Тема: Закріплення знань про однорідні члени речення. (Вправи 87-90.) Мета: Закріпити знання про однорідні члени речення, розділові знаки при однорідних членах, інтонування речень з однорідними членами. Виховувати почуття любові до природи, дбайливе ставлення до птахів. Обладнання: Ілюстрації морських тварин, зимуючих птахів, таблиця словникових слів. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 86.) 1. Повторення правила про залежні слова при однорідних членах речення. 2. Зачитування речень домашньої вправи, виділення залежних слів при однорідних членах речення. 3. Зачитування самостійно складених речень з однорідними членами шо мають залежні слова. III. Каліграфічна хвилинка. а)оккееаанн б) Складання і запис слів із використанням букв каліграфічної хвилинки, з'ясування значень невідомих слів. Океан, око, на, канна і т. д. в) Робота з таблицею словникових слів. Слово океан, г) РЗМ. — Складіть речення зі словом океан, використовуючи однорідні члени речення із залежними словами. Для цього пригадайте казочку «Вовченятко, яке запливало далеко в море». IV. Закріплення вивченого матеріалу про однорідні члени речення. 1. Списування із завданням (за вправою 87). а) Читання тексту вправи, з'ясування значення невідомих слів, підбір заголовка до тексту. б) Виписування речень з однорідними членами, вправляння в інтонуванні речень зі сполучниками. в) Робота над словом. — Доберіть усно синоніми до виділених слів. Захоплюючий — захопливий, привабливий, звабливий, принадний, вабливий, приманливий, притягальний, чарівливий, цікавий, інтересний, понадливий, спокусливий. Безмежний (про простір, який не має видимих меж) — безконечний, безкрайній, безкраїй, нескінченний, безкінечний, безбережний, неокраїй, бездонний, безмірний, незмірний, незміренний, невимірний, неоглядний, неозорий, неосяжний, несходимий, несходжений. 2. Колективне виконання вправи 88 (усно). а) Підбір заголовка до вірша і відшукування синонімів у тексті. Пісня — ллється, літа, щебече (у значенні — звучить). б) Звуко-буквений аналіз слова ллється в) Відшукування однорідних членів речення у другій строфі. Гори і долини (пов'язані сполучником і). 3. Самостійна робота з фронтальною перевіркою (за вправою 89, завд. 3). а) Виписування речень з однорідними членами, вправляння в інтонуванні цих речень. б) Робота над словом. • облагороджує, олюднює; • овдовіти, оволодіти, оглухнути, огляд, оголосити, одвірок, озимина, озиратися, одружений, ожиріння, ожити, одужати, озброєння, оздоровчий, опалення, спадати, оніміти. 4. Розвиток зв'язного мовлення (за вправою 90). а) Розгляд малюнка (підр., с. 44.), підготовлених ілюстрацій і співставлення його з текстом вправи. б) Визначення теми, мети, підбір заголовка до тексту. в) Встановлення зв'язку між членами речень (усно, перше і останнє речення). г) Стислий переказ (усний) тексту. 5. Конструювання речень за моделями і схемами, а) і . б) і . в) не , а . 6. Складання схем до речень. а) Реве та стогне Дніпр широкий. б) На могилі Кобзар сидить та на кобзі грає. V. Підсумок уроку. — Діти, запишіть під диктовку речення, з яких ми будемо починати наступний урок, підкресліть в них граматичну основу. Зійшло сонце. Туман розвіявся. Блиснула блискавка. Загримів грім. Настав травень. Зацвіли каштани. — Скільки граматичних основ у кожному реченні? — Запам'ятайте це. VI. Домашнє завдання. Вправа 90 (завд. 4). | |
| |
Переглядів: 1434 | |
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я. |
Будівельний конструктор |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Як тварини готуються до зими |
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики |
Всього коментарів: 0 | |