Числівник як частина мови
Хід уроку Девіз уроку: “Знаєш сам – допоможи другові”. (додаток) І. Організаційний момент. Учитель Учні Сидимо Рівно Пишемо Гарно Слухаємо Уважно Відповідаємо Точно Шкала оцінювання - Для того, щоб ви продуктивно працювали на уроці розглянемо шкалу оцінювання вашої роботи на уроці (лежить в кожного учня на партах). Я буду читати, а ви робіть позначки на полі: так (+) чи ні (-). 1. Я буду уважним на уроці. 2. Я буду старанним на уроці. 3. Я буду розвитися культуру мовлення. 4. Я буду каліграфічно і грамотно писати. 5. Я буду активним на уроці. - Окрім того, за гарну і активну роботу та правильні відповіді ви будете отримувати фігурки – сніговички ( додаток). Чим більше ви їх отримаєте, тим вищий бал будете мати за роботу на уроці. Отже, візьміть з собою гарний настрій, розпочинаємо роботу. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів - Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Хто це? Відгадайте загадку. Дванадцять братів один за одним ходять, Один одного не обходять. (Дванадцять місяців) - До нас в гості завітали три брати - зимові місяці. Назвіть їх. (Грудень, Січень, Лютий )(На дошці – малюнок ). Кожен з них приніс завдання до нашого уроку. - Сіли рівно, відкрили зошити, записали: Третє лютого Класна робота - Отже, завдання від Грудня. (додаток) Першим просить слово Грудень: Урок почнемо без зупинки З каліграфічної хвилинки. - Перед вами на партах лежать картки на яких записана каліграфічна хвилинка. Зверніть увагу на написання і поєднання букв на картці. Напишіть спочатку в повітрі, а потім у зошиті за зразком. Два на дцять дванадцять - Яка в цьому слові орфограма? - Запишіть транскрипцію з коментуванням. [д в а н а д ц’ а т’] - Складіть речення з цим словом, знайдіть в реченні відомі частини мови. На(приймен.) спортивний(прикм.) майданчик(ім.) прийшл(дієсл.) дванадцять дітей(ім.). - З яким словом у вас виникли труднощі? (дванадцять) - Що таке дванадцять? (число) - Де ми використовуємо числа? ( відповіді дітей) ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. - Так, діти. Сьогодні на уроці ми познайомимось з новою частиною мови. А як ця частина мови називається, ми дізнаємось переглянувши і прослухавши розмову між Мовкою та Суржиком. Відеопрезентація « Мовка і Суржик. Частина мови – числівник» ( https://www.youtube.com/watch?v=3mtc-0HoHAQ ) - Діти, про яку частину мови ви почули? (числівник) - Також на уроці ми дізнаємось, що таке числівник, на які запитання він відповідає, будемо вчитися знаходити числівники в тексті та грамотно їх писати. Завдання уроку (на дошці). (додаток) - Дізнайтеся, що ж таке числівник - На які запитання він відповідає? - Вміти знаходити числівник в тексті - Грамотно писати числівник. - Не забувайте, числівники записуємо словами! ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу. 1. Робота в групах - Поділіться на групи. Кожна група збирається біля своїх консультантів. (Діти діляться на три групи). Етапи роботи в групах 1 етап. Консультанти знайомлять учнів з темами, підготовленими вдома 1 група – «Що таке числівник?» 2 група – « Які числівники мають питання «скільки?» 3 група – «« Які числівники мають питання «який? котрий?» II етап. Діти повертаються на свої місця. Іде обмін інформацією, почутою від консультантів. Кожен член групи переказує почуте у своєму центрі. 2. Первинне закріплення. «Мозковий штурм». (презентація: слайд 1,2) - З якою частиною мови ми познайомилися? - Що означає числівник? (слова, які означають кількість предметів або їх порядок під час лічби, називаються числівниками.) - Які числівники відповідають на питання «скільки?» (числівники, які означають кількість предметів відповідають на питання «скільки?») - Які числівники відповідають на питання «який? котрий?»