Тема: Закінчення іменників у родовому відмінку множини. (Вправи 177-180.) Мета: Розширювати знання учнів про відмінювання іменників у множині; формувати вміння і навички правильного вживання іменників у родовому відмінку множини; розвивати мовне чуття; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу. Обладнання: Прислів'я, загадки, малюнки звірів і птахів, мовний матеріал. ХІД УРОКУ І.Організація класу до уроку. II. Повторення вивченого матеріалу. 1. Відповіді на запитання. — Що ви знаєте про відмінювання іменників у множині? — Чим пояснюються відмінності в закінченнях іменників одного й того самого відмінка? — У яких відмінках збігаються закінчення іменників — назв неістот? — У яких відмінках збігаються закінчення іменників — назв істот? — Як ми розрізняємо ці відмінки? 2. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 176.) а) Читання перебудованого тексту. б) Визначення відмінків виділених іменників у формі множини. в) Визначення головних членів кожного речення. 3. Колективне письмо. На жовте листя лягає перший сніг. Настає час лижних прогулянок. Перші лижі з'явились давно у мисливців. Спочатку до ніг прив'язувались широкі дерев'яні дощечки. На них було легше пересуватися по снігу. Але полювання за звіром вимагало швидкості. І лижі робили довгими і вузькими. Великі віддалі мисливці долали швидко. — Підкресліть іменники у множині, виділіть закінчення, визначіть відмінок. III. Вивчення нового матеріалу. 1. Оголошення теми і мети уроку. — На попередньому уроці ми не з'ясували всіх особливостей відмінювання іменників у множині. Сьогодні розглянемо вживання іменників у родовому відмінку множини. 2. Робота з підручником. а) Визначення особливостей форм іменників у родовому відмінку множини. (Вправа 177. Використовуються малюнки звірів і птахів.) б) Засвоєння теоретичного матеріалу, с. 88. в) Удосконалення навичок правильного використання іменників у родовому відмінку множини. (Вправа 178.) (Хмари — хмар, дощі — дощів, шеренги — шеренг, завдання — завдань, сливи— слив, пальта — пальт, вікна — вікон, статті — статей, гвинтівки — гвинтівок.) IV. Тренувальні вправи. 1. Робота з прислів'ями. — Поясніть зміст кожного прислів'я. — Спишіть. Замість крапок допишіть закінчення. — Визначіть число, рід, відмінок цих іменників. Батьківщину бережи від ворог... .Більше діла, менше сл... . Щастя дає друз... , нещастя їх вивіряє. Шануй своїх батьк... . Нема ріки без берег..., героя — без народу. 2. Робота з текстом вправи 179. а) Читання перебудованого тексту. б) Списування першого абзацу тексту. в) Визначення відмінків виділених іменників. г) Спостереження над зв'язком речень у першому абзаці. 3. Літературна хвилинка. — Послухайте учнівський твір і висловіть свої міркування щодо його змісту. Люблю малювати дерева. Дерева для мене — наче дивні розумні істоти. Придивіться до них. Дерева, як і люди, відчувають погану погоду і небезпеку, злу людину і прихід весни... Вони бережуть нас від спеки і дощу. Бережіть їх! Спостерігайте за ними! Малюйте, фотографуйте, і ви зрозумієте, яким чудовим є світ, що оточує нас. (З газети) 4. Робота із загадками — Відгадайте загадки і усно провідміняйте слова-відгадки, поставивши їх у форму множини. • Маю плаття зелененьке, гнучкі, ніжні віти, білі ноги, стан тоненький. Як я звуся, діти? (Береза) • Як дерево називається, що влітку в білий пух вдягається? (Тополя) • На „я» починається, на „я» кінчається, в садку росте, на ній плоди є. (Яблуня) V. Підсумок уроку. 1. Продовжіть речення. — У родовому відмінку множини іменники мають закінчення ...(-ів (-їв), -ей). Наприклад. ... , ... , ... . — Більшість іменників жіночого роду і деякі іменники середнього роду в цьому відмінку мають ... (нульове) закінчення. Наприклад. ... , ... , ... . 2. Гра „Впіймай іменник у множині». Сміється поле, річка, ліс, сміються гілочки беріз, птахи сміються і луги, сміються квіти навкруги. Ставок, що цілу ніч мовчав, і той сміятися почав. Я миттю скочив до вікна поглянуть, що за дивина. Аж бачу у віконце — надворі сходить сонце! (Анатолій Костецький) VI. Домашнє завдання. С.88, правило; вправа180. | |
| |
Переглядів: 1760 | |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Твоя квартира. Будь обережним |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Всього коментарів: 0 | |