УРОК 29 Tема: Прісна водойма — природне угруповання Мета: формувати уявлення про прісну водойму як природне угруповання; розширювати знання учнів про рослинний і тваринний світ водойми; розвивати спостережливість; виховувати любов до природи і бажання її охороняти. Обладнання: гербарії рослин; ілюстрації рослин, тварин, озера. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання Фронтальне опитування. — Вибрати із герба рійного набору рослини луків, зазначити їх спільні та відмінні ознаки, їх пристосування до умов угруповання. — Яке природне угруповання називається луками? Що може призвести до руйнування луків? — Назвіть тварин-жителів луків. Як вони пов’язані із рослинами луків? — Накресліть на дошці 2 ланцюги живлення. Підсумок домашнього завдання — гра «Впізнайте жителя луків». (Конюшина, береза, оса, метелик, кріт, лобода, конвалія, ящірка, миша, лисиця, лелека, коник-стрибунець) II. Актуалізація опорних знань учнів — Діти, хто вас побував на морі? Якою є вода в морі? — А хто купався в озері чи в ставку? Якою є вода там? — Яка різниця між морем та ставком? III. Повідомлення теми та мети уроку — На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося із прісною водоймою як природним угрупованням. IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу 1. Практична робота (за малюнком у підручнику на С. 157). — Учні, ми з вами декілька разів класом побували на екскурсії на ставку. Пригадуючи, що і кого ми там бачили, і розглянувши малюнок і підручнику, назвіть рослин та тварин, які живуть в прісній водоймі. — Які рослини ви впізнали? — Яка є між ними відмінність? — Які тварини населяють водойму? — Які рослини і яких тварин водойм ви зустрічали в природі? — Чи існують зв’язки між рослинами та тваринами у водоймі? Фізкультхвилинка Зорова зарядка (7—10разів) 1) Інтенсивно закрийте і різко відкрийте очі. 2) Приставте кінчик пальця до носа і подивіться на нього. 3) Підійдіть до вікна і знайдіть на ньому якусь точку. Подивіться на цю ближню точку, а потім переведіть погляд на який-небудь далекий об’єкт — телефонний стовп, віддалену будівлю тощо. 2. Робота у групах (4 групи). Кожній групі — завдання: опрацювати частину тексту підручника «Прісна водойма — природне угруповання». Представники груп розповідають, про яких рослин і тварин вони дізналися. Учитель доповнює розповіді дітей, демонструє ілюстрації, зразки рослин із гербарію, комах із колекції. V. Узагальнення та систематизація знань — Які водойми називаються прісними? — Яким є значення рослин у природному угрупованні прісної водойми? — Які тварини живуть у прісних водоймах? Які з них є хижими? Які — всеїдними? — Яких птахів водойм ви запам’ятали? Яке значення для них має вода? — Яке значення для птахів водойм має пір’я? — Обґрунтуйте, чому прісна вода є природним угрупованням? — Як природа може зруйнувати або завдати шкоди природному угрупованню? 2. Самостійна робота (у групах). Скласти по 2 ланцюги живлення і записати їх у зошити із друкованою основою (С. 73). VI. Підсумок уроку Гра «Хто тут є зайвим?» Вибрати жителів прісної водойми (видра, акула, водолюб, дика качка, дикий кабан, жаба, ряска, дзвоники, лілії, вуж, нутрія, короп, заєць, сом, верба). VII. Домашнє завдання Прочитати у підручнику статтю «Прісна водойма — природне угруповання». Підготувати відповіді на запитання після тексту. Скласти по 2 ланцюги живлення в зошиті із друкованою основою. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3073 | |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Як людина сприймає інформацію |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Бджілка мала, та й та працює |
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |