Порівняння чисел. Перетворення іменованих чисел. Розв’язування задач
Тема: Гаряча іскра маленького життя
(Олександр Жовна, «Маленьке життя») Мета: ознайомити восьмикласників із оповіданням сучасного українського письменника О.Жовни «Маленьке життя»; розвивати мовленнєві здібності учнів, критичне мислення; виховувати кращі людські риси: милосердя, гуманність, готовність прийти на допомогу іншим. Хід уроку I. Організація класу. Всі почули ви дзвінок, Він покликав на урок, Кожен з вас приготувався – На перерві постарався! II. Перевірка домашнього завдання. Розпочнемо наш урок з перевірки домашнього завдання. 1.Записати розв’язання задачі по діях № 184. 2. Перевірка завдання № 183 відбувається усно. На які розрядні доданки розклали числа в першому завданні №183? Як записали кожну суму чисел у другому завданні № 183? III. Актуалізація опорних знань. 1.Усні обчислення. Поєднайте хмаринки з однаковими відповідями. 2.Фронтальне опитування. Давайте пригадаємо матеріал попередніх уроків З якими числами ми познайомилися? Скільки розрядів в цьому числі? Назвіть їх. Який із розрядів більший: десятки тисяч чи одиниці тисяч? Що ми тільки що зробили з розрядами? (Порівняли) А які знаки для порівняння ви знаєте? Як називається вираз, в якому використовуються ці знаки? (Нерівність) Хто пам’ятає що таке нерівність? ( Нерівністю називаються два вирази, або числа, які з’єднані знаками більше або менше.) IV. Повідомлення теми і завдань уроку. Саме з нерівностями ми сьогодні на уроці і попрацюємо. А також закріпимо знання й уміння з попередніх тем, згадаємо іменовані числа і повторимо п’ятицифрові та вчитимемося їх порівнювати та перетворювати. V. Розвиток математичних умінь. 1.Виконання завдання №185(письмово). Для цього відкриємо свої підручники на с. 28 та виконаємо завдання №185. №185. 1. 2. Запиши "сусідів" чисел: 300, 3000, 30 000. Що нам необхідно зробити у першому завданні цього номера? (Порівняти п’ятицифрові числа) А як же це правильно зробити? Діти, порівнюють п’ятицифрові числа, способом порозрядного порівняння. Застосовуємо алгоритм порозрядного порівняння. Почнемо з першої нерівності, треба порівняти числа 25100 і 25010. 1) Порівняння починаю з найвищого розряду: в обох числах в найвищому розряді десятки тисяч. Порівнюю числа десятків тисяч: 2 дес. Тис. = 2 дес. тис. 2) Переходжу до наступного розряду - одиниць тисяч. Порівнюю числа одиниць тисяч: 5 од. Тис. = 5 од. тис. 3) Переходжу до наступного розряду – сотень: 1 сот. > 0 сот. 4) Роблю висновок: 25100 > 25010. А тепер спробуйте ви. (Далі учні порівнюють наступні нерівності з коментуванням). А що необхідно зробити в другому завданні №185?(Записати сусідів чисел) А хто такі сусіди числа? (Це попереднє і наступне числа) Назвіть сусідів числа 300, 3000, 30000. 2.Виконання завдання №186(письмово). №186. 1) Запиши число, у якому: 33 тисячі і 542 одиниці; 28 тисяч і 57 одиниць; 90 тисяч і 9 одиниць. 2) Запиши цифрами числа: сорок тисяч двісті; сорок тисяч двадцять; сімдесят дев'ять тисяч двісті. Наступне завдання над яким ми попрацюємо, буде завдання №186. Запишіть число в якому 33 тис. і 542 одиниці. Які розріди пропущенні у цьому числі? (і т.д.) 3.Виконання завдання №187(усно). №187. Скільки в числі 28 345 усього тисяч; усього сотень; усього десятків? А зараз попрацюємо усно над №187. Учні визначають загальну кількість тисяч, сотень і десятків в п’ятицифровому числі за загальним планом. Щоб визначити в числі загальну кількість десятків тисяч, треба в ньому прикрити чотири цифри, тому що розряд десятків тисяч стоїть на п’ятому місці; прикривши зліва чотири цифри, лишаться тільки десятки тисяч). ( У числі 28345 – 28 тисяч, 283 сотні, 2834 десятки) 4.