Тема: Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. (Вправи 245-248.) Мета: Закріплювати знання учнів про відмінювання прикметників; розвивати вміння вживати прикметники в мовленні для повнішого розкриття думки, характеристики предметів; виховувати почуття товариськості, доброти до людей. Обладнання: Прислів'я, мовний матеріал. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Повторення вивченого матеріалу. 1. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 244.) — Прочитайте речення. Які букви ви вставили замість крапок? — Поясніть написання закінчень прикметників. — Які ви знайшли однорідні члени у п'ятому реченні? 2. Творче завдання. — Від виділених іменників утворіть прикметники. Горщик із глини —... Нитка з шерсті — ... . Рушник з льону — ... Сопілка з калини — ... . Будинок з каменю — ... Плаття з шовку — ... . — Поставте прикметник кам'яний у різних відмінкових формах. (Кам'яний, кам'яного, кам'яному, кам'яним, кам'яному.) III. Вивчення нового матеріалу. 1. Оголошення теми і мети уроку. 2. Робота з підручником. (Вправа 245.) —Доберіть до кожного іменника по кілька прикметників, які б характеризували предмет з різних сторін. —Запишіть за зразком підручника. 3. Робота над текстом (за вправою 246). а) Визначення теми і основної думки тексту. б) Словникова робота. в) Висловлення міркувань щодо завершеності тексту. г) Складання і запис продовження тексту з метою повного розкриття думки, висловленої в першому реченні. (Використовуються слова для довідок.) IV. Тренувальні вправи. 1. Побудова речень з прикметниками. (Вправа 247.) а) Утворення сполучень іменників з прикметниками за допомогою поданих прийменників. б) Складання і записування речень з утвореними словосполученнями. в) Визначення відмінка прикметників та позначення їх закінчень. Фізкультхвилинка. 2. Робота з прислів'ями. — Поясніть зміст кожного прислів'я. — Спишіть прислів'я, визначте відмінок прикметників. — За допомогою яких прийменників сполучені іменники з прикметниками у поданих прислів'ях? За хорошим другом іди на край світу. Від доброго слова і лід розмерзає. У лиху годину впізнаєш вірну людину. В здоровому тілі здоровий дух. Лід лежачий камінь вода не тече. До рідної хати ноги самі несуть. 3. Самостійна робота. — Поширте речення прикметниками. Скрізь лежить... сніг. Вся вулиця в... заметах.... берізки в цьому... царстві стоять, наче ... сад. Поряд зеленіють ... ялинки, наче прибралися до ... свята. — Встановіть зв'язок слів у першому реченні (за допомогою питань). 4. Гра «Відновіть вірш». — Вставте пропущені у вірші прикметники. — Визначте рід, число і відмінок прикметників. В ... (теплий,) край повідлітали ... (сірим) шнуром журавлі, -вже грудки позамерзали на поораній землі. Перший сніг іде і всюди стелить ...(білі) килими. Хазяйнує місяць грудень,— знов діждались ми зими. (М. Познанська) V. Підсумок уроку. — Над чим ми працювали на уроці? — Яку роль відіграють прикметники у мовленні? VI. Домашнє завдання. С. 122, вправа 248 (друге завдання). | |
| |
Переглядів: 1981 | |
Ще про клавіатуру |
В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А... |
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря |
Всього коментарів: 0 | |