💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Зв'язок слів у реченні. (Вправи 68-72.)

Тема: Зв'язок слів у реченні. (Вправи 68-72.)

Мета: Закріплювати вміння визначати основу речення та встановлювати зв'язки між словами в реченні. Збагачувати словниковий запас учнів.

Обладнання: Осінні пейзажі.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку.

П. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 67, завдання 4).

1. Зачитування дієслів, виписаних з тексту вправи. Пояснення написання не з дієсловами.

2. Питання для повторення.

— З чого складається наше мовлення? (З речень.)

— З чого складаються речення? (Зі слів.)

— З одним із дієслів домашньої вправи складіть розповідне речення. Визначте основу речення. Усно встановіть зв'язок слів у цьому реченні.

— Яким членом речення є дієслово, з яким складали речення?

— Переробіть розповідне речення у питальне.

— Якщо б це речення було із тексту, поміркуйте, на яку тему міг бути цей текст.

III. Робота над вивченням нового матеріалу.

1. Колективне виконання вправи 68.

а) Читання тексту, розмірковування над першим завданням вправи

б) Коментоване списування третього абзацу вправи.

— Назвіть словосполучення іменника з прикметником. За допомогою чого зв'язані у них слова?

2. Вибіркове списування (за матеріалами вправи 69).

а) Читання тексту вправи, визначення типу тексту, його теми і мети.

б) Вибіркове списування (завд. 2).

— Випишіть з тексту чотири словосполучення, поясніть, за допомогою чого зв'язані у них слова.

в) Пояснення правопису слів із пропущеними буквами.

поч...нає — почин

кр...жані — крига

л.-.тіли —за словником

з...млі — земленька

з…мові — зимно

зам...рзає — замерз

Фізкультхвилинка.

3. Самостійна робота (за матеріалами і зразком вправи 70).

4. Пояснювальний диктант із граматичним завданням. (За бажанням вчителя обсяг диктанту можна зменшити).

а) Читання тексту, з'ясування значень невідомих слів.

Опівнічним небом мляво походжав до блиску начищений півмісяць. Вітер шугав від низу до верху. Мабуть, хотів роздмухати зорі, та це в нього не виходило.

Кіт Орлик міцно спав у своїй лісовій хатинці під стрімкою сосною. Хай вас не дивує прізвище кота: у цій місцевості усі коти носили і носять прізвища своїх господарів.

б) Запис пояснювального диктанту.

в) Виконання завдань.

— Підкреслити основу у першому, другому і четвертому реченні.

— Одне із речень з підкресленою основою опрацювати за алгоритмом (додаток 3).

— У першому реченні знайти слово, у якому звуків більше, ніж букв. (Начищений.) Довести свою думку.

— За допомогою питань встановити зв'язок між словами у першому реченні (усно).

5. Розвиток ситуативного мовлення. (За матеріалами вправи 71.)

IV. Підсумок уроку.

Гра «Блискавка».

Вчитель називає короткі речення, а учні швидко за допомогою питань встановлюють зв'язок між словами в реченні (усно).

Речення для гри Андрійко прочитав цікаву книжку. Летіла пташка понад бистрою водою. Сонце вийшло із-за пишної ниви. Кіт Орлик прокинувся перед полуднем. Кіт Орлик дуже розхвилювався.

V. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 72, завдання 3.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (03.08.2015)
Переглядів: 2290 | Рейтинг: 2.0/1
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я.
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап...
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]