Тема: Конструктивні вправи зі спільнокореневими словами, вживання їх у реченнях, зв’язних текстах. Спостереження за роллю префіксів у словах Мета: закріпити й узагальнити знання учнів про морфемну будову слів, закріплювати вміння розрізняти спільнокореневі слова та форми одного і того самого слова; розвивати швидкість письма. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Подумайте, на які групи і за якою ознакою ви розділите записані на дошці слова. Граб, граблі, грабовий, гребти, грабок, грабельки; ріг, ріжок, ріж, рогатий, різати, зрізаний, ріжечок. — До якої групи ви включите слово грабом? (До жодної, оскільки це не спільнокореневе слово, а форма слова.) — А в чому полягає різниця між спільнокореневим словом і формою слова? III. Оголошення теми й мети уроку — Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про форми слова і спільнокореневі слова. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Складання опорної схеми — Давайте проаналізуємо спільнокореневі слова і форми слова, виділимо ті моменти, якими вони відрізняються. Форми слова Спільнокореневі слова 1)Однакові за значенням 1)Близькі за значенням 2),_, = ,_,2)^ " 3) □= □3), , = , , 2.Колективне виконання вправи 209 Завдання 209 (1) — усно. Завдання 209 (2,3) — колективно коментовано. 3.Диференційоване завдання Сильні учні — вправа 211. Учні з недостатньою підготовкою — вправа 210. — Як визначити префікс у слові? V. Закріплення та систематизація знань 1. Самостійна робота із вправою 207 2. Робота із словниковими словами — У вправі 208 ви зустрілися із словами ярина та аеродром. — Поясніть їх значення. — Яка орфограма зустрічається в цих словах? — Як перевірити ненаголошений голосний у корені слова? — Доберіть спільнокореневі слова або форми, спробуйте перевірити ненаголошені голосні. — А що ж робити? — Запишіть слова у словничок, підкресліть літеру, яку треба запам’ятати. — Запишіть всі форми слів: хлопці — аеродром; дівчата — ярина. 3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VI. Підсумок уроку Хвилинка чистопису. Вийшла червона хустина. — Обміняйтеся зошитами і звірте написане із зразком на С. 107. Оцініть роботу. Обґрунтуйте свою оцінку. — Знайдіть слово із префіксом. Доведіть свою думку. Усно доберіть до слова червона спільнокореневі слова, а до слова хустина — форми слова. — Як розпізнати форми слова і спільнокореневі слова? VII. Домашнє завдання Вправа 212, повторити словникові слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1073 | |
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22 |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання |
І. Гнатюк «Наша хата». Прислів'я. «Роде наш красний» (українська народна ... |
Всього коментарів: 0 | |