💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Числівник як частина мови
Хід уроку
Девіз уроку: “Знаєш сам – допоможи другові”. (додаток)
І. Організаційний момент.
Учитель Учні
Сидимо Рівно
Пишемо Гарно
Слухаємо Уважно
Відповідаємо Точно

Шкала оцінювання
- Для того, щоб ви продуктивно працювали на уроці розглянемо шкалу оцінювання вашої роботи на уроці (лежить в кожного учня на партах). Я буду читати, а ви робіть позначки на полі: так (+) чи ні (-).
1. Я буду уважним на уроці.
2. Я буду старанним на уроці.
3. Я буду розвитися культуру мовлення.
4. Я буду каліграфічно і грамотно писати.
5. Я буду активним на уроці.
- Окрім того, за гарну і активну роботу та правильні відповіді ви будете отримувати фігурки – сніговички ( додаток). Чим більше ви їх отримаєте, тим вищий бал будете мати за роботу на уроці. Отже, візьміть з собою гарний настрій, розпочинаємо роботу.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
- Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Хто це? Відгадайте загадку.
Дванадцять братів один за одним ходять,
Один одного не обходять. (Дванадцять місяців)
- До нас в гості завітали три брати - зимові місяці. Назвіть їх. (Грудень, Січень, Лютий )(На дошці – малюнок ). Кожен з них приніс завдання до нашого уроку.
- Сіли рівно, відкрили зошити, записали:
Третє лютого
Класна робота
- Отже, завдання від Грудня. (додаток)
Першим просить слово Грудень:
Урок почнемо без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
- Перед вами на партах лежать картки на яких записана каліграфічна хвилинка. Зверніть увагу на написання і поєднання букв на картці. Напишіть спочатку в повітрі, а потім у зошиті за зразком.
Два на дцять дванадцять
- Яка в цьому слові орфограма?
- Запишіть транскрипцію з коментуванням. [д в а н а д ц’ а т’]
- Складіть речення з цим словом, знайдіть в реченні відомі частини мови.
На(приймен.) спортивний(прикм.) майданчик(ім.) прийшл(дієсл.) дванадцять дітей(ім.).
- З яким словом у вас виникли труднощі? (дванадцять)
- Що таке дванадцять? (число)
- Де ми використовуємо числа? ( відповіді дітей)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Так, діти. Сьогодні на уроці ми познайомимось з новою частиною мови. А як ця частина мови називається, ми дізнаємось переглянувши і прослухавши розмову між Мовкою та Суржиком.
Відеопрезентація « Мовка і Суржик. Частина мови – числівник»
( https://www.youtube.com/watch?v=3mtc-0HoHAQ )
- Діти, про яку частину мови ви почули? (числівник)
- Також на уроці ми дізнаємось, що таке числівник, на які запитання він відповідає, будемо вчитися знаходити числівники в тексті та грамотно їх писати.
Завдання уроку (на дошці). (додаток)
- Дізнайтеся, що ж таке числівник
- На які запитання він відповідає?
- Вміти знаходити числівник в тексті
- Грамотно писати числівник.
- Не забувайте, числівники записуємо словами!
ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.
1. Робота в групах
- Поділіться на групи. Кожна група збирається біля своїх консультантів.
(Діти діляться на три групи).
Етапи роботи в групах
1 етап. Консультанти знайомлять учнів з темами, підготовленими вдома
1 група – «Що таке числівник?»
2 група – « Які числівники мають питання «скільки?»
3 група – «« Які числівники мають питання «який? котрий?»
II етап. Діти повертаються на свої місця. Іде обмін інформацією, почутою від консультантів. Кожен член групи переказує почуте у своєму центрі.
2. Первинне закріплення. «Мозковий штурм». (презентація: слайд 1,2)
- З якою частиною мови ми познайомилися?
- Що означає числівник? (слова, які означають кількість предметів або їх порядок під час лічби, називаються числівниками.)
- Які числівники відповідають на питання «скільки?» (числівники, які означають кількість предметів відповідають на питання «скільки?»)
- Які числівники відповідають на питання «який? котрий?»? (числівники, які вказують на порядковий номер предмета відповідають на питання «який? котрий?»)
- А зараз консультант-дослідник розкаже з якою частиною мови пов’язаний числівник та яким членом речення буває (виступ учня – консультанта)
3. Фізкультхвилинка (вправи для очей)
4. Робота з підручником від місяця Січня (додаток)
1. - Діти, а Січень хоче попрацювати разом з вами в підручнику. Відкрийте підручник на стор.111, зверніть увагу на рубрику «Спілкуймося красно». Робота в парах. (учні зачитують інформацію з рубрики, вправляються в правильній вимові числівників).
2. – Діти, відкрийте впр. 255. Прочитайте завдання. Давайте прочитаємо числівники і поставимо до кожного з них запитання. Складіть словосполучення числівників з іменниками (вибирає вчитель: дев’ять, дев’ятий, сім, сьома, чотирнадцяте)
5. Творчі завдання від місяця Лютого (додаток)
- Діти, зимовий брат Лютий приніс нам творчі завдання.
1. Виконання творчого завдання (диференційовано). (додаток)
- Уважно прочитайте завдання і виконайте в зошитах
Завдання для учнів з високим рівнем засвоєння знань Завдання для учнів з достатнім рівнем засвоєння знань Завдання для учнів з середнім і початковим рівнем засвоєння знань
Зі слів склади речення. Підкресли числівники.
О, розпочався, дев'ятій, урок, годині.
Перерва, десять, тривала, хвилин.
Оленка, художню, тридцять, читала, хвилин, книжку. Випиши словосполучення з числівниками.
Третій місяць, літній місяць, восьма парта, дерев'яна парта, цікава книжка, перша книжка, вказівний палець, другий палець. Спиши, підкресли числівники.
Один скаже, другий прикаже.
П’ять разів подумай, а один раз говори.
На других гомонять, а самі все лихо творять.

