Прості та складені задачі на визначення швидкості, часу, відстані
Учитель: Луценко Наталія Олексіївна
Клас 4 Тема. Прості та складені задачі на визначення швидкості, часу, відстані Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу Мета: Розширити знання учнів при розв’язанні задач на рух; Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; Виховувати любов до математики; Вести підготовчу роботу розвитку компетентних навичок учнів. Обладнання: куб з формулами, картки для роботи в парах, фотографія дорожнього вказівника, таблиці на знаходження швидкості, відстані, часу. Зміст уроку І Організаційний момент Сьогодні чудовий день. Давайте подаруємо посмішку один одному, нашим гостям, сонцю, собі. Я бажаю вам успіху , все у вас буде добре. У нас відповідальна робота, тому давайте налаштуємо наш організм, мобілізуємо внутрішні сили, активізуємо роботу наших півкуль головного мозку і виконаємо вправу « Чарівна вісімка». ( по 3 рази кожною рукою, двома руками в одну сторону, в іншу, в різні). Починаємо нашу роботу. ІІ. Мотивація навчальної діяльності 1. Перед нами рівності. Вони істині? ( ні) 1 = 100 1 = 24 1 = 60 1 = 7 Що потрібно зробити, щоб рівності стали істині? ( дописати одиниці вимірювання часу.) 1 століття = 100 років, 1 тиждень = 7 днів, 1 день = 24 години, 1 година = 60 хвилин, 1 хвилина = 60 секунд. Одиницю якої величини ми повторили? ( одиниці вимірювання часу) Сьогодні на потрібно дослідити взаємозв’язок трьох важливих формул математики і фізики. Свої дослідження ми запишемо у наші зошити. Нам треба зазначити дату та вид роботи. ( діти записують дату, класна робота) Скажіть, яке сьогодні число? ( 16) Давайте пригадаємо все, що ми знаємо про це число. ( це число натуральне, так як стоїть в натуральному ряді на 16 місці. Воно двозначне, тому що при записі цього числа ми використовуємо дві цифри. Воно парне, так як ділиться на 2. Це ціле число. В ньому 1 десяток і 6 одиниць. Попереднє 15, наступне 17.) А тепер проведемо математичний диктант ( один учень працює на дошці) Запишіть число у якому: 16 десятків (160) 16 сотень ( 1600) 1 сотня і 6 одиниць ( 106) 6 десятків і 1 одиниця (61) 6 сотень і 1 десяток (610) 6 сотень і 1 одиниця (601) Подивіться на числа, які ви записали і звірте їх з дошкою. Що спільного в цих числах? ( при запису чисел використовували цифри 1, 6,0) 2. До дошки виходять учні і кидають на стіл «Куб з формулами» ( учень повинен назвати формулу, яка написана на верхній грані куба) 3. Вже кілька уроків ми розглядаємо ситуації, в яких описується рух тіл. Які величини є в задачах на рух ? (Швидкість, відстань, час ) Давайте пригадаємо в яких величинах вимірюється: Відстань…… Час ……… Швидкість ……… Діти, як знайти відстань? Час? Швидкість? Пригадайте випадки із свого життя, коли важливим для вас був подоланий шлях; коли ви стежили за часом руху; коли відстежували швидкість. Тож, напевно, ви з легкістю упораєтесь з математичними задачами, в яких є такі величини. ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку - Якщо ми з вами вивчили, як розв’язувати задачі на рух , як ви думаєте, що чекає нас сьогодні на уроці? Чим ми будемо займатись? ( розв’язувати задачі на знаходження швидкості, визначати час, шукати відстань ) ІІІ Узагальнення й систематизація вивченого 1. Формування вміння розв’язувати прості та складені задачі з величинами: швидкість руху, час руху та подоланий шлях. ( робота з таблицями) За даними таблиці знайди невідомі величини. Рухомий об`єкт Швидкість Час Відстань Велосипедист ? км/год 2 год 28км Вантажний автомобіль 70 км/год ? год 210 км Ластівка 90 км/год 2 год ? км Пасажирський літак ? км/год 3 год 1500 км 2. Фізхвилинка Руки вгору! Погойдали — Це дерева в лісі. Опустили і стріпнули — Збив росичку вітер. Руки в сторони, змахнули — Летимо, мов пташки. Приземлились, відпочили — Руки-крила склавши. 3. Робота над задачею № 525 Складання короткого запису у вигляді таблиці. Швидкість Час Відстань 12 км/год 5 год однакова ? 6 год - Що є спільного в цій таблиці? ( відстань) - За якою формулою ми знаходимо відстань? ( S=V ∙ t) - Знаючи числові дані відстані, можемо ми дати відповідь на запитання задачі? ( так, щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час) - Запишіть розв’язок задачі з поясненням. 1). 12 ∙ 5 = 60 (км) – відстань між містами 2). 60 : 6 = 10 ( км/год) – їхав велосипедист на зворотньому шляху Складіть обернену задачу, де шукане число буде 5 годин Швидкість Час Відстань 12 км/год ? год однакова 10 км/год 6 год Застосування « дерева міркувань» 4. Робота в парах. (Робота з місцевим матеріалом. ) Біля нашої Оріхівської автостанції висить дорожній вказівник , який вказує в які міста ми можемо потрапити з Оріхова. ( фото) Знаючи, що середня швидкість руху автобуса 80 км/год, нам треба розрахувати час маршрутів: 1. Оріхів – Бердянськ 2. Оріхів – Запоріжжя 3. Оріхів – Дніпропетровськ ( учні роблять обчислення на карточках) ІV. Розвиток логічного мислення учнів. Маса двох ялинкових шишок і одного жолудя – 152 г. А маса двох жолудів та однієї ялинкової шишки – 94 г. Що важче: одна ялинкова шишка чи один жолудь і на скільки? V. Підсумок уроку - Які дослідження ми сьогодні з вами зробили? ( ми дослідили, що формули на знаходження швидкості, відстані та часу між собою взаємопов’язані. Ще ми можемо їх використовувати у своєму житті.) Закінчіть фразу: 1. Мені було цікаво ... 2. Ми сьогодні розібрались ... 3. Я сьогодні зрозумів ... 4. Мені було важко ... 5. Завтра я хочу на уроці ... VI. Домашнє завдання Вам треба дізнатись, яку відстань ви проходите кожного дня йдучи до школи. Сьогодні я вас відпущу додому і оголошу час виходу. Дома ви повинні зафіксувати , о котрій годині прийшли. Знаючи час свого руху і швидкість ( 5 км /год) ви зможете знайти відстань від школи до дому. | |
| |
Переглядів: 2396 | |
Весняні свята. Великдень |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Всього коментарів: 0 | |