Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах
Тема. Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах
Мета: показати роль прислівників у художніх і науково-популярних текстах, формувати вміння використовувати прислівники, визначати їх роль;
продовжити формування мовної здогадки та мовленнєвої реакції учнів; розвивати фонетичний та інтонаційний слух, творчі здібності учнів, слухову пам'ять, увагу, логічне та асоціативне мислення, писемне мовлення, самостійність, пошуково-пізнавальну активність, уміння знаходити і виправляти фактичні помилки;
виховувати в учнів любов до рідної мови, почуття товариства, чесності та поваги до однокласників, дисциплінованість та відповідальність, старанність, наполегливість; бажання до вивчення мов, які вивчаємо; сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці.
Тип уроку: урок комплексного використання ЗУН
Обладнання: мультимедійний пристрій, презентація Power Point, підручник, робочий зошит, канцелярське приладдя, зошит граматики з англійської мови, НО (Кросворд «Аdverb», «Антоніми»), м’яч.
Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь), наочні (картки), практичні (вправи).
Форми організації пізнавальної діяльності учнів: індивідуально-відокремлена, фронтальна, колективна.
Хід уроку
I. Організаційний етап
(слайд 1) Сьогодні, учні, не звичайний урок, оскільки до нас завітали гості, тож поверніться і привітайтесь. Отже, починаємо.(слайд 2)
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати
А знання, мерщій, хапати.
Тож, гаразд, часу не гаймо
Урок вже починаймо.

II. Перевірка домашнього завдання
Тест « Прислівник» (взаємоперевірка робіт учнями) (12 б.)
1. Прислівник – це …
а) частина мови, яка вказує на ознаку предмету;
б) незмінна частина мови, яка виражає ознаку дії або пояснює, де, коли відбувається дія;
в) частина мови, яка вказує на дію предмету.
2. Прислівники в реченні найчастіше зв’язуються з …
а) іменниками;
б) прикметниками;
в) дієсловами.
3. Прислівник в реченні виступає …
а) другорядним членом речення;
б) підметом;
в) присудком.
4. Прислівники найчастіше утворюються від прикметників за допомогою суфіксів …
а) – о, – а;
б) – о, – е;
в) – е, – а.
5. Серед прислівників є слова, близькі за значенням…
а) антоніми;
б) синоніми;
в) омоніми.
6. Серед прислівників є слова, протилежні за значенням…
а) антоніми;
б) синоніми;
в) омоніми.
(слайд 3-8)

III. Підготовка учнів до засвоєння нових знань (мотивація)
Отже, ви знаєте, що прислівник утворюється найчастіше від прикметника. Окрім уроків української мови де ще ви раніше зустрічали це правило?
Учень: На уроках англійської мови.
В мене є ідея! Я зараз зателефоную нашій вчительці англійської мови, Юлії Андріївні.
Телефонна розмова: Доброго дня, Юліє Андріївно! Чи можете Ви зараз прийти до нас на урок ? (Юлія Андріївна завітала до класної кімнати).
Good day, pupils! (слайд 9)
Учні: Good day, good day!
Good day to you!
Good day, good day!
We’re glad to see you!
I’m glad to see you, too!
В мене є пропозиція проекспериментувати із нашими учнями, порівнюючи вживання прислівників у різних мовах!
Звичайно, що я погоджуюсь, оскільки мені самій цікаво, що із цього може вийти.
Тож, наше з вами ключове питання є – чи побудуємо ми речення, текст не використовуючи прислівників, оскільки, темою нашого уроку є «Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах». (передбачення учнів) А чи справдяться наші передбачення ми дізнаємося в кінці уроку. (слайд 10)
Who is on duty today?
Учень: I am on duty today.
Who is absent today? What day is it today?
Учень: Today is Tuesday, the fifteenth of April. (слайд 11)
Тож відкривайте робочі зошити і записуйте сьогоднішню дату, і класну роботу.

