💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Види речень за метою висловлювання та інтонацією. (Вправи 60-63.)

Тема: Види речень за метою висловлювання та інтонацією. (Вправи 60-63.)

Мета: Повторити вивчене про речення. Продовжити формувати поняття про речення за метою висловлювання (розповідні, питальні та спонукальні) та інтонацією (неокличні, окличні). Виробляти вміння впізнавати ці речення в усному мовленні, знаходити їх у тексті і складати самостійно.

Обладнання: Таблиця «Речення», портрет Т. Шевченка, ілюстрації з видами Дніпра, Канева, Чернечої (Тарасової) гори.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

— Діти, пригадайте, що означають поняття «мова» і «мовлення». Яке з цих понять ширше? (Мова.)

- 3 чого складається наше мовлення? (З речень.)

- Що таке речення? (Група слів, що виражає закінчену думку.)

— Наведіть приклад будь-якого речення. (Приклади речень.)

- Пригадайте, які бувають речення за метою висловлювання. (Пропонується розглянути таблицю «Речення «.)

III. Робота з таблицею «Речення».

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Вибіркове списування (за вправою 60).

а) Читання тексту вправи з урахуванням розділових знаків в кінці речень, з'ясування значень незнайомих слів.

б) Впізнавання речень за метою висловлювання.

в) Виписування речень із звертаннями.

2. «На науковій конференції». Захист власних досліджень і висновків про види речень за метою висловлювання та інтонацією (з використанням таблиці підручника, с. 31). (За матеріалами вправи 61.)

3. Каліграфічна хвилинка (за підручником, с. 32).

Тор Тарасова гора

— Складання учнями слів і речень з використанням букв, буквосполучень і слів каліграфічної хвилинки.

— Пошукове завдання.

— Знайдіть і прочитайте у вправі 62 речення, в яких трапляються слова з каліграфічної хвилинки.

Фізкультхвилинка.

4. Списування із граматичним завданням (за матеріалами вправи 62).

а) Читання тексту вправи, зіставлення його з підготовленими ілюстраціями, з'ясування значень невідомих слів.

Сила-силенна — дуже багато.

Натовп — великий гурт людей.

Круча — високий стрімкий берег, урвище, крутояр, крутосхил, крутобережжя.

б) Пошукова робота.

— Прочитайте другий абзац вправи і визначте, які речення за метою висловлювання та інтонацією є там.

в) Пояснення написання слів з великої букви (впр. 62, завд. 3).

г) Списування із граматичним завданням (впр. 62, завд. 4). Колективна перевірка.

— Спишіть друге речення. Поділіть вертикальними рисочками всі слова на склади.

5. Диктант прислів'їв та приказок із наступною самоперевіркою.

• Хвали море, а держися землі.

• 3 вогнем не жартуй, з водою не дружи і вітру не вір.

• Будьте здорові, в кого чорні брови!

• Щоб тобі добро було!

— Звірте з записом правильність написання диктанту. Правильно прочитайте і охарактеризуйте кожне речення за метою висловлювання та інтонацією.

6. Творча вправа.

На дошці записані речення.

— Визначте вид кожного речення за метою висловлювання та інтонацією.

Ми любимо свою землю. Перед їдою треба мити руки. За партою слід сидіти правильно. Люди повинні берегти рідну природу.

- Перебудуйте ці речення у спонукальні, запишіть, прочитайте їх з окличною інтонацією і поставте відповідний знак в кінці кожного речення.

V. Підсумок уроку.

— З чого складається наше мовлення? (З речень.)

- Які ви знаєте речення за метою висловлювання? (Розповідні, писальні, спонукальні.)

- Ось послухайте усмішку і визначте питальне речення.

Не розгубився

На уроці географії учитель розповідає про кліматичні умови Англії і пояснює, що в Лондоні часто бувають густі тумани. Наступного уроку викликає до карти учня, щоб той показав Лондон.

Учитель. Ну, довго ще шукатимеш?

Учень. Лондон саме в тумані, тому я його не бачу.

— Питальне речення перебудуйте у спонукальне.

VI. Домашнє завдання з інструктажем. (Вправа 63.)

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.08.2015)
Переглядів: 4049 | Рейтинг: 0.0/0
Природа в місті (селі) та його околицях
Шкільними стежками. Урок позакласного читання
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
Ура! Канікули!
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 24
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]