💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Робота над удосконаленням власного тексту. (Вправи 51-53.)

Тема: Робота над удосконаленням власного тексту. (Вправи 51-53.)

Мета: Виробляти вміння покращувати, вдосконалювати, повторювати власний текст. Розвивати відчуття краси мовленого слова, образне мислення.

Обладнання: Таблиця-схема будови тексту з урахуванням абзаців, серія малюнків для складання тексту-розповіді.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

II. Повторення вивченого про текст.

— Що таке текст?

— Які типи текстів вивчили?

— Що ви знаєте про будову тексту?

— Яку роль в тексті відіграє абзац?

III. Закріплення вивченого матеріалу про будову тексту.

1. Колективне виконання вправи 51.

2. Творче списування.

а) На дошці — записаний текст.

Їжачок

Настала зима. Тепло й затишно їжачкові.

Та ось знайшов він собі кімнату у дуплі старої липи. Тепло там і сухо. Ось настала осінь. Падає жовте листя з дерев. Скоро й зима настане. Почав готуватись їжачок до зими. Пішов до лісу, наколов на свої голочки сухого листя. Приніс до своєї кімнатки, розіслав листя, стало ще тепліше.

У лісі жив їжачок.

— Прочитайте текст, подумайте, чи правильно розташовані в ньому абзаци. Який абзац слід переставити і куди?

б) Творче списування тексту.

— Спишіть текст, правильно розташовуючи абзаци.

в) Визначення типу тексту, його зачину, основної частини і кінцівки.

г) Творче завдання (усне).

— Якщо б вам запропонували удосконалити зачин і кінцівку, як би ви Це зробили?

3. РЗМ. Складання тексту-розповіді за серією малюнків.

а) Розгляд малюнків, їх розміщення у такій послідовності, якої потребує розвиток подій, визначення теми і мети майбутнього тексту.

б) Колективний підбір заголовка до майбутнього тексту.

в) Розгляд таблиці-схеми, яка визначає структуру майбутнього тексту.

г) Колективне складання тексту за малюнками і його запис у зошити,

Фізкультхвилинка.

4. Робота над удосконаленням власного тексту. (За матеріалами вправи 52.)

а) Читання першого і переробленого творів.

б) Порівняльна характеристика цих творів.

— До якого типу тексту більше підходить кожен із творів? («Надходить осінь» — текст-розповідь, «Незвичайна осінь « — текст-опис.)

5. Вправа «Перевір себе».

— Уважно послухайте текст, визначте його тип, тему і мету. Назвіть зачин і кінцівку. Спробуйте удосконалити їх. (Підвести учнів до думки про довершеність високохудожніх творів, які не потребують удосконалення.)

...Веснянка здивувався — невже казкові герої теж вчаться в школі? Такт виявляється, в Палаці Чарівних Казок була спеціальна школа, де вчилися казкові діти. їх учили там, як поводитися в різних казкових випадках. Ілля Муромець та Котигорошко викладали силу і хоробрість. Іванко-дурник був учителем розуму та кмітливості. Капітан Врунгель — викладачем навігації, тобто науки капітанів — як водити в морі кораблі. Доброті навчала стара чарівниця з казки «Попелюшка». А сама Попелюшка показувала, як найкраще господарювати. Спортивними заняттями керував гімнаст Тібул з казки про Трьох Товстунів.

Було ще багато інших спеціальних наук, які необхідно було знати маленьким казковим героям. І треба сказати, вчилися вони всі на «відмінно». Двієчників серед них не було.

(В. Нестайко «Вкраїні Сонячних Зайчиків»)

IV. Підсумок уроку.

«А що ж буде далі?» Уважно послухайте і скажіть, чи не хотіли б ви вдосконалити цей текст і як саме.

... Тільки-но закінчився карнавал, як море враз затремтіло, завирувало і взялося тисячами каламутних бульок. Риби злякано кинулися хто куди, а Вовченя вхопилося за Вовка і прикинулося камінчиком.

Став прикидатися камінчиком і Вовк, але камінчик з нього не дуже й виходив, бо скидався він таки на гарну каменюку. Добре, що Медуза встигла накрити його своєю парасолькою — дуже вчасно, бо тієї ж миті над самісінькою медузою промайнули здоровенні Акули. На щастя, вони кудись поспішали, тому нікого не помітили.

А тоді настав час прощатися.

— Вовчику і Вовченятко, не забувайте нас! Припливайте знову! — тоненько квилили рибки і махали їм услід своїми різнокольоровими плавничками.

А Морський Півник наздогнав вовчиків і подарував їм дві справжні морські

перлини!..

Незабаром Вовк із синочком уже стояли на березі.

— Що я бачу! Що я бачу! — раптом вигукнуло Вовченя і показало лапкою на море.

Недалеко від берега повільно й гордо пропливав велетенський Кит. Він випустив такий високий фонтан, що здалося, ніби над маленьким острівцем прошуміла справжня гроза.

- О-о, це найцікавіший день у моєму житті! — сказало Вовченятко.

- О-хо-хо! — зітхнув Вовк. — Чесно кажучи, в моєму також.

V. Домашнє завдання з інструктажем. (Вправа 53.)

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (01.08.2015)
Переглядів: 1256 | Рейтинг: 0.0/0
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк...
Дикорослі рослини рідного краю
Перевірна робота № 2
Складання таблиць додавання і віднімання числа 3. Задачі на збільшення і змен...
Урок 28. МУЗИКА РОЗПОВІДАЄ ПРО ВЕСНУ
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]