Тема: Ознайомлення з дробами Мета: пояснити учням утворення дробів; показати запис дробу та ознайомити з термінами чисельник і знаменник; опрацювати складені задачі, які містять знаходження частини числа; формувати обчислювальні навички. Обладнання: квадрати та смужки для визначення дробу. ХІД УРОКУ I. Контроль і закріплення знань учнів 1. Математичний диктант • Знайти 1 від 320, від 100. • Чому дорівнює у год, -3- хв? • Знайти число, якщо у його дорівнює 15. • Усього на столі лежить 65 зошитів. у з них — зошити в клітинку. Скільки зошитів у клітинку лежить на столі? • Довжина стрічки 40 см. Її розрізали навпіл. Яка довжина половини стрічки? • Довжина у смужки дорівнює 27 см. Яка довжина всієї стрічки? 2. Завдання для опитування Яка частина прямокутника зафарбована? 3. Знайти у кг, у хв, у год. II. Вивчення нового матеріалу Порівняння частин за смужками. — Що більше — "2 чи "1? "6 чи "3? 4 чи -9? 2. Пояснення вчителя — Поява частин зумовлена потребою поділити ціле на частини. Проте основною причиною виникнення частин є процес вимірювання величин. Результат вимірювання не завжди можна виразити натуральним числом. Вже давно існують частини: третина —^, половина —А-, 1132 чверть — -4, півчверть —8 і т. ін. Частина називається дробом. Вона має два числа: чисельник і знаменник. Між ними є лінія дробу. 3. Прочитати дроби. 4, 3, 5, 10. — Що означає кожен дріб? — Що означає чисельник? Знаменник? (Учні намагаються самостійно визначити значення чисельника й знаменника, вчитель їм допомагає.) 4. Первинне закріплення за вправою № 659 5. Записати дробом (№ 660). 6. Знайти -1 від кожного числа: 320, 1600, 10 128, 2 км, 2 год, 4 ц (завдання виконується самостійно). 7. Фізкультхвилинка III. Розвиток математичних умінь учнів 1. Коментоване розв’язання задачі № 662 2. Задача з логічним навантаженням № 663 IV. Підсумки уроку V. Домашнє завдання № 664, 665. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2171 | |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
Поведінка в незнайомих місцях |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях |
Родина, рідня, рід. Сімейний календар |
Всього коментарів: 0 | |