг? (Снігур) 3. Біла латка, чорна латка — по дереву скаче. (Сорока) 4. Улюблена їжа птахів. (Комахи) 5. Яка мала пташка восени долає тисячі кілометрів? (Ластівка) 6. Яку пташку називають лікарем? (Дятел) 7. Яке явище характеризує назву осіннього місяця? (Листопад) 8. Як називається місяць, коли ви всі йдете до школи? (Вересень) 1 ж 0 в т е н ь 2 с н і г У р 3 с 0 Р 0 к а 4 к 0 м а X и 5 л а с т і в к а 6 Д я т е л 7 л и с т 0 п а Д в е Р е с е н ь — Отже, яку пташку ми сьогодні будемо виготовляти? IV. Робота над темою уроку 1. Вступна бесіда. — Людство віками створювало і шліфувало свої вміння і навички. Багато століть тому в Японії почала формуватися культура роботи з папером. Його використовували не лише для письма, але й для створення чудових фігурок, які отримували шляхом складання простого квадратика (з японської «орі» — складений, а «гамі» — папір). Отже, орігамі — це складання простого квадрата. Орігамі спочатку було храмовим мистецтвом. У Японії класична фігурка паперового журавлика є давнім символом довгого життя й успіхів у праці. Легенда говорить: для того, щоб збулося бажання, потрібно скласти тисячу фігурок журавлів. Недарма журавлик став символом миру Дванадцятирічна дівчинка Садако Сасакі після бомбардування міста Хіросіма повільно помирала від променевої хвороби. Садако хотіла зробити тисячу журавликів, сподіваючись після цього одужати, але встигла скласти лише шістсот сорок чотири. Дівчинка молилася, щоб на Землі був мир. Вона хотіла жити, посміхатися сонцю і траві, всьому живому 2. Перегляд таблиць, малюнків, зразків. Фізкультхвилинка 3. Одночасне поетапне виконання вчителем і учнями орігамі. 1) 3 квадрата АБВГ виготовити трикутник. 2) Кути В і Б перегнути вверх так, щоб вони наклалися на прямі кути А, Г. Б АГ 3) Із точки квадрата, в якій сходяться кути В, А, Б, Г, зробити згин кутів Е і Ж так, щоб вони своїми сторонами доторкалися до діагоналі квадрату. З'являються 2 нових точки — ЛІК. 4) Фігуру зігнути по всій довжині, а кути Ж і Е заховаються всередину. Все добре прогладити. 5) Далі все згорнути. Утворилася чітка форма чотирикутної зірки. Зовнішні краї зірки перегнуті в один бік (до середини), щоб контури квадрата перемістилися за контури зірки. 6) Трьома пальцями лівої руки взяти кути А і Г та звести їх до центра, де вони мають доторкнутися одне до одного. 7) Зведені кути А і Г тримати лівою рукою, а правою звести до них кути В і Б. АБВГ Д к 8) Кут Б по лінії МК перегнути на протилежний бік. 9) Приблизно 1/3 ромба сторін МБ і КБ зігнути всередину. Б 10) Кути А і Г перегнути до верху. А 11) Далі кути А і Г вивернути до діагоналі А В 12) Дану фігуру скласти вдвоє. 13) Верхній кут Б увігнути двічі всередину для виготовлення голови і дзьоба. — На уроці образотворчого мистецтва ми будемо цього журавлика розфарбовувати. V. Оцінювання та демонстрація дитячих робіт — Спробуйте оцінити свою діяльність на уроці за допомогою «шкали оцінювання», яку ви виготовляли на першому уроці. Кожен учень прикріпляє аркушик паперу зі своїм ім'ям на дошку навпроти відповідної цифри. VI. Підсумок уроку — З якою новою технікою ми познайомилися сьогодні? — Хто отримав задоволення від своєї праці на уроці? — На мій погляд, ви всі добре працювали! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1328 | |
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро... |
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі... |
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку» |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком |
Всього коментарів: 0 | |