УРОК 34 Tема: Охорона природи рідного краю. Контроль навчальних досягнень Мета: продовжити знайомити дітей із природоохоронною діяльністю в Україні та рідному краї; ознайомити з поняттям екологія; розвивати спостережливість, логічне мислення, вміння робити висновки, самостійно розв’язувати проблемні ситуації, підсумовувати вивчене; виховувати любов до природи. Обладнання: ілюстрації із зображенням тварин, рослин рідного краю, що охороняються. Хід уроку I. Підсумок фенологічних спостережень — Який сьогодні місяць? — Який день? — Як змінилася тривалість дня? — Яка сьогодні температура? — Які роботи виконуються людьми в цю пору? II. Актуалізація опорних знань 1. Бесіда. — Як людина використовує воду, повітря, ґрунт, корисні копалини? — Чому виникла необхідність охороняти природні багатства? — Чому виникла потреба охорони рослинного та тваринного світу? — Яку природоохоронну роботу ви проводите у своєму населеному пункті? — Розкажіть про правила поведінки в природі. — Подумайте, які з них стануть вам у нагоді під час літніх канікул. 2. Розгадування кросворда. — Відгадавши кросворд, ми прочитаємо назву науки, що допомагає людині охороняти природу. 1) Річкова тварина — будівельник гребель і заплав. (Бобер) 2) Польові квіти з білими пелюстками і жовтою серединкою. (Ромашка) 3) Велика рогата тварина, яка водиться в лісах Карпат і Криму, має назву «благородний». (Олень) 4) Птах, який прилітає до нас у червоних чоботях. (Лелека) 5) Степова рослина, що має довгі вирости, схожі на волосся. (Ковила) 6) Назва моху, що поширений на болоті. (Сфагнум) 7) Рідкісний птах, який гніздиться у Чорноморському заповіднику. Зустрічається на водоймах нашої місцевості. (Лебідь) 8) Водна рослина, яка має білі квіти і велике листя, що вкриває поверхню води. (Лілія) ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку — Отже, наука, що допомагає людині охороняти природу, називається екологія. Ми сьогодні поговоримо про важливі екологічні завдання, що є сьогодні, навчимося розуміти, як необхідно ставитися до природи, щоб не завдати їй шкоди, а зберегти її красу. Тема уроку — «Охорона природи рідного краю». ІV Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу — У кожної людини рідний край — це місце, де вона народилася, живе і працює. Кожне дерево, квітка, травинка — це частина природи, частина рідної землі. Природа подарувала їх людям назавжди. Людина живе і працює серед природи і тому зобов’язана її берегти. Україна здавна славиться своїми природними багатствами: лісами, горами, річками, морями. Особливо шанобливо люди ставляться до землі, яку називають годувальницею. І від того, як ми будемо ставитися до землі, води, повітря, лісу, буде залежати наше майбутнє. Із давніх-давен все потрібне для себе людина діставала з природи і прагла жити з нею в злагоді. Минав час, наші попередники пізнали закони природи, навчились створювати машини і нові технології. Вирубуючи ліси, осушуючи болота, будуючи заводи і фабрики, автомобілі та літаки, вносячи у ґрунт мінеральні добрива та отрутохімікати, ми майже не замислюємося, як же це позначиться на природі і нашому здоров’ї. Це призвело до безлічі екологічних проблем. Зникають тварини і рослини. 2. Розповіді заздалегідь підготовлених учнів про природоохоронні об’єкти рідного краю. 1-й учень. У 1975 році поблизу Сатанова відкрили перше джерело мінеральної води. Вона мала цілющі властивості. Згодом там відкрили інші джерела з мінеральною водою. 2-й учень. У місті Полонному, на мальовничому березі Хомори, з-під товщ граніту б’є мінеральна вода, у складі якої є радон. До гідрологічних пам’яток належить озеро Святе. Обрамлене віночком листяних і хвойних дерев, привертає увагу дзеркально чистою і свіжою водою. Жителі з любов’ю ставляться до нього, плекають його красу та бережуть для нас. На середині озера є острів, де поміж старими вербами і соснами зростають рідкісні рослини. А вздовж берега на воді квітує біле латаття. 3-й учень. У місті Кам’янець-Подільському є ботанічний сад. Він став центром щодо відтворення зникаючих і рідкісних рослин. 3. Бесіда на основі прослуханого. — Як ви думаєте, де можна дізнатися про рідкісну природу? (У Червоній книзі України) — А чи тільки у Червоній книзі відображена охорона природи? (Ні. Ще охорона природи відображена в Конституції України.) V. Осмислення знань учнів 1. Робота з підручником. Опрацювання статті «Охорона природи рідного краю». 2. Робота в зошитах із друкованою основою (С. 63). VI. Контроль досягнень Самостійна робота. Варіант I Варіант II 1. Відкритим способом в Україні до- 1. У шахтах України добувають: бувають: а) граніт; а) кам’яне вугілля; б) залізну руду; б) нафту; в) пісок. в) торф. 2. Жук-плавець, видра, щука живуть: 2. Кріт, коник, деркач живуть: а) на луках; а) у лісах; б) у водоймах; б) на болотах; в) у лісах. в) на луках. 3. Льон, соняшник, цукровий бу- 3. Пшениця, ячмінь, жито — це: ряк — це: а) овочеві рослини; а) овочеві рослини; б) зернові рослини; б) зернові рослини; в) технічні рослини. в) технічні рослини. 4. Підкресліть назву природної зони, 4. Підкресліть назву частини Україв якій ви живете. ни, в якій розташований ваш край. Мішані ліси, степи, Крим, Карпат- Північ, південь, захід, схід, центські гори. ральна частина. 5. Запишіть назви рідкісних рослин 5. Запишіть назви рідкісних тварин рідного краю рідного краю VII. Домашнє завдання Прочитати статтю з підручника, підготувати повідомлення про природоохоронні об’єкти області, тварину або рослину, що занесені до Червоної книги. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4693 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7 |
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту |
Аплікація з кольорового паперу «квітка» |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
У царстві букв і звуків |
Всього коментарів: 0 | |