Тема: Замітка до газети. Діалог. (Вправи 54-59.) Мета: Вчити учнів вдало добирати матеріал та писати замітки до газети. Розвивати зв'язне мовлення учнів. Здійснювати перевірку рівня сформованості діалогічного мовлення. Обладнання: Таблиця словникових слів, книжка Марійки Луговик «Вовченятко, яке запливало далеко в море» (видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА «). ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Каліграфічна хвилинка. — Сьогодні нам необхідно запам'ятати правопис таких слів. Запишіть їх каліграфічно. щотижня, жебоніти, дзюркотіти — На які питання відповідають дані слова? До яких частин мови належать? Запишемо у відповідні колонки таблиці. — Складіть речення з кожним із цих слів. III. Робота над новим матеріалом. 1. Замітка до газети (за матеріалами вправи 55). 2. Проблемна ситуація (за вправою 56). а) Словникова робота. б) З'ясування, хто вже писав листи, кому, чи складне це завдання. в) Повторення і запис словникових слів. Щоранку, щодня, щоденно, щогодини, щотижня. 3. Розвиток зв'язного мовлення. (За матеріалами вправи 57.) Фізкультхвилинка. 4. Творче списування (за вправою 58). 5. Діалог. Оцінювання. Клас Рівень Бали Характеристика складених учнями діалогів 4 Початковий 1-3 Учень будує діалог, але робить довгі паузи, вислуховує лише окремі репліки співрозмовника, перебиває його, не завжди вживає слова ввічливості, припускається більше трьох помилок у мовленні, будує діалог з 1-2 реплік. 4 Середній 4-6 Учень достатньо швидко включається в діалог, хоч і робить паузи, добираючи потрібні слова, окремі репліки співрозмовника залишає без відповіді, не завжди вживає слова ввічливості, припускається до трьох помилок у мовленні, будує діалог із 2-3 реплік. 4 Достатній 7-9 Учень в міру швидко включається в діалог, швидко добирає потрібні слова, вживає їх у правильних граматичних формах, демонструє належну культуру спілкування. При цьому припускається 1-2 помилок у мовному оформленні реплік, які одразу ж сам виправляє. 4 Високий 10-12 Учень швидко включається в діалог, демонструє високу культуру спілкування, вміння уважно й доброзичливо слухати співрозмовника, висловлює свою думку з приводу предмета розмови. Обсяг і мовне оформлення діалогу відповідає нормам. Теми для діалогів 1. У книжковому магазині. 2. Розмова по телефону (Виклик лікаря). 3. Краплинка і травинка. 4. Мої канікули. 5. Знайомство. 6. В аптеці. 7. На прогулянці в парку. 8. Бесіда з татом. 9. Метелик і квіточка. IV. Підсумок уроку. — Діти, сьогодні ми завершили вивчати велику тему «Текст». — То що таке текст? — Які найголовніші ознаки тексту? — Які бувають тексти? — З яких частин складається текст? — Як уникнути у тексті одних і тих самих слів? — Діти, протягом усієї великої теми «Текст» кожен урок рідної мови завершувався грою-казочкою «А що ж далі?». Сьогодні ця гра-казочка завершується. Отже, слухайте! ...Тільки-но вляглися хвилі, що їх розгойдав Кит, Вовк повитягав з моря обидві драбини і підійшов до Мавпочки. — Дякую тобі, Мавпочко, — сказав він і простягнув їй перлину. Мавпочка з радістю тричі підстрибнула, спробувала перлину на зуб, потерла лапкою між вушками, а тоді вискочила на пальму і зірвала для вовчиків дві найбільші в'язки бананів. А коли сонце почало ховатися за край неба, Вовченятко з Вовком востаннє підійшли до моря. — Море, прощай! — сумно мовило Вовченя і кинуло у воду копієчку. — Ми незабаром повернемось! — До зустрічі, море! — пробасував Вовк і теж кинув монетку. Адже якщо на прощання кинути в море монетку, то якогось дня ти обов'язково повернешся до нього знову. Навіть коли воно тобі тільки наснилося. — Ось і казочці кінець, а хто слухав — молодець! Ця книга народилась з казочки шестирічної дівчинки Марійки Луговик. Марійчин тато розповів казочку письменнику-видавцеві Івану Малковичу, який трішки дописав цю казочку, запропонував художникові зробити фантастичні ілюстрації і вийшла така чудова книжечка. — Діти, чи сподобалась вам казочка про пустотливе Вовченятко? А читала я вам цю історію, щоб ви зрозуміли, що навіть мала дитина може складати цікаві історії. А ви вже багато знаєте про текст, його будову, що таке діалог. І якщо відчуваєте в собі сили і маєте бажання, пробуйте писати казочки. А я точно знаю, що ніяка праця в ліс не йде, а винагороджує людину. Успіхів вам! V. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 59. | |
| |
Переглядів: 2734 | |
Вибір безпечного маршруту від дому до школи |
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту... |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком |
Всього коментарів: 0 | |