Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах
Тема. Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах Мета: показати роль прислівників у художніх і науково-популярних текстах, формувати вміння використовувати прислівники, визначати їх роль; продовжити формування мовної здогадки та мовленнєвої реакції учнів; розвивати фонетичний та інтонаційний слух, творчі здібності учнів, слухову пам'ять, увагу, логічне та асоціативне мислення, писемне мовлення, самостійність, пошуково-пізнавальну активність, уміння знаходити і виправляти фактичні помилки; виховувати в учнів любов до рідної мови, почуття товариства, чесності та поваги до однокласників, дисциплінованість та відповідальність, старанність, наполегливість; бажання до вивчення мов, які вивчаємо; сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці. Тип уроку: урок комплексного використання ЗУН Обладнання: мультимедійний пристрій, презентація Power Point, підручник, робочий зошит, канцелярське приладдя, зошит граматики з англійської мови, НО (Кросворд «Аdverb», «Антоніми»), м’яч. Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь), наочні (картки), практичні (вправи). Форми організації пізнавальної діяльності учнів: індивідуально-відокремлена, фронтальна, колективна. Хід уроку I. Організаційний етап (слайд 1) Сьогодні, учні, не звичайний урок, оскільки до нас завітали гості, тож поверніться і привітайтесь. Отже, починаємо.(слайд 2) Руку гарно піднімати, На уроці не дрімати А знання, мерщій, хапати. Тож, гаразд, часу не гаймо Урок вже починаймо. II. Перевірка домашнього завдання Тест « Прислівник» (взаємоперевірка робіт учнями) (12 б.) 1. Прислівник – це … а) частина мови, яка вказує на ознаку предмету; б) незмінна частина мови, яка виражає ознаку дії або пояснює, де, коли відбувається дія; в) частина мови, яка вказує на дію предмету. 2. Прислівники в реченні найчастіше зв’язуються з … а) іменниками; б) прикметниками; в) дієсловами. 3. Прислівник в реченні виступає … а) другорядним членом речення; б) підметом; в) присудком. 4. Прислівники найчастіше утворюються від прикметників за допомогою суфіксів … а) – о, – а; б) – о, – е; в) – е, – а. 5. Серед прислівників є слова, близькі за значенням… а) антоніми; б) синоніми; в) омоніми. 6. Серед прислівників є слова, протилежні за значенням… а) антоніми; б) синоніми; в) омоніми. (слайд 3-8) III. Підготовка учнів до засвоєння нових знань (мотивація) Отже, ви знаєте, що прислівник утворюється найчастіше від прикметника. Окрім уроків української мови де ще ви раніше зустрічали це правило? Учень: На уроках англійської мови. В мене є ідея! Я зараз зателефоную нашій вчительці англійської мови, Юлії Андріївні. Телефонна розмова: Доброго дня, Юліє Андріївно! Чи можете Ви зараз прийти до нас на урок ? (Юлія Андріївна завітала до класної кімнати). Good day, pupils! (слайд 9) Учні: Good day, good day! Good day to you! Good day, good day! We’re glad to see you! I’m glad to see you, too! В мене є пропозиція проекспериментувати із нашими учнями, порівнюючи вживання прислівників у різних мовах! Звичайно, що я погоджуюсь, оскільки мені самій цікаво, що із цього може вийти. Тож, наше з вами ключове питання є – чи побудуємо ми речення, текст не використовуючи прислівників, оскільки, темою нашого уроку є «Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах». (передбачення учнів) А чи справдяться наші передбачення ми дізнаємося в кінці уроку. (слайд 10) Who is on duty today? Учень: I am on duty today. Who is absent today? What day is it today? Учень: Today is Tuesday, the fifteenth of April. (слайд 11) Тож відкривайте робочі зошити і записуйте сьогоднішню дату, і класну роботу. IV. Первинне закріплення знань Хвилинка чистопису (слайд 12) пр ис лі вник Яке слово можна