Тема: Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про прикметник. Спостереження за роллю прикметників у мовленні. (Вправи 190-193.) Мета: Проаналізувати знання, уміння й навички учнів, виявлені під час контрольної роботи; організувати опрацювання допущених помилок; закріплювати в учнів поняття про прикметник як частину мови, про його роль у мовленні; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи. Обладнання: Мовний матеріал, прислів'я, малюнки годівничок для птахів. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Аналіз контрольної роботи. III. Узагальнення знань про іменник. 1. Робота з віршем. Тече вода з-під явора яром на долину. Пишається над водою червона калина. (Т. Шевченко) Підкреслити іменники і визначити їх відмінок. 2. Творчий диктант. — Поставити іменники у потрібній формі. Побачили (зозуля), вода з (криниця), написати (подруга), грає на (скрипка), створити (держава), подарували (дівчинка), допомогла з (радість), посипати (сіль), купили (Мар'янка). IV. Повторення вивченого про прикметник. 1. Повідомлення теми і мети уроку. 2. Спостереження за роллю прикметників у мовленні, а) Робота над загадками (за вправою 190). —Які слова в загадках допомогли вам правильно відгадати їх? (Аналізується кожна загадка окремо). —Якою частиною мови є ці слова? —Що ви знаєте про згадану частину мови з попередніх класів? —Спробуйте самостійно зробити висновок про те, яку роль відіграють прикметники у нашому мовленні. б) Колективна робота над віршем «Прикметник» (за вправою 191). — Чому прикметник має таку назву? — Яку основну роль прикметника в мові розкрила поетеса? — Запишіть одну строфу вірша, багату на прикметники, і підкресліть їх хвилястою лінією. в) Порівняльний аналіз текстів (за вправою 192). — Прочитайте перший варіант тексту, з якого вилучено прикметникові форми. — Прочитайте опис, створений автором. Зверніть увагу на те, як прикметники поліпшують його. г) Складання опису сьогоднішнього дня. — Продумайте опис сьогоднішнього дня, не вживаючи при цьому прикметників. 3. Робота з прислів'ями (записати на дошці). Лиш до доброї криниці йдуть люди пити водицю. Без вірного друга велика туга. Дружній череді вовк не страшний. — Як ви розумієте зміст кожного прислів'я? — Знайдіть у прислів'ях прикметники і доберіть до них спільнокоре-неві іменники. 4. Каліграфічна хвилинка. КК кр ри шз ця криниця До доброї криниці стежка утоптана. — Побудуйте звукову модель слова криниця.. — Подайте його звуковий запис. 5. Робота на текстом (за вправою 193). а) Читання тексту і визначення його теми (Синички — зимуючі пташки.) та мети. (Як треба допомагати взимку пташкам.) б) Добір заголовка. в) Розгляд ілюстрації до тексту. г) Розповідь про синичку на основі власних спостережень. ґ) Добір синонімів і антонімів. 6. Розвиток зв'язного мовлення. Учням пропонується розглянути різні зразки годівничок для птахів і розповісти, яку годівничку вони влаштували (або обов'язково влаштують) у себе вдома. V. Підсумок уроку. 1. Відповіді на запитання. —Що нового ви дізналися сьогодні на уроці? —Яку роль у мовленні виконують прикметники? 2. Гра «Впіймай прикметник». Прикметник Що прикметник означає? Він прикмети називає — всі ознаки визначає. Розуміється на всьому: який смак в кого буває, і за кольором впізнає, і за розміром, і віком, яким стане чоловіком. Почуття він розпізнає, про характер думку має, про красу і про вроду, про навколишню природу, і про місяць, і про сонце, ще й загляне у віконце. Всі ознаки добре знає, слово точно добирає — їх багато дуже має. Коли хтось про щось спитає, тут же він відповідає: — Яка мама? — Добра, щира, і привітна, співчутлива... — Який тато? — сильний, мужній, гарний, чуйний, дужий... Всіх ознак не перелічиш. Перевір, якщо лиш хочеш. VI. Домашнє завдання. С. 97, вправа 193 (третє завдання). | |
| |
Переглядів: 1404 | |
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла... |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір... |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева» |
Всього коментарів: 0 | |