Тема: Правопис ненаголошених особливих закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу Мета: познайомити дітей з новою орфограмою, вчити її знаходити в дієсловах і перевіряти, виробляти навички правопису ненаголошених особових закінчень дієслів; розвивати орфографічну зіркість; виховувати старанність, уважність у роботі. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Перевірка вправи 133 2. Відновлення таблиці Дієслова теперішнього і майбутнього часу однина множина 1-а особа ? (-у,-ю) ? (-емо, -ємо, -имо, -їмо) 2-а особа ?? 3-я особа ?? II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання 1. Словникова робота — Чим схожі слова у стовпчику? З_л_ніти — Ш_рокий — Д_рева — — Поясніть, як перевірити ненаголошений голосний у коренях слів. 2. Створення проблемної ситуації Вчитель відкриває другий стовпчик слів: Пожива_ш — Злож_ш — Вимов_ш — Витягн_ш — — Що спільного в цих словах? (Вони — дієслова, всі — у 2-й особі однини, майбутнього часу, в кожному пропущена літера в закінченні.) — Чому пропустили літеру? (Тому що вона ненаголошена, незрозуміло, що писати — -е чи -и.) — Дайте назву цій орфограмі. (Ненаголошений голосний у закінченнях дієслів) — Хто зможе її перевірити? — Як ви думаєте, чи підійде нам спосіб перевірки ненаголоше-ного голосного у корені? III. Оголошення теми й мети уроку — Отже, з якою орфограмою ми будемо сьогодні працювати? — А що ми будемо вчитися робити? IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Пошукова робота — Спробуйте дібрати перевірні слова до дієслів. — Що ж тепер робити? — Подивіться на таблицю, складену нами протягом трьох уроків. Можливо, вона підкаже нам вихід. — Згадайте, чим зумовлене вживання літер е та и в закінченнях дієслів. — То якою ж підказкою можна користуватися, вибираючи не-наголошений голосний для закінчення дієслова? 2. Робота з правилом, складання алгоритму — Прочитайте правило. Чи правильною була наша здогадка? — На одному з уроків ми склали з вами алгоритм, за допомогою якого можна визначити дієвідміну дієслова. (Вчитель вивішує його на дошці.) Як визначити дієвідміну дієслова? 1) Поставити в 3-й особі множини. 2) Виділити закінчення. І дієвідміна II дієвідміна — Подумайте, як можна доповнити цей алгоритм, щоб потім його можна було використати при перевірці ненаголошеного голосного в особових закінченнях дієслів. -уть -ють-ать-ять 3) Вставити ненаголошений голосний у закінченні дієслова. V. Закріплення та систематизація знань 1. Колективне коментоване виконання вправи 134 — Виберіть слова, в яких відразу можна поставити пропущений голосний. Чому? — В інших ми перевіримо ненаголошений голосний у закінченнях дієслів за допомогою складеного нами алгоритму. 2. Самостійна робота з алгоритмом (за вправою 135) — Як визначити ненаголошений голосний у закінченні дієслова? 3.Робота із словниковим словом. Хвилинка каліграфії м’я пам’я ф’ю р’ю д’ї — Цей алгоритм ми вивчимо напам’ять. — Для чого необхідно це зробити? — Зверніть увагу на написання слова напам’ять. У ньому прийменник на та іменник пам’ять пишуться разом. — Внесіть слово до словничка. Підкресліть орфограму. — Пропишіть рядок цього слова каліграфічно, підкреслюючи орфограму. VI. Підсумок уроку 1. Розподільний диктант — Розподіліть дієслова у два стовпчики за дієвідмінами. Помиєш, ходиш, напишеш, важите, вийдеш, вилазите, говориш, набираєте. — Поясніть вибір особових закінчень дієслів. 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VII. Домашнє завдання Правило на С. 71, алгоритм у зошиті; вправа 136; повторити словникові слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 920 | |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п... |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint |
Всього коментарів: 0 | |