зібрати із поданих буквосполучень ? (учні прописують подане слово). Робота з підручником. Впр. 187, ст. 96 (взаємоперевірка робіт учнями) З’ясування значень невідомих слів: (слайд 13) чимчикувати – йти кривулякою – дорогою наскипидарює – наповнює Учні, а якщо ми приберемо прислівники (приємно, не дуже, ліворуч, праворуч) із тексту, то все ж таки чи побудуємо ми зв’язний текст ? (слайд 14) Фізкутхвилинка для очей. (слайд 15) Спостерігаючи за сонечком, скажіть як воно літає ? (повільно) А сонце? (швидко) Кулька з’являється і зникає… (несподівано) А ведмідь пересувається? (похмуро) Їжак пролетів … (сонно) Хмара… (непомітно) Квіти… (раптово) V. Контроль та самоперевірка знань Робота з підручником. Відпочивши, переходимо до впр. 188, ст. 97 Рушає (коли?) завжди, рушає (куди?) назустріч, рушає (куди?) навздогін, б’ються (як?) завзято, приносить (коли?) завжди, приносить (коли?) влітку, приносить (коли?) взимку. От тепер я бачу, що ви вивчили зі Світланою Миколаївною таку частину мови, як прислівник. В англійській мові вони теж зустрічаються і вживаються тільки за правилами!(роздає картки) Зачитаймо їх! (слайд 16) Для того, щоб краще їх запам’ятати, спробуймо розгадати кросворд! Кросворд «Аdverb» (розв’язавши кросворд, знайти заховане слово)(слайд 17) A L W A Y S T O D A Y N E V E R S O M E T I M E S T O M O R R O W B A D L Y Кросворд «Антоніми» (самоперевірка учнівських робіт) Закріплюючи поняття про прислівник попрацюємо із прислівниками – антонімами. (до поданих слів дібрати антоніми, розв’язавши кросворд, знайти заховане слово). (слайд 18) п і з н о 1. Рано к р и в о 2. Косо т и х о 3. Голосно с у м н о 4. Весело л е г к о 5. Важко м і ц н о 6. Слабко в а ж к о 7. Легко н і ж н о 8. Грубо ч и с т о 9. Брудно к р и в о 10. Прямо Гра «У світі загадок». А спробуйте ще розгадати загадку і знайти в ній прислівник. (слайд 19) Has no legs But just for fun It is always on the run. (a ball) А в мене саме є м’яч. Давайте ж пограємо в гру «Гарячий прислівник» Гра - фізкультхвилинка «Hot adverb / Гарячий прислівник» (отримавши м’яч з українським прислівником, треба перекласти його на англійську і навпаки. Якщо учасник гри не знає перекладу, передає м’яч іншому) Слова: always – завжди; today – сьогодні; never – ніколи; sometimes – іноді; tomorrow – завтра; badly – погано. Учні, а як ви вважаєте, в українських загадках є місце прислівнику? Ось послухайте. (слайд 20) Ходить хмуро він лісами, Хижо клацає зубами. Весь, як є – жорстока лють, Очі так її і ллють. Зачаївся ось, примовк. Грізний звір цей, звісно... . (вовк) Та що ж це таке? І в українській мові навіть у загадках не можна обійтись без прислівника! Звичайно, що ні, оскільки прислівник, учні, це… І для чого він служить? (для зв’язку) VI. Підведення підсумків, рефлексія Оголошуючи тему уроку, ми ставили ключове питання – прислівник у створенні зв’язних висловлювань текстів. Отже, діти, ми дійшли висновку: можна створити речення, текст, в якому можна обійтись без них. Але такий текст набуде невизначеності і сухості. Тому, ми повинні пам’ятати, що будь-яка частина мови є важливою! А саме яка роль прислівника у тексті? (уточнююча) Оцінювання та цінування учнів. А зараз саме час підрахувати накопичені бали! VII. Інформація про домашнє завдання Сьогодні ви були надзвичайні і домашнє завдання я приготувала для вас також не звичайне. (слайд 21) Для розуму: ст. 98 впр.191 ( 2 з.) (4 б.) Для душі: знайти текст із прислівниками (усно) (4 б.) Для рук: виготовити чарівну квітку або стіннівку, або плакат на тему «Прислівник» (4 б.) Отже, дякую вам за співпрацю. (слайд 23) | |
| |
Переглядів: 1625 | |
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки» |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п... |
Всього коментарів: 0 | |