Вчимося бути добрими людьми
Вчимося бути добрими людьми (інтерактивний урок для учнів 4 класу) Мета і завдання: формувати в учнів поняття «доброта», мотивувати дітей на гарні вчинки, заохочувати учнів формулювати власні погляди, виховувати бажання робити добрі діла на благо людям, бути добрими, чуйними, відповідальними. Обладнання: плакат з намальованим мобільним телефоном, кольорові стік ери та фломастери, багато старих журналів з великою кількістю картинок, клейкі стрічки (скоч) або клей, ножиці, великі аркуші паперу, чарівна скринька Словник: Доброта – це чутливе, дружнє ставлення до людей. Хід уроку І. Організація учнів до уроку ( Вчитель запрошує всіх стати в коло, читає вірш, імітуючи рухи, а учні повторюють за ним) Треба разом привітатись: – Добрий день, добрий день! Дружно й весело сказати: – Добрий день, добрий день! Сюди-туди повернутись. – Добрий день, добрий день! Один-одному всміхнутись. – Добрий день, добрий день! Можна трішки пострибати. – Добрий день, добрий день! І в долоні поплескати. – Добрий день, добрий день! В коло дружно всі сідаймо І урок наш починаймо. - Доброго дня, діти! Коли ми промовляємо ці слова, то від усієї душі бажаємо тим, з ким зустрічаємося, добра, миру і радості. І наше серце тоді відкривається для щирих і добрих людей. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів (Вчитель читає вірш Л. Забашти «Звершай лише добро») Сказав мудрець: - Живи, добро звершай! Та нагород за це не вимагай. Лише в добро і вищу правду віра Людину відрізня від мавпи і від звіра. Хай оживає істина стара: Людина починається з добра! - Дорогі діти! Сьогодні ми знову зібралися всі разом в нашому затишному і світлому класі, щоб поспілкуватися на тему: «Вчимося бути добрими людьми. 1. Вправа «Очікування. Ми чекаємо на твоє СМС». (Учні пишуть на кольорових стікерах питання, які їх найбільше цікавлять з даної теми і про що вони очікують дізнатись на уроці. Потім по черзі прикріплюють їх на намальованому на дошці телефоні, попередньо озвучивши ). - Сподіваюся, що на протязі уроку ви знайдете відповіді на всі ваші запитання, а також отримаєте корисні поради, як стати добрішими. ІІІ. Актуалізація знань - Дайте відповідь на питання: «Що таке доброта?» 1. Вправа «П’ять слів – три слова» (Діти об’єднуються в групи по 4 особи. Спочатку кожен член групи самостійно записує на окремому аркуші 5 слів, що спадають йому на думку під час роботи над обраною темою. Після чого записані слова обговорюються в групі та відкидаються ті, що повторюються. Секретарі груп записують на загальному аркуші паперу три слова, що найбільш вдало характеризують тему обговорення. Доповідачі зачитують ці слова та пояснюють свій вибір для всіх учнів класу). Висновок Доброта – це чутливе, дружнє ставлення до людей. Таке визначення подається в тлумачному словнику української мови. Доброта – це ще й співчуття, щирість і щедрість людської душі і велика любов. Але добра людина з прихильністю і любов’ю ставиться не лише до людей, а й до рослин і тварин. Адже всі ми – частинка живої природи. Всім однаково боляче, коли нас ударять, всім однаково образливо, коли нас принижують. Тому добра людина не образить, не принизить і не завдасть нікому болю. Недаремно ми наділені розумом, вміємо мислити, розуміти, говорити, співчувати, любити. IV. Основна частина уроку 1. Скринька народної мудрості - А зараз давайте звернемося до усної народною творчості. Як народ говорить про доброту, людей, щедрих душею (Діти по черзі дістають із скриньки прислів’я та приказки про добро, доброту та пробують тлумачити їх). . - Добре роби – добре й буде. (укр. прислів’я) - Доброму скрiзь добре. (укр. прислів’я) - Вiд доброго слова i лід розмерзає. (укр. прислів’я) - Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й сподiвайся. (укр. прислів’я) - Доброму добра пам'ять. (укр. прислів’я) - Добрiй людинi щодня свято! (укр. прислів’я) - Колись добра порада більше варта, як готові гроші. (укр. прислів’я) - Доброта – мова, яку можуть чути глухі і бачити сліпі. (Марк Твен) - Будьте добрі до недобрих людей – вони потребують цього найбільше.