Тема: Значення дієслівних форм на -ся (-сь). Вимова і написання дієслів на -ся (-сь) Мета: познайомити із зворотними формами дієслова (без уживання терміна), вчити правильно вимовляти, записувати й уживати у мові такі дієслівні форми; розвивати мовне чуття, фонематичний слух; виховувати вміння уважно слухати й аналізувати почуте. Обладнання: картки індивідуального опитування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1.Вправа 144 — Які дієслова минулого часу ви виписали? — Як ви визначали їх рід? 2.Картки індивідуального опитування Картка 1 У ЛІСІ Одягся ліс у срібний іній. Непорушно стоять сосни і дуби. Приїхали лісоруби рубати ліс, і закипіла робота. Дзвінко лунали удари сокир. Падали високі дерева на землю. Швидко працювала бригада лісорубів. Вони заготовляли будівельний матеріал. У селі будують нову школу. Запиши речення, якому відповідає схема: що? хто? що робили? Картка 2 Випиши з тексту дієслова, вкажи їх час, особу, число, дієвідміну, рід. Поглядаю, поглядаю у вікно частенько, дожидаю, дожидаю із роботи неньку. І на кухні, і в світлиці підмела, прибрала, і водиці у криниці два відра набрала. І посуду перемила — буде рада ненька. Картка 3 Зроби розбір поданих дієслів за таблицею. Число Особа Час Рід Дієвідміна Працює Підемо Записав Читаєш З’їхав II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Що спільного мають і чим різняться подані дієслова? Мию — миюся; граю — граюся; одягаєш — одягаєшся. — А що ви можете сказати про значення цих дієслів? III. Оголошення теми й мети уроку — Сьогодні ми познайомимось із дієсловами, які закінчуються на -ся, -сь, з’ясуємо, як їх правильно писати й вимовляти. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Пошукова робота (за вправою 145) — Якого значення надають дієсловам постфікси -ся, -сь? 2. Робота в парах (за вправою 149) — Визначити закінчення дієслів. — Колективно зробимо звуко-буквений аналіз слова порадитися. — Прочитайте правило на С. 78. — Працюючи у парах, потренуйтеся у правильній вимові дієслів на -ся, -сь (з дошки). Змагається бореться вітається одягаєшся зустрівся смієшся повертався листуєшся — Коли нам можуть стати у пригоді ці знання і вміння? (Під час написання диктанту) V. Закріплення та систематизація знань 1. Тренувальний диктант з коментуванням (за вправою 150) Вчитель диктує прислів’я із вправи, відразу після написання, пропонуючи учням розповісти, як вони записали дієслова на -ся (-сь). — Чи можна писати ці дієслова так, як чуєш? 2. Самостійна робота з підручником (вправа 147) — Що треба знати про вимову і написання дієслів на -ся (-сь)? VI. Підсумок уроку 1. Бесіда — Роздивіться малюнок до вправи 146. — Доберіть дієслова на -ся. — Як змінюється значення дієслова постфікс -ся? — Що треба пам’ятати про правопис цих дієслів? 2. Коментар до домашнього завдання VII. Домашнє завдання Правило на С. 78; вправа 151; повторити словникові слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1728 | |
Тварини |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint |
Робочий стіл. Піктограми |
Жива і нежива природа. Що належить до природи |
Всього коментарів: 0 | |