Перевірка виконаних завдань
2. Гра «Упорядник». Робота біля дошки. (додаток)
- Діти давайте пограємо в гру «Упорядник», із змішаних числівників, які ви бачите на картках, перший варіант виписує у стовпчик числівники, які відповідають на питання скільки?, а другий варіант – який? котрий?. (2 учні працюють біля дошки)
Перший
Десятий
Три
Двадцять
Шість
Сотий
Мільйон
Сто
Один
Десять
Другий
Двадцятий
Шістдесят
П’ятнадцять
Мільйонний
Третій
Взаємоперевірка
3. Розгадування буквено-числових ребусів. Робота в парах (додаток)
100 лиця 3 буна гор 1 а
мі 100 3 тон г 1 а
пі 100 лет 3 зуб смор 1 а
і 100 рія ві 3 на пі 2 л

(столиця, місто, трибуна, тритон, городина, година)
(пістолет, історія, тризуб. Вітрина, смородина, підвал)
4. Підручник, впр.256 (якщо залишиться час)
V. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.
1. -Нашим гостям час повертатися до казки і вони запитують вас на прощання:
- З якою новою частиною мови ви ознайомились?
- Які слова називаються числівниками?
- На які питання вони відповідають?
Метод «П’ять речень»
2. Робота зі шкалою оцінювання
- А тепер перевіримо якими ж ви були на уроці?
- Біля своїх перших позначок на листочках зі шкалою оцінювання навпроти робіть інші позначки.
- Порівняйте свої дані на початку уроку і в кінці уроку.
- Якщо у вас
5 плюсів – ви дуже добре працювали
4 плюси – я дякую за урок
3 плюси – вам потрібно задуматися над своїми мінусами
2-1 плюс – станьте активнішими на уроці
- А тепер підрахуйте сніговичків. (вчитель сумує бали і оцінює роботу учнів)
- Діти, за гарну роботу на уроці кожен із вас отримує подарунки – пам’ятки «Числівник». (додаток)

VІ. Домашнє завдання
С.110, правило
П.р., с.р. – впр.257 – прочитати слова, вставити числівники, записати
Д.р. – підготувати 5 загадок в яких відповіддю будуть числівники.
В.р. - скласти 5-6 числово-буквених ребусів
Категорія: Рідна мова | Додав: ledi (28.03.2017)
Переглядів: 1368 | Рейтинг: 0.0/0
Підсумковий урок за І семестр
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика».
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]