💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломієць «Загадка». Підсумок з теми

УРОК 66

Загадка — цікава розумна задача.

Тема. М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломієць «Загадка». Підсумок з теми

Мета: продовжити знайомити учнів із віршами-загадками, виділяти у них головний зміст, доводити на прикладах змісту загадок красу рідного слова, багатство, влучність української мови; розвивати спостережливість, увагу, кмітливість, мову дітей. Виховувати любов до української мови.

Обладнання: підручник, збірники загадок.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Мовна розминка.

1) Чистомовка.

За-за-за, за-за-за —

Тут прив'язана ...

Зу-зу-зу, зу-зу-зу —

Відв'яжу ...

Уз-уз-уз, уз-уз-уз —

Я ж не •••

Зі-зі-зі, зі-зі-зі —

Покатаюсь на ...

Зи-зи-зи, зи-зи-зи —

Не чіпай кози!

У ч и т е л ь .

— Якій звук ми промовляли найчастіше?

— Пригадайте, назва якої пори року починається такою буквою.

— Які пори роки ви ще знаєте?

2) Добір слів-назв предметів до кожної пори року.

тепло холод сніжинки проліски

сонце дощ хуртовина проталини

квіти хмарність мороз струмки

відпочинок туман лід тепло

У ч и т е л ь .

— Доберіть синоніми до слова хуртовина.

— Доберіть антоніми до слів холод, відпочинок.

3) Читання складів із складової таблиці № 1.

Прочитати на одному диханні склади у вертикальних стовпчиках, у горизонтальних рядках.

II. Опрацювання нового матеріалу

1. Вправи з читання.

Робота над віршем М. Підгірянки «Загадка».

1) Читання вірша вчителем.

2) Повторне читання вірша вголос «ланцюжком».

— Про яких «зелених птахів» йдеться у вірші?

— Що трапилось з цими птахами восени?

3) Спостереження за мовою вірша.

— Які слова допомогли відгадати загадку?

— Що птахи робили навесні, влітку, восени?

— Чому зелені птахи «зірвуться з віток»?

— Куди полинуть ці птахи?

4) Вправи на розвиток швидкості читання.

Читання з лінійкою (читання вірша напівприкриваючи букви лінійкою).

Читання «Незнайки».

5) Учитель читає вірш з помилками, а учні їх виправляють

Летіли хмари зелені,

сіли почистити на клені.

По десять пташок

На кожну гілку.

Сіли весною,

сидять узимку.

А піде осінь —

запалить крони,

хмари зелені.

Стануть червоні

зберуться з віток

у мжичці сірій —

полинуть з вітром

в кленовий вирій.

5) Виразне читання вірша.

2. Завдання учням.

Робота над віршем О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку».

1) Мовчазне читання віршика-загадки. Бесіда.

— Як себе назвала лісова пустунка?

— Виберіть самостійно темп і силу голосу під час читання загадки.

— Перевірте свою відгадку, прочитавши перші літери кожного рядка.

2) Робота в парі.

Придумати свою загадку про лісового звірка. Загадати її однокласникам.

3. Робота з текстом.

Робота над «Загадкою» Т. Коломієць.

1) Вправи на миттєве сприймання слів.

Картки зі словами: крик, я кричу, крикун, крикливий, крикля.

— Що цікавого ви помітили, читаючи ці слова?

— Яка частина у цих словах однакова?

— Поясніть значення кожного слова. (Учитель ще раз показує слова, прикріплює їх на дошці).

— Яке слово здалось незвичним? Кого так називають?

2) Слухання вірша-загадки.

3) Самостійне читання вірша. Бесіда.

— Хто ж ця крикля-зникла?

— Чому автор відлуння луну називає «криклязникла»?

— Скільки дійових осіб у вірші?

4) Читання вірша в особах (за луну читає весь клас). Бесіда.

— Хто автор загадки?

— Які ще твори Тамари Коломієць ми читали?

III. Підбиття підсумків з теми

Бесіда.

— Чим схожі вірші за звучанням?

— Довгі чи короткі рядки у віршах?

— Однакові вони за довжиною чи різні?

— Які з прочитаних віршів викликали в тебе почуття радості?

— Які з прочитаних віршів тебе здивували?

— Хто їх написав?

IV. Домашнє завдання

Знайти у вірші рими.

Віє вітер з-під воріт,

на воротах — сірий кіт,

Вітер сірому котові

чеше вусики шовкові.

Ясне сонце виплива,

коту спинку вигріва.

Кіт воркоче, кіт муркоче,

ніби щось сказати хоче.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 1950 | Рейтинг: 0.0/0
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах»
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка»
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ...
Природа Українських Карпат
Дикі та свійські тварини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]