💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про прикметник. Спостереження за роллю прикметників у мовленні. (Вправи 190-193.)

Тема: Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про прикметник. Спостереження за роллю прикметників у мовленні. (Вправи 190-193.)

Мета: Проаналізувати знання, уміння й навички учнів, виявлені під час контрольної роботи; організувати опрацювання допущених помилок; закріплювати в учнів поняття про прикметник як частину мови, про його роль у мовленні; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи.

Обладнання: Мовний матеріал, прислів'я, малюнки годівничок для птахів.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

II. Аналіз контрольної роботи.

III. Узагальнення знань про іменник.

1. Робота з віршем.

Тече вода з-під явора

яром на долину.

Пишається над водою

червона калина.

(Т. Шевченко)

 Підкреслити іменники і визначити їх відмінок.

2. Творчий диктант.

— Поставити іменники у потрібній формі.

Побачили (зозуля), вода з (криниця), написати (подруга), грає на (скрипка), створити (держава), подарували (дівчинка), допомогла з (радість), посипати (сіль), купили (Мар'янка).

IV. Повторення вивченого про прикметник.

1. Повідомлення теми і мети уроку.

2. Спостереження за роллю прикметників у мовленні, а) Робота над загадками (за вправою 190).

—Які слова в загадках допомогли вам правильно відгадати їх? (Аналізується кожна загадка окремо).

—Якою частиною мови є ці слова?

—Що ви знаєте про згадану частину мови з попередніх класів?

—Спробуйте самостійно зробити висновок про те, яку роль відіграють прикметники у нашому мовленні.

б) Колективна робота над віршем «Прикметник» (за вправою 191).

— Чому прикметник має таку назву?

— Яку основну роль прикметника в мові розкрила поетеса?

— Запишіть одну строфу вірша, багату на прикметники, і підкресліть їх хвилястою лінією.

в) Порівняльний аналіз текстів (за вправою 192).

— Прочитайте перший варіант тексту, з якого вилучено прикметникові форми.

— Прочитайте опис, створений автором. Зверніть увагу на те, як прикметники поліпшують його.

г) Складання опису сьогоднішнього дня.

— Продумайте опис сьогоднішнього дня, не вживаючи при цьому прикметників.

3. Робота з прислів'ями (записати на дошці).

Лиш до доброї криниці йдуть люди пити водицю.

Без вірного друга велика туга. Дружній череді вовк не страшний.

— Як ви розумієте зміст кожного прислів'я?

— Знайдіть у прислів'ях прикметники і доберіть до них спільнокоре-неві іменники.

4. Каліграфічна хвилинка.

КК кр ри шз ця криниця

До доброї криниці стежка утоптана.

— Побудуйте звукову модель слова криниця..

— Подайте його звуковий запис.

5. Робота на текстом (за вправою 193).

а) Читання тексту і визначення його теми (Синички — зимуючі пташки.) та мети. (Як треба допомагати взимку пташкам.)

б) Добір заголовка.

в) Розгляд ілюстрації до тексту.

г) Розповідь про синичку на основі власних спостережень.

ґ) Добір синонімів і антонімів.

6. Розвиток зв'язного мовлення.

Учням пропонується розглянути різні зразки годівничок для птахів і розповісти, яку годівничку вони влаштували (або обов'язково влаштують) у себе вдома.

V. Підсумок уроку.

1. Відповіді на запитання.

—Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

—Яку роль у мовленні виконують прикметники?

2. Гра «Впіймай прикметник».

Прикметник

Що прикметник означає?

Він прикмети називає —

всі ознаки визначає.

Розуміється на всьому:

який смак в кого буває,

і за кольором впізнає,

і за розміром, і віком,

яким стане чоловіком.

Почуття він розпізнає,

про характер думку має,

про красу і про вроду,

про навколишню природу,

і про місяць, і про сонце,

ще й загляне у віконце.

Всі ознаки добре знає,

слово точно добирає —

їх багато дуже має.

Коли хтось про щось спитає,

тут же він відповідає: — Яка мама? — Добра, щира,

і привітна, співчутлива...

— Який тато? — сильний, мужній,

гарний, чуйний, дужий...

Всіх ознак не перелічиш.

Перевір, якщо лиш хочеш.

VI. Домашнє завдання.

С. 97, вправа 193 (третє завдання).

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (17.08.2015)
Переглядів: 1404 | Рейтинг: 0.0/0
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла...
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів...
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір...
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі...
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]