💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Прості та складені задачі на визначення швидкості, часу, відстані
Учитель: Луценко Наталія Олексіївна
Клас 4
Тема. Прості та складені задачі на визначення швидкості, часу, відстані
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу
Мета:
 Розширити знання учнів при розв’язанні задач на рух;
 Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу;
 Виховувати любов до математики;
 Вести підготовчу роботу розвитку компетентних навичок учнів.
Обладнання: куб з формулами, картки для роботи в парах, фотографія дорожнього вказівника, таблиці на знаходження швидкості, відстані, часу.
Зміст уроку
І Організаційний момент
Сьогодні чудовий день. Давайте подаруємо посмішку один одному, нашим гостям, сонцю, собі. Я бажаю вам успіху , все у вас буде добре.
У нас відповідальна робота, тому давайте налаштуємо наш організм, мобілізуємо внутрішні сили, активізуємо роботу наших півкуль головного мозку і виконаємо вправу « Чарівна вісімка». ( по 3 рази кожною рукою, двома руками в одну сторону, в іншу, в різні).
Починаємо нашу роботу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Перед нами рівності. Вони істині? ( ні)
1 = 100 1 = 24 1 = 60 1 = 7
Що потрібно зробити, щоб рівності стали істині? ( дописати одиниці вимірювання часу.)
1 століття = 100 років, 1 тиждень = 7 днів, 1 день = 24 години, 1 година = 60 хвилин, 1 хвилина = 60 секунд.
Одиницю якої величини ми повторили? ( одиниці вимірювання часу)

Сьогодні на потрібно дослідити взаємозв’язок трьох важливих формул математики і фізики. Свої дослідження ми запишемо у наші зошити. Нам треба зазначити дату та вид роботи.
( діти записують дату, класна робота)
Скажіть, яке сьогодні число? ( 16)
Давайте пригадаємо все, що ми знаємо про це число.
( це число натуральне, так як стоїть в натуральному ряді на 16 місці. Воно двозначне, тому що при записі цього числа ми використовуємо дві цифри. Воно парне, так як ділиться на 2. Це ціле число. В ньому 1 десяток і 6 одиниць. Попереднє 15, наступне 17.)
А тепер проведемо математичний диктант ( один учень працює на дошці)
Запишіть число у якому:
16 десятків (160)
16 сотень ( 1600)
1 сотня і 6 одиниць ( 106)
6 десятків і 1 одиниця (61)
6 сотень і 1 десяток (610)
6 сотень і 1 одиниця (601)
Подивіться на числа, які ви записали і звірте їх з дошкою. Що спільного в цих числах? ( при запису чисел використовували цифри 1, 6,0)
2. До дошки виходять учні і кидають на стіл «Куб з формулами» ( учень повинен назвати формулу, яка написана на верхній грані куба)


3. Вже кілька уроків ми розглядаємо ситуації, в яких описується рух тіл.
Які величини є в задачах на рух ? (Швидкість, відстань, час )
Давайте пригадаємо в яких величинах вимірюється:
Відстань……
Час ………
Швидкість ………
Діти, як знайти відстань? Час? Швидкість?
Пригадайте випадки із свого життя, коли важливим для вас був подоланий шлях;
коли ви стежили за часом руху;
коли відстежували швидкість.
Тож, напевно, ви з легкістю упораєтесь з математичними задачами, в яких є такі величини.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
- Якщо ми з вами вивчили, як розв’язувати задачі на рух , як ви думаєте, що чекає нас сьогодні на уроці? Чим ми будемо займатись?
( розв’язувати задачі на знаходження швидкості, визначати час, шукати відстань )
ІІІ Узагальнення й систематизація вивченого
1. Формування вміння розв’язувати прості та складені задачі з величинами: швидкість руху, час руху та подоланий шлях.
( робота з таблицями)
За даними таблиці знайди невідомі величини.
Рухомий об`єкт Швидкість Час Відстань
Велосипедист ? км/год 2 год 28км
Вантажний автомобіль 70 км/год ? год 210 км
Ластівка 90 км/год 2 год ? км
Пасажирський літак ? км/год 3 год 1500 км

2. Фізхвилинка
Руки вгору! Погойдали —
Це дерева в лісі.
Опустили і стріпнули —
Збив росичку вітер.
Руки в сторони, змахнули —
Летимо, мов пташки.
Приземлились, відпочили —
Руки-крила склавши.

3. Робота над задачею № 525

Складання короткого запису у вигляді таблиці.

Швидкість Час Відстань
12 км/год 5 год однакова
? 6 год

- Що є спільного в цій таблиці? ( відстань)
- За якою формулою ми знаходимо відстань? ( S=V ∙ t)
- Знаючи числові дані відстані, можемо ми дати відповідь на запитання задачі? ( так, щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час)
- Запишіть розв’язок задачі з поясненням.
1). 12 ∙ 5 = 60 (км) – відстань між містами
2). 60 : 6 = 10 ( км/год) – їхав велосипедист на зворотньому шляху

Складіть обернену задачу, де шукане число буде 5 годин
Швидкість Час Відстань
12 км/год ? год однакова
10 км/год 6 год

Застосування « дерева міркувань»


4. Робота в парах. (Робота з місцевим матеріалом. )
Біля нашої Оріхівської автостанції висить дорожній вказівник , який вказує в які міста ми можемо потрапити з Оріхова.
( фото)
Знаючи, що середня швидкість руху автобуса 80 км/год, нам треба розрахувати час маршрутів:
1. Оріхів – Бердянськ
2. Оріхів – Запоріжжя
3. Оріхів – Дніпропетровськ
( учні роблять обчислення на карточках)
ІV. Розвиток логічного мислення учнів.
Маса двох ялинкових шишок і одного жолудя – 152 г. А маса двох жолудів та однієї ялинкової шишки – 94 г. Що важче: одна ялинкова шишка чи один жолудь і на скільки?

V. Підсумок уроку
- Які дослідження ми сьогодні з вами зробили? ( ми дослідили, що формули на знаходження швидкості, відстані та часу між собою взаємопов’язані. Ще ми можемо їх використовувати у своєму житті.)
Закінчіть фразу:
1. Мені було цікаво ...
2. Ми сьогодні розібрались ...
3. Я сьогодні зрозумів ...
4. Мені було важко ...
5. Завтра я хочу на уроці ...
VI. Домашнє завдання
Вам треба дізнатись, яку відстань ви проходите кожного дня йдучи до школи. Сьогодні я вас відпущу додому і оголошу час виходу. Дома ви повинні зафіксувати , о котрій годині прийшли. Знаючи час свого руху і швидкість ( 5 км /год) ви зможете знайти відстань від школи до дому.
Категорія: Математика | Додав: Новийрік (17.03.2016)
Переглядів: 2396 | Рейтинг: 0.0/0
Весняні свята. Великдень
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва...
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів...
Ліплення з пластиліну (гриби)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]