УРОК 66 Загадка — цікава розумна задача. Тема. М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломієць «Загадка». Підсумок з темиМета: продовжити знайомити учнів із віршами-загадками, виділяти у них головний зміст, доводити на прикладах змісту загадок красу рідного слова, багатство, влучність української мови; розвивати спостережливість, увагу, кмітливість, мову дітей. Виховувати любов до української мови. Обладнання: підручник, збірники загадок. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Мовна розминка. 1) Чистомовка. За-за-за, за-за-за — Тут прив'язана ... Зу-зу-зу, зу-зу-зу — Відв'яжу ... Уз-уз-уз, уз-уз-уз — Я ж не ••• Зі-зі-зі, зі-зі-зі — Покатаюсь на ... Зи-зи-зи, зи-зи-зи — Не чіпай кози! У ч и т е л ь . — Якій звук ми промовляли найчастіше? — Пригадайте, назва якої пори року починається такою буквою. — Які пори роки ви ще знаєте? 2) Добір слів-назв предметів до кожної пори року. тепло холод сніжинки проліски сонце дощ хуртовина проталини квіти хмарність мороз струмки відпочинок туман лід тепло У ч и т е л ь . — Доберіть синоніми до слова хуртовина. — Доберіть антоніми до слів холод, відпочинок. 3) Читання складів із складової таблиці № 1. Прочитати на одному диханні склади у вертикальних стовпчиках, у горизонтальних рядках. II. Опрацювання нового матеріалу 1. Вправи з читання. Робота над віршем М. Підгірянки «Загадка». 1) Читання вірша вчителем. 2) Повторне читання вірша вголос «ланцюжком». — Про яких «зелених птахів» йдеться у вірші? — Що трапилось з цими птахами восени? 3) Спостереження за мовою вірша. — Які слова допомогли відгадати загадку? — Що птахи робили навесні, влітку, восени? — Чому зелені птахи «зірвуться з віток»? — Куди полинуть ці птахи? 4) Вправи на розвиток швидкості читання. Читання з лінійкою (читання вірша напівприкриваючи букви лінійкою). Читання «Незнайки». 5) Учитель читає вірш з помилками, а учні їх виправляють Летіли хмари зелені, сіли почистити на клені. По десять пташок На кожну гілку. Сіли весною, сидять узимку. А піде осінь — запалить крони, хмари зелені. Стануть червоні зберуться з віток у мжичці сірій — полинуть з вітром в кленовий вирій. 5) Виразне читання вірша. 2. Завдання учням. Робота над віршем О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку». 1) Мовчазне читання віршика-загадки. Бесіда. — Як себе назвала лісова пустунка? — Виберіть самостійно темп і силу голосу під час читання загадки. — Перевірте свою відгадку, прочитавши перші літери кожного рядка. 2) Робота в парі. Придумати свою загадку про лісового звірка. Загадати її однокласникам. 3. Робота з текстом. Робота над «Загадкою» Т. Коломієць. 1) Вправи на миттєве сприймання слів. Картки зі словами: крик, я кричу, крикун, крикливий, крикля. — Що цікавого ви помітили, читаючи ці слова? — Яка частина у цих словах однакова? — Поясніть значення кожного слова. (Учитель ще раз показує слова, прикріплює їх на дошці). — Яке слово здалось незвичним? Кого так називають? 2) Слухання вірша-загадки. 3) Самостійне читання вірша. Бесіда. — Хто ж ця крикля-зникла? — Чому автор відлуння луну називає «криклязникла»? — Скільки дійових осіб у вірші? 4) Читання вірша в особах (за луну читає весь клас). Бесіда. — Хто автор загадки? — Які ще твори Тамари Коломієць ми читали? III. Підбиття підсумків з теми Бесіда. — Чим схожі вірші за звучанням? — Довгі чи короткі рядки у віршах? — Однакові вони за довжиною чи різні? — Які з прочитаних віршів викликали в тебе почуття радості? — Які з прочитаних віршів тебе здивували? — Хто їх написав? IV. Домашнє завдання Знайти у вірші рими. Віє вітер з-під воріт, на воротах — сірий кіт, Вітер сірому котові чеше вусики шовкові. Ясне сонце виплива, коту спинку вигріва. Кіт воркоче, кіт муркоче, ніби щось сказати хоче. | |
| |
Переглядів: 1934 | |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
Підсумковий урок за І семестр |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Київ — столиця України |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Всього коментарів: 0 | |