УРОК 8 Tема: Материки землі Мета: продовжувати формувати уявлення про види географічних карт; ознайомити з поняттям материк; удосконалювати уміння користуватися картою півкуль; виховувати допитливість. Обладнання: фізична карта півкуль, глобус. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Індивідуальне (усне) опитування. — Що називається глобусом? Як зображують на глобусі поверхню Землі? — Що таке географічна карта? — Який напрям вказують меридіани? Який — паралелі? — Що називають масштабом? Який масштаб ви запам’ятали? — Як називається найдовша паралель? Покажіть на карті. 2. Індивідуальне опитування за тестами. Тести 1) Як називається карта, на якій зеленим кольором позначені рівнини, жовтим — височини, синім — моря? а) Географічна; б) фізична; в) контурна. 2) Уявіть карту і визначте, в якій стороні знаходиться схід. а) Праворуч; б) угорі; в) ліворуч; г) унизу. 3) Що позначають на карті точкою? а) Гори; б) річки; в) населенні пункти; г) озера і моря. 4) Яким кольором на карті позначають найвищі гори? а) Темно-коричневим; б) коричневим; в) червоним; г) темно-синім. 5) Що позначають на карті синім кольором? а) Гори; 6) низовини; в) водойми. б) Що таке карта? а) Зображення зеленої поверхні в кольорі; б) зображення земної поверхні за допомогою умовних знаків; в) зменшене в багато разів зображення на площині всієї поверхні Земля або її частини за допомогою масштабу та умовних позначок. Оцінювання відповідей учнів та тестових завдань. II. Актуалізація опорних знань — Що ми зображуємо на глобусі і карті? — За допомогою яких кольорів ми це робимо? — Якого кольору на карті більше? Якого — менше? III. Повідомлення теми та мети уроку — На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з поняттям материк, з тим, які материки є на Землі і скільки їх, чим вони відрізняються один від одного. IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу 1. Самостійна робота з підручником. Опрацювати перший абзац статті «Материки Землі» (С. 95). 2. Дати відповіді на запитання. — Що називають материком? — Скільки материків є на Землі? — Назвіть материки Землі. — Пригадайте правила роботи з картою. Один учень показує материки, а інші — називають їх. 3. Розповідь учителя про материки (з використанням карт і наочності) Євразію та Африку. Фізкультхвилинка Зорова зарядка (7—10 разів). 1) Заплющте очі і, наскільки зможете, розслабте їх. 2) Подивіться якомога вище, а потім — якомога нижче, не рухаючи головою. Проведіть очима уявну вертикальну, а після того — й горизонтальну лінію. 3) Рухайте очима по колу. Спочатку — за рухом Сонця, потім — проти. 4. Самостійна робота учнів за чотирма варіантами за підручником. Підготувати розповіді про материки. 1 варіант — Північна Америка; 2 варіант — Південна Америка; 3 варіант — Австралія; 4 варіант — Антарктида. Розповіді учнів про ці материки. 5. Робота в зошиті із друкованою основою. — На С. 25 під контурами материків підписати назви. — Проти слова материк записати його визначення. 6. Проблемне запитання. — Що ж спільного і відмінного між материками? (Спільне: материки — це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; різняться материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні та їх співвідношенням, природою.) 7. Робота в зошитах (С. 27—33). Виписати назви рослин і тварин, які є на певному материку (за бажанням). V. Узагальнення та систематизація знань учнів — То які материки ви запам’ятали? — Який материк є найбільшим за площею, а який — найменшим? — Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці? — Про що ви хотіли б дізнатися більше? VI. Домашнє завдання Прочитати статтю в підручнику. В робочий зошит виписати назви тварин і рослин будь-яких двох материків (за вибором). Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2024 | |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Робочий стіл. Піктограми |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Всього коментарів: 0 | |