💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Господарська діяльність людини в зоні степів
Тема. Господарська діяльність людини в зоні степів

Мета: сформувати уявлення про господарську діяльність людини в зоні степів; пояснити особливості сільського та промислового господарства в умовах степу; розвивати спостережливість, увагу, уяву; виховувати дбайливе ставлення до природи; вчити розуміти і відчувати її красу.

Обладнання: картки з тестами,презентація, підручник природознавства І.Жаркової.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. Перевірка домашнього завдання

Тестування

1. У зоні степів ростуть такі рослини:

а) конвалія, суниця, чорниця, брусниця, копитняк, барвінок;

б) фіалки, незабудки, тюльпани, ковила, типчак, тонконіг;

в) підсніжники, магнолія, суничне дерево, олеандр, пальма, кипарис.

2. У зоні степу є заповідник:

а) Розточчя; б) Поліський; в) Асканія-Нова.

3. У заповіднику Асканія-Нова мешкають такі птахи:

а) тетеруки, глухарі, жайворонки, перепілки, орли;

б) дрохви, страуси, жайворонки, фламінго, пелікани;

в) качки, куріпки, тетеруки, дятли, кулики, лелеки, трясогузки.

4. Великі міста зони степів:

а) Ялта, Запоріжжя, Львів;

б) Миколаїв, Херсон, Запоріжжя, Донецьк, Луганськ;

в) Черкаси, Полтава, Суми.

5. Які заповідники створені в степовій зоні?

а) Асканія-Нова, Медобори;

б) Асканія-Нова, Луганський, Український степовий, Чорноморський;

в) Поліський, Ялтинський.

6. Які з поданих тварин є типовими для степу?

а) Ховрах, тхір, перепілка, степова гадюка, одуд;

б) рябчик, вусач альпійський, бурий ведмідь;

в) зебра, кіт лісовий, пелікан, глухар.

7. Яке літо в природній зоні степу?

а) тепле, опадів багато, часто бувають зливи;

б) жарке, опадів мало, часто бувають посухи;

в) тепле, опадів мало.

8. Які форми земної поверхні є в степовій зоні?

а) Рівнини, горби;

б) рівнини, горби, яри, балки.

9. Складіть ланцюг живлення, характерний для зони степів.

10. Які хижі комахи живуть у степу?

а) сарана, джміль, метелики, бджоли;

б) ксилокопа звичайна, стрічкар блакитний, красотіл пахучий;

в) богомоли, дибки, туруни.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Відповіді на запитання

Які природні багатства є на території зони степу нашої країни?
На карті природних зон України знайдіть та прочитайте назви великих міст у межах степу.
На фізичній карті України визначте, які корисні копалини є на території природної зони степу.
Якою господарською діяльністю можуть займатися люди в зоні степу?
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про зону степів.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя з використанням презентації.

Родовища кам’яного вугілля, залізної, марганцевої руд, родючі чорноземи – це основні природні багатства степу.

Найбільше родовищ кам’яного вугілля зосереджено в Донецькій та Луганській областях.

Вугілля залягає тут на значній глибині, тому для його видобування будують шахти.

На металургійних комбінатах із залізної руди виплавляють чавун і сталь для машинобудівної промисловості.

В усіх великих містах зони степів працюють машинобудівні заводи, комбайни, автомобілі.

На всій території степової зони люди займаються сільським господарством, зокрема землеробством. Здавна люди обробляють родючі чорноземи. Щоб рослини не загинули від посухи, поля зрошують.

Зрошування дає змогу вирощувати не лише пшеницю, ячмінь, кукурудзу, соняшник, а й таку теплолюбну й вологолюбну рослину, як рис.

Тільки в зоні степу, де багато світла й тепла, вирощують баштанні культури: кавуни та дині.

Великі площі в зоні степів відведені під виноградники та сади, у яких вирощують черешні, вишні, сливи, персики, абрикоси, виноград.

Рослинність степу – добрий корм для свійських тварин. Тому тут утримують корів, свиней, овець, птахів. У водоймах розводять рибу та водоплавних птахів.

Родючі чорноземи, родовища кам’яного вугілля, залізної та марганцевої руд – це природні багатства зони степу. Тут займаються видобуванням кам’яного вугілля та залізної руди, виплавлянням чавуну і сталі, виробництвом машин та станків. На родючих чорноземах вирощують культурні рослини, займаються розведенням свійських тварин.

2. Фізкультхвилинка

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за матеріалом підручника.

2. Вправа «Мікрофон»

Які природні багатства є в зоні степу?
Що виробляють на промислових підприємствах зони степів?
Які культурні рослини вирощують у зоні степу?
Яких свійських тварин розводять у степу?
3. Гра «Так чи ні?»

- Родовища кам’яного вугілля, залізної, марганцевої руд, родючі чорноземи – це основні природні багатства степу. Так чи ні?

- Вугілля залягає тут на поверхні, тому для його видобування не будують шахти. Так чи ні?

- На металургійних комбінатах із залізної руди виплавляють чавун і сталь. Так чи ні?

- На всій території степової зони люди займаються сільським господарством. Так чи ні?

- Тільки в зоні степу, де багато світла й тепла, вирощують баштанні культури: кавуни та дині. Так чи ні?

- Маленькі площі в зоні степів відведені під виноградники та сади. Так чи ні?

4. Робота в зошиті з друкованою основою.

5. Гра «Знайди “зайве” слово»

Черешні, вишні, сливи, ананаси, персики, абрикоси, виноград.
Пшениця, ячмінь, кукурудза, цукрова тростина, соняшник.
Корови, вівці, свині, слони.
VІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Які природні багатства є в зоні степу?
Що виробляють на промислових підприємствах зони степів?
Які культурні рослини вирощують у зоні степу?
Яких свійських тварин розводять у степу?
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: galinalisickaya (24.11.2016)
Переглядів: 2303 | Рейтинг: 0.0/0
Російська народна казка «Лисичка»
Природа Українських Карпат
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення
Урок малювання
Водойми України
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]