УРОК 13 Tема: Розташування України на планеті Земля (Варіант 1) Мета: продовжувати формувати уявлення про глобус і карти, про їх масштаби, розташування на них материків; дати відомості про розташування України на планеті Земля; продовжувати формувати навички визначення сторін горизонту, масштаб, уміння читати карту України; розвивати пізнавальний інтерес. Хід уроку I. Організація класу 1. Фронтальна бесіда. — Яку тему вивчали минулого уроку? — Чому природу необхідно охороняти? — Як і чим забруднюється повітря? — Як і чим забруднюються водойми? — Чим забруднюється ґрунт, і як він руйнується? — Які міжнародні заходи щодо збереження природи на Землі ви знаєте? — Яких заходів вживають на Україні для охорони та збагачення природи? 2. Перевірка творчих завдань. На дошці розвішені кращі роботи учнів — малюнки та плакати з теми «Планета Земля в небезпеці — захистимо її». Декілька учнів захищають свої роботи, решта учнів коментує та оцінює малюнки своїх товаришів. 3. Підбиття підсумків вивчення розділу «Земля — наш космічний дім». Бесіда — Який великий розділ ми вивчали? — Що нового дізналися під час його вивчення? — Чого навчилися? — Які нові природні терміни запам’ятали? — Які основні висновки ви зробили для себе після вивчення розділу «Земля — наш космічний дім»? II. Повідомлення теми і завдань уроку III. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань учнів Бесіда — На якому материку ми живемо? — В якій півкулі знаходиться Євразія? — Покажіть на глобусі Євразію. — Чи можна визначити, де розташована Україна? Чому? — Покажіть на карті півкуль Євразію. — Чи можна визначити, де розташована Україна? Чому? — На якій же карті можна добре побачити всю Україну, її кордони з іншими країнами, моря, річки, болота, водосховища, великі міста, гори, височини та низовини? Чому саме? — Яка різниця між фізичною картою України, що висить на дошці, і тією, що міститься в підручниках? — Прочитайте масштаби цих двох карт, порівняйте їх між собою. Який із них є більшим, а який — меншим? — Що називають масштабом? — Де на карті знаходяться основні і проміжні сторони горизонту? — Чому на карті півкуль і глобусі багато блакитного кольору, а на фізичній карті — мало? — Які кольори переважають на фізичній карті України і чому? ІV Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу Практична робота з фізичною картою України 1) Прочитайте умовні позначення і лівому нижньому куті карти. 2) Візьміть указку і проведіть нею по всіх кордонах України. 3) Визначте, з якими країнами межує Україна. 4) Порівняйте довжину її кордонів із різними державами. 5) З’ясуйте, кордон з якою країною є найдовшим, а з якою — найкорот-шим. V. Закріплення та осмислення знань Робота з підручником — Знайдіть відповіді на такі запитання. 1) В якій частині Євразії розташована Україна? 2) Якою є вона за площею серед країн Європи? Серед країн світу? 3) Як правильно працювати з картою? 4) Якою є довжина усього кордону України? VI. Узагальнення та систематизація знань Робота із зошитом Виконайте завдання на С. 42. Підпишіть назви країн, що межують з Україною, на контурній карті. ¥ІІ. Підсумки уроку ¥ІІІ. Домашнє завдання 1) Опрацювати статтю підручника (С. 106). 2) Закінчити виконання завдань на С. 42 зошита. 3) Дібрати інформативний та ілюстративний матеріал до нового розділу «Наша Батьківщина — Україна» (усе, що стосується неживої та живою природи). 4) Виконати практичне завдання. Користуючись масштабом, що зазначений на фізичній карті України, визначити приблизну протяжність України з півночі на південь і із заходу на схід. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1201 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання |
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка» |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Всього коментарів: 0 | |