Тема: Види речень за метою висловлювання та інтонацією. (Вправи 60-63.) Мета: Повторити вивчене про речення. Продовжити формувати поняття про речення за метою висловлювання (розповідні, питальні та спонукальні) та інтонацією (неокличні, окличні). Виробляти вміння впізнавати ці речення в усному мовленні, знаходити їх у тексті і складати самостійно. Обладнання: Таблиця «Речення», портрет Т. Шевченка, ілюстрації з видами Дніпра, Канева, Чернечої (Тарасової) гори. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Актуалізація опорних знань учнів. — Діти, пригадайте, що означають поняття «мова» і «мовлення». Яке з цих понять ширше? (Мова.) - 3 чого складається наше мовлення? (З речень.) - Що таке речення? (Група слів, що виражає закінчену думку.) — Наведіть приклад будь-якого речення. (Приклади речень.) - Пригадайте, які бувають речення за метою висловлювання. (Пропонується розглянути таблицю «Речення «.) III. Робота з таблицею «Речення».
IV. Вивчення нового матеріалу. 1. Вибіркове списування (за вправою 60). а) Читання тексту вправи з урахуванням розділових знаків в кінці речень, з'ясування значень незнайомих слів. б) Впізнавання речень за метою висловлювання. в) Виписування речень із звертаннями. 2. «На науковій конференції». Захист власних досліджень і висновків про види речень за метою висловлювання та інтонацією (з використанням таблиці підручника, с. 31). (За матеріалами вправи 61.) 3. Каліграфічна хвилинка (за підручником, с. 32). Тор Тарасова гора — Складання учнями слів і речень з використанням букв, буквосполучень і слів каліграфічної хвилинки. — Пошукове завдання. — Знайдіть і прочитайте у вправі 62 речення, в яких трапляються слова з каліграфічної хвилинки. Фізкультхвилинка. 4. Списування із граматичним завданням (за матеріалами вправи 62). а) Читання тексту вправи, зіставлення його з підготовленими ілюстраціями, з'ясування значень невідомих слів. Сила-силенна — дуже багато. Натовп — великий гурт людей. Круча — високий стрімкий берег, урвище, крутояр, крутосхил, крутобережжя. б) Пошукова робота. — Прочитайте другий абзац вправи і визначте, які речення за метою висловлювання та інтонацією є там. в) Пояснення написання слів з великої букви (впр. 62, завд. 3). г) Списування із граматичним завданням (впр. 62, завд. 4). Колективна перевірка. — Спишіть друге речення. Поділіть вертикальними рисочками всі слова на склади. 5. Диктант прислів'їв та приказок із наступною самоперевіркою. • Хвали море, а держися землі. • 3 вогнем не жартуй, з водою не дружи і вітру не вір. • Будьте здорові, в кого чорні брови! • Щоб тобі добро було! — Звірте з записом правильність написання диктанту. Правильно прочитайте і охарактеризуйте кожне речення за метою висловлювання та інтонацією. 6. Творча вправа. На дошці записані речення. — Визначте вид кожного речення за метою висловлювання та інтонацією. Ми любимо свою землю. Перед їдою треба мити руки. За партою слід сидіти правильно. Люди повинні берегти рідну природу. - Перебудуйте ці речення у спонукальні, запишіть, прочитайте їх з окличною інтонацією і поставте відповідний знак в кінці кожного речення. V. Підсумок уроку. — З чого складається наше мовлення? (З речень.) - Які ви знаєте речення за метою висловлювання? (Розповідні, писальні, спонукальні.) - Ось послухайте усмішку і визначте питальне речення. Не розгубився На уроці географії учитель розповідає про кліматичні умови Англії і пояснює, що в Лондоні часто бувають густі тумани. Наступного уроку викликає до карти учня, щоб той показав Лондон. Учитель. Ну, довго ще шукатимеш? Учень. Лондон саме в тумані, тому я його не бачу. — Питальне речення перебудуйте у спонукальне. VI. Домашнє завдання з інструктажем. (Вправа 63.) | |
| |
Переглядів: 4049 | |
Природа в місті (селі) та його околицях |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Ура! Канікули! |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 24 |
Всього коментарів: 0 | |