IV. Первинне закріплення знань
 Хвилинка чистопису (слайд 12)
пр ис лі вник
Яке слово можна зібрати із поданих буквосполучень ? (учні прописують подане слово).
 Робота з підручником. Впр. 187, ст. 96 (взаємоперевірка робіт учнями)
З’ясування значень невідомих слів: (слайд 13)
чимчикувати – йти
кривулякою – дорогою
наскипидарює – наповнює
Учні, а якщо ми приберемо прислівники (приємно, не дуже, ліворуч, праворуч) із тексту, то все ж таки чи побудуємо ми зв’язний текст ? (слайд 14)
 Фізкутхвилинка для очей. (слайд 15)
Спостерігаючи за сонечком, скажіть як воно літає ? (повільно)
А сонце? (швидко)
Кулька з’являється і зникає… (несподівано)
А ведмідь пересувається? (похмуро)
Їжак пролетів … (сонно)
Хмара… (непомітно)
Квіти… (раптово)
V. Контроль та самоперевірка знань
 Робота з підручником.
Відпочивши, переходимо до впр. 188, ст. 97
Рушає (коли?) завжди, рушає (куди?) назустріч, рушає (куди?) навздогін, б’ються (як?) завзято, приносить (коли?) завжди, приносить (коли?) влітку, приносить (коли?) взимку.
От тепер я бачу, що ви вивчили зі Світланою Миколаївною таку частину мови, як прислівник. В англійській мові вони теж зустрічаються і вживаються тільки за правилами!(роздає картки) Зачитаймо їх! (слайд 16)
Для того, щоб краще їх запам’ятати, спробуймо розгадати кросворд!
 Кросворд «Аdverb» (розв’язавши кросворд, знайти заховане слово)(слайд 17)

A L W A Y S
T O D A Y
N E V E R
S O M E T I M E S
T O M O R R O W
B A D L Y

 Кросворд «Антоніми» (самоперевірка учнівських робіт)
Закріплюючи поняття про прислівник попрацюємо із прислівниками – антонімами. (до поданих слів дібрати антоніми, розв’язавши кросворд, знайти заховане слово). (слайд 18)
п і з н о 1. Рано
к р и в о 2. Косо
т и х о 3. Голосно
с у м н о 4. Весело
л е г к о 5. Важко
м і ц н о 6. Слабко
в а ж к о 7. Легко
н і ж н о 8. Грубо
ч и с т о 9. Брудно
к р и в о 10. Прямо
 Гра «У світі загадок».
 А спробуйте ще розгадати загадку і знайти в ній прислівник. (слайд 19)
Has no legs
But just for fun
It is always on the run. (a ball)
А в мене саме є м’яч. Давайте ж пограємо в гру «Гарячий прислівник»
 Гра - фізкультхвилинка «Hot adverb / Гарячий прислівник»
(отримавши м’яч з українським прислівником, треба перекласти його на англійську і навпаки. Якщо учасник гри не знає перекладу, передає м’яч іншому)
Слова: always – завжди; today – сьогодні; never – ніколи; sometimes – іноді; tomorrow – завтра; badly – погано.
Учні, а як ви вважаєте, в українських загадках є місце прислівнику? Ось послухайте. (слайд 20)
Ходить хмуро він лісами,
Хижо клацає зубами.
Весь, як є – жорстока лють,
Очі так її і ллють.
Зачаївся ось, примовк.
Грізний звір цей, звісно... . (вовк)
Та що ж це таке? І в українській мові навіть у загадках не можна обійтись без прислівника!
Звичайно, що ні, оскільки прислівник, учні, це…
І для чого він служить? (для зв’язку)
VI. Підведення підсумків, рефлексія
Оголошуючи тему уроку, ми ставили ключове питання – прислівник у створенні зв’язних висловлювань текстів. Отже, діти, ми дійшли висновку: можна створити речення, текст, в якому можна обійтись без них.
Але такий текст набуде невизначеності і сухості. Тому, ми повинні пам’ятати, що будь-яка частина мови є важливою!
А саме яка роль прислівника у тексті? (уточнююча)
Оцінювання та цінування учнів.
А зараз саме час підрахувати накопичені бали!
VII. Інформація про домашнє завдання
Сьогодні ви були надзвичайні і домашнє завдання я приготувала для вас також не звичайне. (слайд 21)
Для розуму: ст. 98 впр.191 ( 2 з.) (4 б.)
Для душі: знайти текст із прислівниками (усно) (4 б.)
Для рук: виготовити чарівну квітку або стіннівку, або плакат на тему «Прислівник» (4 б.)
Отже, дякую вам за співпрацю. (слайд 23)
Категорія: Рідна мова | Додав: cnchekamova (14.09.2017)
Переглядів: 1529 | Рейтинг: 2.0/1
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд...
Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль...
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]