Тема: Спостереження за вживанням особових займенників у текстах. (Вправи 41-44.) Мета: Закріпити знання про займенники. Вчити розпізнавати особові займенники. Розвивати вміння висловлювати власні судження. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Перевірка домашнього завдання. — Чим прославився Агапіт? — Як ви продовжите розповідь? — Назвіть використані займенники, усно визначте їх особу і число. III. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Вибірковий диктант. — Випишіть з вірша займенники. Займенник Є добрий друг в іменника, в числівника й прикметника, А звуть його — займенником. Як втомляться іменники у реченнях стояти, до себе звуть займенників від втоми рятувати. Вивчим цю частину мови, вивчимо обов'язково, бо вона потрібна дуже і мені, й тобі, мій друже. Я до тебе усміхнусь і з тобою подружусь. Усміхнешся ти в отвіт — ми з тобою цілий світ. Всі всміхнуться навкруги — він, вона, воно, вони. Бо усмішка всіх єдна, жити в дружбі помага. (Л. Лужецька) — Чому займенник є другом для іменника, прикметника і числівника? Доведіть. — Назвіть серед записаних займенників: займенники 1-ї особи однини і множини; займенники 2-ї особи однини і множини; займенники 3-ї особи однини і множини. 2. Розвиток зв'язного мовлення (за вправою 41). а) Мовчазне читання учнями оповідання, з'ясування значень невідомих слів. б) Висловлення почуттів від прочитаного тексту. в) Бесіда за змістом оповідання «Суниці для Наталі». — Що можна сказати про Андрійка та його маму? — Чи можна Андрійка назвати добрим хлопчиком? — Як сприйняла Андрійків гостинець Наталя? — Як би ви відповіли на останнє запитання хлопчика? — Замість яких слів вжито виділені займенники? г) Прочитайте текст, замінюючи виділені займенники відповідними іменниками. — Що можете сказати про «нібито» відредагований вами текст? Висновок. Займенники змінюються за відмінками, так як іменники, ґ) Вибіркове переказування. — Перекажіть розмову Андрійка з мамою. — Перекажіть, як хлопчик вручив Наталочці пакуночок з суницями. д) Розігрування в особах оповідання «Суниці для Наталі» за Василем Сухомлинським. 3. Каліграфічна хвилинка. ви ив ми им ти ит — Складіть і запишіть слова, які б починалися такими складами (на вибір учнів). 4. Загадка-жарт (за вправою 42). Відгадка: ви-ми-ти, 5. Робота в парах (за вправою 43). (Розгадування кросворда.) IV. Підсумок уроку. — Назвіть особовий займенник, що складається з однієї букви. — Назвіть займенники, що починаються однаковою буквою. — Чим особливі займенники 3-ї особи однини? — Провідміняйте займенник ти. V. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 44. | |
| |
Переглядів: 1692 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7 |
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів... |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє... |
Всього коментарів: 0 | |