Права дитини
Тема уроку: Права дитини Мета: • ознайомити учнів з поняттям «права і свободи людини» їх видами, міжнародно-правовими актами з прав людини і дитини, механізмом захисту прав людини; визначити їх роль в житті людини; • розвивати вміння аналізувати правові ситуації спираючись на статті Загальної декларації прав і свобод людини, Конвенції ООН про права дитини; аргументовано обстоювати власну думку; • формувати повагу до прав і свобод людини, розуміння важливості їх дотримання; висловлювати судження про значення захисту прав людини. Очікувані результати: правові: • пояснювати поняття права людини; • називати міжнародні документи з прав людини і прав дитини, аналізувати зміст окремих статей цих документів; • пояснювати, які органи й організації покликані захищати права і свободи людини; громадянознавчі: • виробити власне ставлення до цінності прав і свобод, і значення їх захисту; • пояснювати у чому полягає власна відповідальність за виконання громадянських обов’язків; • аналізувати ситуації, використовуючи окремі положення міжнародних документів з прав і свобод людини. Компоненти громадянської компетентності, що формуються на уроці: • когнітивний: знання про громадянські права і свободи; • ціннісний: розуміння суспільної цінності прав і свобод; осмислення власної відповідальності за виконання громадянських обов’язків; • діяльнісно-процесуальний: уміння застосувати механізм реалізації прав і свобод у навчальних ситуаціях. Тип уроку – урок вивчення нового матеріалу. Методи, прийоми, форми роботи: • робота з текстом нормативно-правових актів; • робота в групах; • метод «незакінченого речення»; • технологія критичного читання «робимо позначки»; • метод «мікрофон»; • аналіз навчальних ситуацій. Обладнання : витяги із Загальної декларації прав людини і Конвенції про права дитини, малюнки, що відображають реалізацію певних прав людини, презентація, картки з правовими ситуаціями, Хід уроку: І.Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань ■ Діти, кожного ранку ви заходите до свого класу і бачите плакат, на якому зображені державні символи України, (вчитель показує на плакат на стіні з державними символами України). ■ Кожна держава має свої символи. ■ У Вас у кожного на парті є державні символи України. Давайте їх назвемо. ■ Так, Державний прапор України. А який він має колір? Синій і жовтий. ■ Які ще ви знаєте державні символи? Державний Герб України. Так. Яку він має форму? Форму тризуба. ■ Який ще є державний символ? Державний Гімн України. Його виконують стоячи на урочистих святах. Мозковий штурм. Дошка ділиться на дві частини, на кожній із них коротко, у формі ключових слів фіксуються відповіді на запитання: – Хто я? – Який я? Пропоную учням зіставити зміст написаного в колонах тексту і зробити висновки: – Що відмінного між нами? – Що між нами спільного? Висновок. Всі ми надзвичайно різні, проте всі ми люди. III. Вивчення нової теми. Тепер переходимо до вивчення нової теми «Права дитини». Учитель: - Ви всі різні та несхожі одне на одного. Як же зробити так, щоб такі різні люди все ж таки жили з повагою одне до одного? Для цього існують правила, які регулюють стосунки між людьми. Життя змусило людей встановити багато різних правил, і ми маємо справу з ними на кожному кроці. Ось у нашому класі на стенді теж є «Правила нашого співжиття», «Правила для учнів». Всі ви повинні дотримуватись цих правил, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вас навчати, а вам – учитися. - Уявімо собі, що водії не дотримуються правил дорожнього руху. Що б тоді було? Конституція України - є основним документом нашої держави. У ній записані права людей, права ваших бабусь, дідусів, тат і мам, і ваші, діти. Прошу покласти на парти Конституцію України. ■ Діти, але є документ про права дітей усього світу, який прийняли дорослі з усіх країн і назвали його «Конвенція ООН «Про права дитини». (Вчитель демонструє дітям Конвенцію ООН.) Ось цей документ. В ньому записані права дітей для всіх країн світу. Всі діти рівні у своїх правах. Який би колір шкіри вони не мали. Зараз я вам роздам малюнки із цього документу - Конвенції ООН «Про права дитини», на яких ви знайдете права дітей. Покажіть ці малюнки один одному. (Діти піднімають малюнки) Прав дітей багато. Сьогодні ми познайомимося з тими, які лежать перед вами. Якими ви користуєтеся щоденно. .