💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Материки землі

УРОК 8

Tема: Материки землі

Мета: продовжувати формувати уявлення про види географічних карт; ознайомити з поняттям материк; удосконалювати уміння користуватися картою півкуль; виховувати допитливість.

Обладнання: фізична карта півкуль, глобус.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Індивідуальне (усне) опитування.

— Що називається глобусом? Як зображують на глобусі поверхню Землі?

— Що таке географічна карта?

— Який напрям вказують меридіани? Який — паралелі?

— Що називають масштабом? Який масштаб ви запам’ятали?

— Як називається найдовша паралель? Покажіть на карті.

2. Індивідуальне опитування за тестами.

Тести

1) Як називається карта, на якій зеленим кольором позначені рівнини, жовтим — височини, синім — моря?

а) Географічна;

б) фізична;

в) контурна.

2) Уявіть карту і визначте, в якій стороні знаходиться схід.

а) Праворуч;

б) угорі;

в) ліворуч;

г) унизу.

3) Що позначають на карті точкою?

а) Гори;

б) річки;

в) населенні пункти;

г) озера і моря.

4) Яким кольором на карті позначають найвищі гори?

а) Темно-коричневим;

б) коричневим;

в) червоним;

г) темно-синім.

5) Що позначають на карті синім кольором?

а) Гори;

6) низовини; в) водойми.

б) Що таке карта?

а) Зображення зеленої поверхні в кольорі;

б) зображення земної поверхні за допомогою умовних знаків;

в) зменшене в багато разів зображення на площині всієї поверхні Земля або її частини за допомогою масштабу та умовних позначок. Оцінювання відповідей учнів та тестових завдань.

II. Актуалізація опорних знань

— Що ми зображуємо на глобусі і карті?

— За допомогою яких кольорів ми це робимо?

— Якого кольору на карті більше? Якого — менше?

III. Повідомлення теми та мети уроку

— На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з поняттям материк, з тим, які материки є на Землі і скільки їх, чим вони відрізняються один від одного.

IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу

1. Самостійна робота з підручником.

Опрацювати перший абзац статті «Материки Землі» (С. 95).

2. Дати відповіді на запитання.

— Що називають материком?

— Скільки материків є на Землі?

— Назвіть материки Землі.

— Пригадайте правила роботи з картою.

Один учень показує материки, а інші — називають їх.

3. Розповідь учителя про материки (з використанням карт і наочності) Євразію та Африку.

Фізкультхвилинка Зорова зарядка (7—10 разів).

1) Заплющте очі і, наскільки зможете, розслабте їх.

2) Подивіться якомога вище, а потім — якомога нижче, не рухаючи головою. Проведіть очима уявну вертикальну, а після того — й горизонтальну лінію.

3) Рухайте очима по колу. Спочатку — за рухом Сонця, потім — проти.

4. Самостійна робота учнів за чотирма варіантами за підручником. Підготувати розповіді про материки.

1 варіант — Північна Америка;

2 варіант — Південна Америка;

3 варіант — Австралія;

4 варіант — Антарктида.

Розповіді учнів про ці материки.

5. Робота в зошиті із друкованою основою.

— На С. 25 під контурами материків підписати назви.

— Проти слова материк записати його визначення.

6. Проблемне запитання.

— Що ж спільного і відмінного між материками? (Спільне: материки — це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; різняться материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні та їх співвідношенням, природою.)

7. Робота в зошитах (С. 27—33).

Виписати назви рослин і тварин, які є на певному материку (за бажанням).

V. Узагальнення та систематизація знань учнів

— То які материки ви запам’ятали?

— Який материк є найбільшим за площею, а який — найменшим?

— Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Про що ви хотіли б дізнатися більше?

VI. Домашнє завдання

Прочитати статтю в підручнику. В робочий зошит виписати назви тварин і рослин будь-яких двох материків (за вибором).



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (29.11.2014)
Переглядів: 2024 | Рейтинг: 0.0/0
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14
Робочий стіл. Піктограми
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н...
Місця підвищеної небезпеки у школі
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]