Фізкультхвилинка. Ви добре попрацювали на уроці, а тепер давайте відпочинемо! Один, два, три, чотири, п’ять – час прийшов відпочивать. Вглиб річок ми поринаєм, рибок там спостерігаєм. Летимо ми в небеса – подивись, яка краса! В лісі йдемо тихо – тихо, нікому не зробим лиха, Зупиніться, озирніться і за парти поверніться. 5.Виконання завдання №188. №188. Запиши у метрах і сантиметрах: 480 см; 28 004 см; 6020 см; 148 см; 3544 см; запиши у кілограмах і грамах: 137 кг; 8060 г; 40 009 г; 7050 г, 80 080 г. Зверніть увагу на завдання №188. Що нам необхідно зробити? А що таке метри і сантиметри? (Одиниці вимірювання) А як називаються числа,які супроводжуються назвами одиниць вимірювання? (Іменовані числа) Перед виконанням завдання слід пригадати, скільки сантиметрів в одному метрі? ( 100 ) Скільки грамів в одному кілограмові? (1000) Скільки метрів у 480 см?(4) і скільки сантиметрів залишилося?(80) і т.д. 6.Виконання завдання №190 №190. Сума трьох чисел 874. Перше число дорівнює 355, друге - на 89 менше. Знайди третє число. А над наступним завданням ви попрацюєте самостійно. Це завдання №191. Прочитайте його. Що нам невідомо? (Третє число) Що нам треба знати щоб його знайти?( Суму усіх трьох чисел та суму першого і другого чисел) Чи відома нам сума трьох чисел?(Так) А сума першого і другого чисел? (Ні) Що нам треба знати щоб відповісти на це запитання? (перше і друге число) Чи відомо нам перше число?(так) Чи відомо нам друге число? (ні) Чи можемо ми його знайти? (так) Якщо ми знайдемо друге число,чи зможемо ми потім знайти третє? (Так). Запишіть самостійно розв’язання цього завдання. 7. Робота над задачею № 191. Останнє завдання над яким ми попрацюємо буде задача за №191. Задача №191. За 1 хв учень читає вголос 80 слів, а мовчки - 200 слів. На скільки більше слів прочитає учень за 5 хв мовчки, ніж уголос? (Розв'яжи задачу двома способами.) 1. Складання короткої умови задачі. Уважно прочитайте задачу. Які головні слова в задачі? (Вголос і мовчки) Запишемо коротку умову. 2. Аналіз задачі. (1 спосіб) Про що сюжет задачі? (про читання вголос і мовчки) Якщо нам відомо скільки слів учень вголос читає за 1 хв., то чи можемо знайти скільки він слів прочитає вголос за 5 хв.? Як, якою дією(Так, 805). Якщо нам відомо скільки слів читає учень мовчки за 1 хв., чи можемо ми знайти скільки слів він прочитає мовчки за 5 хв.? Як, якою дією? (Так, 2005) Якщо нам буде відомо скільки учень читає за 5 хв. мовчки і вголос, чи зможемо ми знайти на скільки більше прочитає учень за 5 хв. Мовчки, ніж вголос? (Так, 1000 – 400) Чи відповіли ми на запитання задачі? (так) Це ми розв’язали задачу першим способом, а можливий і інший варіант розв’язання. Можливо хтось здогадався? Аналіз задачі(2 спосіб) Якщо нам відомо скільки учень читає вголос за 1 хв, і скільки учень читає мовчки за 1 хв., то що ми можемо знайти на основі цих даних? (На скільки більше слів прочитає учень за 1 хв. Мовчки, ніж уголос) Якщо нам буде відомо на скільки більше слів прочитає учень за 1 хв. мовчки, ніж уголос і те що він читає 5 хв. Чи зможемо ми відповісти на запитання задачі? (Так) Запишемо розв’язання другого способу та відповідь. VI. Підсумок уроку. 1. Опитування. Що нового дізнались на уроці? Як з завдань було для вас найскладнішим? А яке найцікавішим? Які із завдань ви виконували найшвидше? 2. Оцінення результатів учнівської роботи. VII. Домашнє завдання. С.28 № 192, №193 Задача №192. На будівництво привезли 126 т цементу, а піску - в 4 рази більше. За день витратили а т піску. Скільки тонн піску залишилося? Склади вираз для розв'язування задачі та обчисли значення, якщо а = 450. Завдання №193. Запиши, скільки всього тисяч в кожному з чисел: 48 355; 5080; 60 780; 12 310; 1850. | |
| |
Переглядів: 2760 | |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді |
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд... |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Всього коментарів: 0 | |