💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Спостереження за вживанням особових займенників у текстах. (Вправи 41-44.)

Тема: Спостереження за вживанням особових займенників у текстах. (Вправи 41-44.)

Мета: Закріпити знання про займенники. Вчити розпізнавати особові займенники. Розвивати вміння висловлювати власні судження.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

II. Перевірка домашнього завдання.

— Чим прославився Агапіт?

— Як ви продовжите розповідь?

— Назвіть використані займенники, усно визначте їх особу і число.

III. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Вибірковий диктант.

— Випишіть з вірша займенники.

Займенник

Є добрий друг в іменника,

в числівника й прикметника,

А звуть його — займенником.

Як втомляться іменники

у реченнях стояти,

до себе звуть займенників

від втоми рятувати.

Вивчим цю частину мови,

вивчимо обов'язково,

бо вона потрібна дуже

і мені, й тобі, мій друже.

Я до тебе усміхнусь

і з тобою подружусь.

Усміхнешся ти в отвіт —

ми з тобою цілий світ.

Всі всміхнуться навкруги —

він, вона, воно, вони.

Бо усмішка всіх єдна,

жити в дружбі помага.

(Л. Лужецька)

— Чому займенник є другом для іменника, прикметника і числівника? Доведіть.

— Назвіть серед записаних займенників: займенники 1-ї особи однини і множини; займенники 2-ї особи однини і множини; займенники 3-ї особи однини і множини.

2. Розвиток зв'язного мовлення (за вправою 41).

а) Мовчазне читання учнями оповідання, з'ясування значень невідомих слів.

б) Висловлення почуттів від прочитаного тексту.

в) Бесіда за змістом оповідання «Суниці для Наталі».

— Що можна сказати про Андрійка та його маму?

— Чи можна Андрійка назвати добрим хлопчиком?

— Як сприйняла Андрійків гостинець Наталя?

— Як би ви відповіли на останнє запитання хлопчика?

— Замість яких слів вжито виділені займенники?

г) Прочитайте текст, замінюючи виділені займенники відповідними іменниками.

— Що можете сказати про «нібито» відредагований вами текст? Висновок. Займенники змінюються за відмінками, так як іменники, ґ) Вибіркове переказування.

— Перекажіть розмову Андрійка з мамою.

— Перекажіть, як хлопчик вручив Наталочці пакуночок з суницями.

д) Розігрування в особах оповідання «Суниці для Наталі» за Василем Сухомлинським.

3. Каліграфічна хвилинка. ви ив ми им ти ит

— Складіть і запишіть слова, які б починалися такими складами (на вибір учнів).

4. Загадка-жарт (за вправою 42). Відгадка: ви-ми-ти,

5. Робота в парах (за вправою 43). (Розгадування кросворда.)

IV. Підсумок уроку.

— Назвіть особовий займенник, що складається з однієї букви.

— Назвіть займенники, що починаються однаковою буквою.

— Чим особливі займенники 3-ї особи однини?

— Провідміняйте займенник ти.

V. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 44.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (30.08.2015)
Переглядів: 1692 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів...
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових...
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]