УРОК 17 Tема: Степ і лісостеп. Рослини і тварини степів Мета: продовжувати формувати поняття про природні зони України; сформувати поняття степи, уявлення про лісостеп; продовжувати формувати навички роботи з географічними картами, підручником, зошитом; розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, патріотичні та естетичні почуття. Обладнання: карта природних зон, фізична карта України, таблиці, малюнки, фотокартки, гербарії, репродукції картин художників. ХІД УРОКУ I. Організація класу 1. Фронтальна бесіда. — Яку тему вивчали на минулому уроці? — Яку частину України займає зона мішаних лісів? — Чому ця зона так називається? Чи є інші назви у цієї зони? — Як рослинний світ Полісся залежить від форми земної поверхні і погоди? — Які ще природні умови впливають на різноманітність рослинного світу Полісся? — Які охоронні заходи щодо збереження природних багатств здійснюються в зоні мішаних лісів? 2. Робота з картками. Завдання 1. Покажіть на картах зону мішаних лісів; розкажіть про форми земної поверхні, водойми та ознаки пір року на Поліссі. Завдання 2. Покажіть на таблиці яруси лісу; розкажіть про рослини кожного ярусу; поясніть, чому рослинний світ у зоні мішаних лісів є таким різноманітним. Завдання 3. Покажіть на таблиці і малюнках тварин зони мішаних лісів; розкажіть, до яких груп вони належать; поясніть, чому в лісах такий різноманітний світ. Навіщо був створений Подільський заповідник? Завдання 4 (для двох учнів). Складіть будь-які ланцюги живлення, що є характерними для зони мішаних лісів. II. Мотивація навчальної діяльності Демонстрація ілюстрацій трьох зон: мішаних лісів, лісостепу, степу. Заслуховування декількох повідомлень учнів, що підготовлені вдома про рослини і тварини степової зони. — Про що ж йтиме мова сьогодні на уроці? Якою є тема уроку? III. Повідомлення теми і завдань уроку IV. Актуалізація опорних знань учнів Бесіда. — Знайдіть на карті природних зон України зону, що розташована на південь від зони мішаних лісів, назвіть її. — Яка зона змінює лісостепову зону? — Якими ви уявляєте ці дві зони? — Порівняйте їх за ілюстраціями. — Чим відрізняються рослини цих зон від рослин зони мішаних лісів? — Чим відрізняється тваринний світ цих зон від тваринного світу мішаних лісів? V. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Розповідь учителя з демонстрацією ілюстрацій. 1) Розташування лісостепової зони і зони степу. 2) Особливості земної поверхні. 3) Характерні ознаки пір року. 4) Види водойм. 5) Види ґрунтів. 6) Охорона природи. 2. Робота з картами України. 1) Ще раз уважно подивіться на карту природних зон, запам’ятайте розташування лісостепової і степової зон, знайдіть орієнтири (кордони з іншими країнами, водойми тощо). 2) Спробуйте зіставити фізичну карту і карту природних зон України, обмежте на фізичній карті лісостепову і степову зони. 3) Визначте, які форми земної поверхні зустрічаються в лісостеповій зоні і в степах. 3. Робота з підручником (С. 124—127). 1) Прочитайте статтю на С. 124—125 і підготуйте відповіді на запитання. — Які рослини переважають у зоні лісостепу? Чому? — В якій послідовності розвивається трав’яниста рослинність? Чому? — Розгляньте малюнок на С. 125 і назвіть ознаки кожної рослини, завдяки яким вона пристосовується до життя в степу. — Що означає слово пристосовуватися? 2) Попрацюйте в парі із сусідом по парті з рубриками «Пригадайте», «Поміркуйте» (С. 126—127). 3) Прочитайте статтю «Тварини степів» на С. 126 і підготуйте відповіді на запитання. — Тварини яких груп водяться в степу? — Як вони пристосувалися до життя в степах? — Які кормові зв’язки ви помітили серед жителів степів? VI. Закріплення та осмислення знань Бесіда. — Чому територію України умовно поділяють на природні зони? — Які природні зони в Україні ви вже знаєте? — Чим відрізняються природні умови зони мішаних лісів і степів? — Сим відрізняються рослини Полісся і степу? — У чому полягає відмінність тваринного світу цих природних зон? VII. Узагальнення і систематизація знань 1. Робота з підручником і картами. Виконайте «Практичні завдання» (С. 127) за допомогою фізичної карти України, карти природних зон і текстів підручника. 2. Робота в зошиті. Завдання на С. 46. VIII. Підсумок уроку IX. Домашнє завдання 1. Опрацювати статті підручника «Лісостеп і степ», «Рослини і тварини степу» (С. 123—127), вміти відповідати на запитання. 2. Закінчити виконання завдань на С. 46 зошита. 3. Виконати творче завдання: дібрати фактичний та ілюстрований матеріал для підготовки повідомлень на тему «Південний берег Криму». Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4478 | |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Твоя країна — Україна. Символи держави |
Лікарські рослини |
Всього коментарів: 0 | |