? (числівники, які вказують на порядковий номер предмета відповідають на питання «який? котрий?») - А зараз консультант-дослідник розкаже з якою частиною мови пов’язаний числівник та яким членом речення буває (виступ учня – консультанта) 3. Фізкультхвилинка (вправи для очей) 4. Робота з підручником від місяця Січня (додаток) 1. - Діти, а Січень хоче попрацювати разом з вами в підручнику. Відкрийте підручник на стор.111, зверніть увагу на рубрику «Спілкуймося красно». Робота в парах. (учні зачитують інформацію з рубрики, вправляються в правильній вимові числівників). 2. – Діти, відкрийте впр. 255. Прочитайте завдання. Давайте прочитаємо числівники і поставимо до кожного з них запитання. Складіть словосполучення числівників з іменниками (вибирає вчитель: дев’ять, дев’ятий, сім, сьома, чотирнадцяте) 5. Творчі завдання від місяця Лютого (додаток) - Діти, зимовий брат Лютий приніс нам творчі завдання. 1. Виконання творчого завдання (диференційовано). (додаток) - Уважно прочитайте завдання і виконайте в зошитах Завдання для учнів з високим рівнем засвоєння знань Завдання для учнів з достатнім рівнем засвоєння знань Завдання для учнів з середнім і початковим рівнем засвоєння знань Зі слів склади речення. Підкресли числівники. О, розпочався, дев'ятій, урок, годині. Перерва, десять, тривала, хвилин. Оленка, художню, тридцять, читала, хвилин, книжку. Випиши словосполучення з числівниками. Третій місяць, літній місяць, восьма парта, дерев'яна парта, цікава книжка, перша книжка, вказівний палець, другий палець. Спиши, підкресли числівники. Один скаже, другий прикаже. П’ять разів подумай, а один раз говори. На других гомонять, а самі все лихо творять. Перевірка виконаних завдань 2. Гра «Упорядник». Робота біля дошки. (додаток) - Діти давайте пограємо в гру «Упорядник», із змішаних числівників, які ви бачите на картках, перший варіант виписує у стовпчик числівники, які відповідають на питання скільки?, а другий варіант – який? котрий?. (2 учні працюють біля дошки) Перший Десятий Три Двадцять Шість Сотий Мільйон Сто Один Десять Другий Двадцятий Шістдесят П’ятнадцять Мільйонний Третій Взаємоперевірка 3. Розгадування буквено-числових ребусів. Робота в парах (додаток) 100 лиця 3 буна гор 1 а мі 100 3 тон г 1 а пі 100 лет 3 зуб смор 1 а і 100 рія ві 3 на пі 2 л (столиця, місто, трибуна, тритон, городина, година) (пістолет, історія, тризуб. Вітрина, смородина, підвал) 4. Підручник, впр.256 (якщо залишиться час) V. Підсумок уроку. Оцінювання учнів. 1. -Нашим гостям час повертатися до казки і вони запитують вас на прощання: - З якою новою частиною мови ви ознайомились? - Які слова називаються числівниками? - На які питання вони відповідають? Метод «П’ять речень» 2. Робота зі шкалою оцінювання - А тепер перевіримо якими ж ви були на уроці? - Біля своїх перших позначок на листочках зі шкалою оцінювання навпроти робіть інші позначки. - Порівняйте свої дані на початку уроку і в кінці уроку. - Якщо у вас 5 плюсів – ви дуже добре працювали 4 плюси – я дякую за урок 3 плюси – вам потрібно задуматися над своїми мінусами 2-1 плюс – станьте активнішими на уроці - А тепер підрахуйте сніговичків. (вчитель сумує бали і оцінює роботу учнів) - Діти, за гарну роботу на уроці кожен із вас отримує подарунки – пам’ятки «Числівник». (додаток) VІ. Домашнє завдання С.110, правило П.р., с.р. – впр.257 – прочитати слова, вставити числівники, записати Д.р. – підготувати 5 загадок в яких відповіддю будуть числівники. В.р. - скласти 5-6 числово-буквених ребусів | |
| |
Переглядів: 1368 | |
Підсумковий урок за І семестр |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Всього коментарів: 0 | |