(Ешлі Брилліант) 2. Прояви доброти в буденному житті Вправа «Колаж» (Діти об’єднуються в групи по 5 чоловік. Кожній групі дається декілька журналів, клей, ножиці та великий аркуш паперу і пропонується створити колаж на тему: «Добро в нашому житті». По закінченню кожна група презентує свою роботу) 3. Як розвивати в собі доброту. Складання правил (Діти об’єднуються в групи по 4 учні. Їм пропонується скласти правила, за допомогою яких можна розвивати в собі доброту) - Допомагай слабким, маленьким, хворим. - Роби добро для близьких рідних та друзів. - Люби своїх домашніх улюбленців, дбай про них, не завдавай їм болю. - Закликай інших людей до хороших вчинків. - Бери участь у благодійних акціях. - Читай літературу, дивись кінофільми, в яких добро перемагає зло. V. Підсумок уроку - Повернемося до запитань, які виникли у вас на початку уроку. Чи на всі запитання ви отримали відповідь? - Чи цікавим був урок? - Що найбільше сподобалося? - Для перевірки знань пропоную вам пограти в гру. Гра «Прогулянка календарем Правила гри: 2 гравці Гравці по черзі кидають гральну кісточку та пересуваються по полю на відповідну кількість квадратів. Далі виконуються завдання, вказані на квадраті (якщо є). Якщо гравець зупинився на квадраті «Картка», він бере одну картку з купки та виконує завдання. Перемагає гравець, який першим прийшов на останній день місяця. Додаток 1 Можливі запитання для карток o Що таке доброта? o Чи часто тебе називають добрим і за що? o Що потрібно робити для того, щоб стати добрішим? o Згадай, хто з героїв, прочитаних тобою творів, наділений добротою? o Як ти розумієш вислів «Життя дається людині на добрі діла»? o Згадай декілька прислів’їв та приказок про добро. Вчитель - На завершення нашого уроку хочеться звернутися до вас з такими словами: Запам'ятайте, діти, з юних літ На все життя, щоб знали, як прожити. Людина для добра приходить в світ Й покликана завжди добро творити. Нелегко це, хто що б не говорив, Й не кожному зробити це вдається. Бо в світі стільки смертних є гріхів, Що доброта не завжди йде до серця. Та люди ж ви й тому учіться Добро творити, людям співчувати. До цього світу пильно придивіться, Злим помислам навчіться лад давати. Йдіть з добротою — це собі затямте, І з ласкою, прихильністю, привітно. Й не розлучайтесь з добрим почуттям, Хай доброта в душі суцвіттям квітне. Список використаних джерел: 1. Анісімова Г.О., Нікулочкіна О.В. Сучасний урок у початковій школі: традиції та інновації (навчально-методичний посібник) / Г. О. Анісімова, О. В. Нікулочкіна. – Тернопіль: Мандрівець, 2012. – 104 с. 2. І. І. Дівакова. Інтерактивні технології навчання у початкових класах / Авт.-упор. І. І. Дівакова. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 180 с. 3. Мовчун А. І. Абетка моральності: Що в характері твоїм? А. І. Мовчун, Л. В. Мовчун – К.: МКПФ «Злата», 2008. – 304 с. 4. Третяк О. П. Виховання ціннісного ставлення до людини у молодших школярів. Частина 1. – Х.: Вид. група «Основа», 2013. – 159, [1] с. – (Б-ка журн. «Початкове навчання та виховання; Вип. 9 (117)) 5. Кейт Брук Уолш. Особистісно орієнтоване навчання. «Крок за кроком». Програма для дітей та їх родин.-Київ, 2000. – с. 196 – 244 | |
| |
Переглядів: 1277 | |
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
Водойми України |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Всього коментарів: 0 | |