УРОК 19 Tема: Гори України. Карпати. Рослини і тварини Карпат Мета: дати учням поняття, яку частину земної поверхні називають горами; вчити знаходити гори на карті і глобусі; розвивати вміння користуватися картою, читати її; виховувати любов до природи, інтерес до вивчення природи України. Обладнання: глобус, фізична карта України, Дитяча енциклопедія, книга «Дітям про тварин». ХІД УРОКУ I. Актуалізація знань — Пригадайте, діти, яку форму поверхні Землі називають горами. II. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми познайомимося із горами України — Карпатами; дізнаємося, якої вони висоти, а також які рослини там ростуть, які водяться тварини та багато іншого. III. Робота над темою уроку 1. Робота із глобусом. — Діти, погляньте на глобус. Як на ньому зображені гори? Де ми їх бачимо? 2. Робота з картою України. — А тепер подивіться на карту України і визначте, які гори є на території нашої країни. Знайдіть Карпатські гори. В якій частині України вони знаходяться? (Повідомлення вчителя.) — Карпатські гори розташовані на території сусідніх держав: Румунії і Словаччини. Українські Карпати складаються з витягнутих із північного заходу на північний схід паралелей. Вони є не дуже високими. Але вони впливають на погодні умови, на тваринний і рослинний світ. 3. Практична робота. — Роздивіться схему, що вміщена у підручнику, і дізнаєтесь, як змінюється рослинний світ від підніжжя до вершини. (Пояснення вчителя.) — У Карпатських горах зосереджено 15 % усіх лісів України. Ліси території становлять близько 40 %. Це найбільший лісовий масив нашої держави. Переважають смереково-букові ліси. Велику площу у Закарпатті займають дубові насадження, ялиця і граб. Карпатські гори мають високоякісну деревину, яка користується попитом навіть на світовому ринку. Ліси розташовані великими суцільними масивами. Вони відіграють важливу роль водозбереження та природоохо-рони. Ліси також є дуже багатими на лікарські рослини, ягоди і гриби. Полонини у Карпатах — це безлісі плоскі вершини гірських хребтів. Вони вкриті кострицею, арнікою, чорницею, брусницею, рододендроном. Полонини використовують як літні пасовиська. (Розповідь супроводжується демонстрацією малюнків.) 4. Розгляд сторінок Дитячої енциклопедії «Як живеться рослинам високо в горах». 5. Повідомлення дітей про рослини (за матеріалами цієї книги). — Діти, вам було дане завдання: прочитати з Дитячої енциклопедії цікаві дані про рослинний світ гір. (Повідомлення зачитати.) 6. Тваринний світ. Самостійна робота за книгою. — Прочитайте статтю підручника про тварин Карпат. Перевірка прочитаного. — Які тварини водяться в Карпатах? — Чому там такий різноманітний тваринний світ? 7. Кільком учням дати книгу «Дітям про тварин». Діти повинні прочитати про них і розповісти щось цікаве, що нікому не відоме. (Розповіді дітей.) IV. Закріплення матеріалу — А зараз ми перевіримо, як ви запам’ятали та зрозуміли тему сьогоднішнього уроку. Розгадавши кросворд, ви прочитаєте назву гір, з якими ознайомилися. 1) Листяне дерево, що росте в горах. (Клен) 2) Квітка, що росте на полонині. (Арніка) 3) У горах є безліч. (лікарських) квітів. 4) Тетерук, рябчик, дятел — це. (птахи). 5) Хвойне дерево. (Модрина) 6) Річка, що тече в горах. (Прут) 7) Дерево на Закарпатті (Ялиця) — То про які гори ми говорили на уроці? V. Охорона природи Карпат — В Українських Карпатах зосереджений природоохоронний фонд (майже 1 500 об’єктів). 1980 р. — Карпатський національний природний парк (50,3 тис. га). 1989 р. — Національний природний парк «Синевир». 1993 р. — Карпатський біосферний заповідник (57,9 тис. га). VI. Підсумок уроку — Що сподобалося вам на уроці? — Що найбільше запам’яталося? VII. Домашнє завдання У книзі «Дітям про тварин» прочитати про корисні комахи лісу і ко-махи-шкідники лісу. Опрацювати матеріал підручника на С. 130—134. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3283 | |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Ми — українці |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Бджілка мала, та й та працює |
Всього коментарів: 0 | |