- Для того, щоб наша робота була ефективною, пропоную повторити правила роботи : Дисципліна –підтримувати тишу в класі , говорити з дозволу; Толерантність – поважати думку іншого, уважно слухати, не перебивати; Активність- брати участь у всих подіях, вправах, ситуаціях; Чесність і щирість – надавати правдиву інформацію; Робота в малих групах. ■ – Як ви розумієте поняття «права людини»? ■ – Поясніть, чи є свобода правом людини? ■ – Чи важливо для вас мати свободу? Чому? ■ Свобода людини – це відсутність будь-яких обмежень, тиснень у чому-небудь, прямо не пов’язаних із суспільними нормами і правами. За Гегелем «свобода – це усвідомлена необхідність». Свободи людина може реалізувати без будь-якого втручання держави та її органів. Міра свободи може істотно різнитися в різних суспільствах, за різних політичних режимів.. 1. Вправа « Мозковий штурм» Що таке права дитини?( кожна група обговорює і доповідач висловлює міркування) 2. Зачитування правила про права Права – забезпечені законом можливості мати, користуватися й розпоряджатися соціальними благами й цінностями, користуватися основними свободами у встановлених законом межах. Гра «Веселий м'ячик» Ти котись веселий м'ячик, Швидше, швидше по руках. У кого лишився м'ячик, Той розказує права А тепер я прошу вас уважно розглянути малюнки і розповісти, які права ви бачите на них Повторення прав дитини за плакатом « Світова книга прав дитини» ( діти зачитують « ланцюжком») Всі діти мають право на… -життя -любов і турботу -виховання у сім'ї -повноцінне харчування -відпочинок і дозвілля -освіту -медичну допомогу -вільне спілкування -інформацію -усі діти рівні у своїх правах -особлива турбота дітям-інвалідам -особлива турбота дітям без сімей…. 3. Надання необхідної інформації. а) Зачитування учнями - експертами віршованих правил поведінки в школі. (Учні тим часом у себе на паперових «стрілочках» шукають це саме правило, але записане одним реченням, прикріпляють на плакаті.Робота по групах . Потім з цих «стрілочок» учні викладають на дошці «Стежину правил», яка веде до школи). Правила –норми суспільного життя, які визначають дії людей,організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях. VІ.Гра «Додай слово» Як прокинувся – вставай. Ти до школи …( поспішай) Але й тут не поспішай. Подивись, спочатку, чи нічого не забув, чи в портфелі все …. ( в порядку) В школі, в класі не брудни, сміття бачиш …( підніми) Не носи в портфелі жуйки, крейду, яблука, кнопки, цвяхи, сірники. А носи …( носовички) Будь охайним завжди сам, уникай дірок і … ( плям) Вдома близьким не груби. Менших захищай і … ( люби). VІІІ.Бесіда про обов’язки. Обов’язок - це сукупність моральних зобов’язань людини перед суспільством. (Обов’язок – це те, що ми повинні виконувати, щоб бути корисними собі та оточуючим.Обов’язково потрібно щось виконувати, хочеш ти цього, чи ні) Який ваш головний обов’язок? ( вчитися в школі, слухатися старших) Коли ваші батьки стануть старшими і немічними, який у вас буде обов’язок ? ( Доглядати їх в старості, бо вони тепер дбають про вас малих) 3.Зачитування обов’язків з дошки ( на плакаті) Поважати права інших людей Старанно вчитися у школі Виконувати посильну роботу Берегти шкільне майно Бути чемними в школі, вдома, на вулиці Дотримуватись правил особистої гігієни Дотримуватись правил дорожнього руху Дотримуватись моральних норм поведінки Охороняти природу Піклуватися про членів сімї, допомагати їм Поважати старших ІХ. Виступ представника по правах дитини. Х.Підбитя підсумків 1.Вправа « Телеграма» - І як підсумок нашого уроку попрошу Вас написати телеграму з 10-12 слів, у якій будуть відповіді на такі запитання: -Чи сподобалося тобі заняття? -Що було важливим? - Чому навчилися? - Що сподобалося? V. ПІДСУМКИ УРОКУ Учитель разом з учнями підводить підсумок уроку, говорячи про те, що кожен кожен громадянин України повинен ретельно виконувати свої обов'язки, тому що саме виконання громадянами обов'язків великою мірою забезпечує їх права. | |
| |
Переглядів: 828 | |
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки» |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження |
Що можна робити з інформацією |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Всього коментарів: 0 | |