Тема: Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслово». Урок-гра Мета: в ігровій формі повторити й узагальнити знання з теми, готувати учнів до контрольної роботи; розвивати інтерес до вивчення рідної мови; виховувати патріотизм. Обладнання: карта країни «Дієслово». ХІД УРОКУ I. Мотивація навчання Учні читають вірші. Мов багато є на світі — Всі вони, неначе квіти. Кожна квітка запашна, Якщо сонце п’є сповна, І народи процвітають, Коли квіти ці плекають. (Л. Шевело) Українська мова, Мова мами і тата! Мова мами і тата, Діда і бабусі, Знаю її добре, Ще краще навчуся! (Р. Завадович) II. Оголошення теми й мети уроку — Сьогодні ми вирушимо у подорож країною «Дієслово». Вчитель вивішує карту країни із позначеними станціями, на яких відбудуться зупинки. — Ця подорож допоможе нам повторити й узагальнити знання з теми «Дієслово», а також підготуватися до контрольної роботи. III. Закріплення та систематизація знань 1 станція «Перевіряйко» Перевірка домашнього завдання (вправа 151). Індивідуальне опитування. Учні обмінюються зошитами і проводять взаємоперевірку. — Що треба пам’ятати про правопис дієслів на -ся, -сь? 2 станція «Відповідайко» Вчитель проводить фронтальне опитування у вигляді гри «Доповни речення». • Дієслово називає. • Дієслово відповідає. • Дієслово позначає дію. і. • Дієслова змінюються за. • Визначити особи дієслів. • Дієслова майбутнього часу позначають. • Дієслова минулого часу, на відміну від дієслів теперішнього і майбутнього часу,. • Всі дієслова можна розділити на дві. • Знати дієвідміну необхідно для того, щоб... • У реченні дієслово пов’язується з. і буває. 3 станція «Слухайко» — Послухайте вірш і визначте його головну думку (вправа 153 (1)). — До чого закликає нас автор? 4 станція «Вибирайко» Робота за вправою 153 (2). Перевірка — індивідуальне опитування. 5 станція «Думайко» Робота у парах за вправою 153 (3). 6 станція «Розумійко» — Знайдіть закономірності у групі, заповніть пропуски. Читати — читав — читає. . — спав — . — . Сміятися — . — . — сміятиметься Доганяти — . — . — . ... — ловив — ... — ... — Що таке неозначена форма дієслова? — Чому вона отримала таку назву? Як її визначити? — На яку дію вказують дієслова минулого часу? Теперішнього? Майбутнього? 7 станція «Шукайко» Робота за вправою 152. — Яким членом речення є дієслово? — Випишіть словосполучення з 1-го речення. — Поясніть розділові знаки при однорідних присудках. 8 станція «Поясняйко» — Вставте літери в закінчення дієслів, аргументуйте свій вибір. Сі_ш, смі_ться, їд_мо, бач_те, див_ться, одяга_мось, сп_мо. 9 станція «Знайко» Коментар до домашнього завдання. IV. Підсумок уроку — Зберіть речення. — Знайдіть дієслово. — Розкажіть все, що можете про нього розповісти. V. Домашнє завдання Вправа 155, підготуватися до контрольної роботи. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1114 | |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
Правила поведінки за столом |
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22 |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Всього коментарів: 0 | |