💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Закінчення іменників у родовому відмінку множини. (Вправи 177-180.)

Тема: Закінчення іменників у родовому відмінку множини. (Вправи 177-180.)

Мета: Розширювати знання учнів про відмінювання іменників у множині; формувати вміння і навички правильного вживання іменників у родовому відмінку множини; розвивати мовне чуття; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.

Обладнання: Прислів'я, загадки, малюнки звірів і птахів, мовний матеріал.

ХІД УРОКУ

І.Організація класу до уроку.

II. Повторення вивченого матеріалу.

1. Відповіді на запитання.

— Що ви знаєте про відмінювання іменників у множині?

— Чим пояснюються відмінності в закінченнях іменників одного й того самого відмінка?

— У яких відмінках збігаються закінчення іменників — назв неістот?

— У яких відмінках збігаються закінчення іменників — назв істот?

— Як ми розрізняємо ці відмінки?

2. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 176.)

а) Читання перебудованого тексту.

б) Визначення відмінків виділених іменників у формі множини.

в) Визначення головних членів кожного речення.

3. Колективне письмо.

На жовте листя лягає перший сніг. Настає час лижних прогулянок.

Перші лижі з'явились давно у мисливців. Спочатку до ніг прив'язувались широкі дерев'яні дощечки. На них було легше пересуватися по снігу. Але полювання за звіром вимагало швидкості. І лижі робили довгими і вузькими.

Великі віддалі мисливці долали швидко.

— Підкресліть іменники у множині, виділіть закінчення, визначіть відмінок.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми і мети уроку.

— На попередньому уроці ми не з'ясували всіх особливостей відмінювання іменників у множині. Сьогодні розглянемо вживання іменників у родовому відмінку множини.

2. Робота з підручником.

а) Визначення особливостей форм іменників у родовому відмінку множини. (Вправа 177. Використовуються малюнки звірів і птахів.)

б) Засвоєння теоретичного матеріалу, с. 88.

в) Удосконалення навичок правильного використання іменників у родовому відмінку множини. (Вправа 178.)

(Хмари — хмар, дощі — дощів, шеренги — шеренг, завдання — завдань, сливи— слив, пальта — пальт, вікна — вікон, статті — статей, гвинтівки — гвинтівок.)

IV. Тренувальні вправи.

1. Робота з прислів'ями.

— Поясніть зміст кожного прислів'я.

— Спишіть. Замість крапок допишіть закінчення.

— Визначіть число, рід, відмінок цих іменників.

Батьківщину бережи від ворог... .Більше діла, менше сл... . Щастя дає друз... , нещастя їх вивіряє. Шануй своїх батьк... . Нема ріки без берег..., героя — без народу.

2. Робота з текстом вправи 179.

а) Читання перебудованого тексту.

б) Списування першого абзацу тексту.

в) Визначення відмінків виділених іменників.

г) Спостереження над зв'язком речень у першому абзаці.

3. Літературна хвилинка.

— Послухайте учнівський твір і висловіть свої міркування щодо його змісту.

Люблю малювати дерева. Дерева для мене — наче дивні розумні істоти.

Придивіться до них. Дерева, як і люди, відчувають погану погоду і небезпеку, злу людину і прихід весни... Вони бережуть нас від спеки і дощу. Бережіть їх! Спостерігайте за ними! Малюйте, фотографуйте, і ви зрозумієте, яким чудовим є світ, що оточує нас.

(З газети)

4. Робота із загадками

— Відгадайте загадки і усно провідміняйте слова-відгадки, поставивши їх у форму множини.

• Маю плаття зелененьке, гнучкі, ніжні віти,

білі ноги, стан тоненький. Як я звуся, діти?

(Береза)

• Як дерево називається, що влітку в білий пух вдягається?

(Тополя)

• На „я» починається, на „я» кінчається,

в садку росте, на ній плоди є.

(Яблуня)

V. Підсумок уроку.

1. Продовжіть речення.

— У родовому відмінку множини іменники мають закінчення ...(-ів (-їв), -ей).

Наприклад. ... , ... , ... .

— Більшість іменників жіночого роду і деякі іменники середнього роду в цьому відмінку мають ... (нульове) закінчення.

Наприклад. ... , ... , ... .

2. Гра „Впіймай іменник у множині».

Сміється поле, річка, ліс,

сміються гілочки беріз,

птахи сміються і луги,

сміються квіти навкруги.

Ставок, що цілу ніч мовчав,

і той сміятися почав.

Я миттю скочив до вікна

поглянуть, що за дивина.

Аж бачу у віконце —

надворі сходить сонце!

(Анатолій Костецький)

VI. Домашнє завдання.

С.88, правило; вправа180.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (15.08.2015)
Переглядів: 1772 | Рейтинг: 0.0/0
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ...
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т...
Право дитини на здоров'я. Як звертатися за порадою та по допомогу у разі ...
Охайність й особиста гігієна першокласників: як пра­вильно вмиватися, купатис...
Правила поведінки у громадських місцях
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]