Тема: Текст, його головна думка. Заголовок до тексту. (Вправи 196 — 199.) Мета: Повторити і закріпити в учнів поняття про текст як зв'язне висловлення певної думки. Розвивати вміння підбирати заголовок до тексту, який би виражав головну думку. Виховувати патріотичні почуття. Обладнання: Ілюстрації із зображенням пам'ятників загиблим у Другій світовій війні, тлумачний словник української мови. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Повторення вивченого про текст. — Діти, пригадайте казку про хатинку, в якій поселився хлопчик з дивним ім'ям Текст. Як називалися частини цієї хатки? — То зі скількох частин складається текст? — Яка частина тексту найбільша? — Яку ще важливу ознаку має текст? — Які ви пам'ятаєте типи текстів? III. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Робота над текстом. (За вправою 196.) а) Читання тексту, з'ясування значень невідомих слів. — Доведіть, що це текст. (Тут є тема, мета і дібрано заголовок.) б) Коротка бесіда про День перемоги (з використанням ілюстрацій). в) Визначення головної думки тексту «День перемоги». (День перемоги — свято перемоги над фашизмом у боротьбі за свободу і незалежність.) г) Називання звуків і букв у виділених словах. ґ) Добір споріднених слів (усно), визначення в них кореня і префікса. 2. Списування з граматичним завданням. (За вправою 197.) а) Читання тексту, з'ясування значень невідомих слів. Обеліск — архітектурна споруда, пам'ятник у вигляді чотиригранної колони з пірамідальною вершиною. б) Самостійне списування тексту. в) Добір заголовка. («Ніхто не забутий, ніщо не забуте!») — Підкресліть іменники, зверху скорочено зазначте їх рід і число. — Розберіть виділені слова за будовою . Фізкультхвилинка. 3. Каліграфічна хвилинка. УУУУУуУжУкУг Україна Ужгород Угорщина Леся Українка — видатна письменниця України. — Діти, продовжіть цю розповідь, доберіть до неї заголовок. — Чи можна назвати це текстом? Доведіть. 4. Розвиток зв'язного мовлення. — Складіть розповідь «У лісі» за поданими словами та словосполученнями. Йшли далі й далі, заблукали, зустріли лісника, показав дорогу. — Чи можна цю розповідь назвати текстом? Доведіть. Який це тип тексту. (Розповідь.) 5. Колективне виконання вправи 198. а) Читання вірша, словникова робота. б) Відшукування у вірші спонукального речення. в) Добір споріднених слів. г) Усне відмінювання іменника хвиля. 6. Тренувальне аудіювання (з фронтальною перевіркою). Вода Наші предки дуже шанували воду. Вважалося великим гріхом кинути у річку чи озеро сміття, каміння. Не можна було бити по воді. Вода, вважалося, має велику цілющу силу. Вона миє, очищає. Тому з лікувальною метою збирали росу, а воду брали у річці. І неодмінно до сходу сонця, щоб до цього з неї ніхто не черпав. («Дванадцять місяців «) Тестові завдання 1. Що дуже шанували наші предки? а) Хліб; б) воду; в) землю. 2. Що вважалося гріхом? Кинути у річку: а) пісок і глину; б) дерево; в) сміття і каміння. 3. Що, як вважалося, мала вода? а) Цілющу силу; б) багато мінеральних солей; в) гарний смак. 4. З якою метою збирали росу? а) Для їжі; б) з лікувальною метою; г) для вмивання обличчя. — До якого типу належить оповідання «Вода»? — Які ще типи текстів ви знаєте? IV. Підсумок уроку. V. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 199. | |
| |
Переглядів: 2035 | |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Природа навколо нас |
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила» |
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету |
Всього коментарів: 0 | |