Тема: Правопис особових закінчень дієслів Мета: закріплювати вміння визначати дієвідміну дієслів, вчити розпізнавати дієслова 1-ї особи, правильно писати і вживати у мовленні; розвивати мислення дітей, вміння виділяти головне; виховувати відповідальне ставлення до праці. Обладнання: Конституція України. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Відновлення алгоритму • Як визначити дієвідміну дієслова? 1) Поставити... 2) Виділити. — Чи став вам вдома у пригоді складений алгоритм? Яким чином? 2. Перевірка вправи 118 — Зачитайте виписані дієслова. — Користуючись алгоритмом, визначте дієвідміну. — Які споріднені дієслова ви дібрали? Якої вони дієвідміни? II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Визначення закономірності групи. — Чим схожі всі дієслова, що записані на дошці? Думаю, граємо, дзвоню, дзвонимо, гратимемо, гратиму, нарву, нарвемо. (Всі вони — 1-ї особи.) — Як ви це визначили? — Як ви вважаєте, чи можуть дієслова у формі 1 -ї особи однини і множини розповісти про дієвідміну? III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ми будемо спостерігати за закінченням дієслів різних дієвідмін у 1-й особі однини і множини, будемо вчитися розпізнавати форму 1-ї особи дієслів. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Робота з таблицею (за вправою 120) — Чи можуть закінчення дієслів в 1-й особі однини допомогти визначити дієвідміну? Чому? — А що можете сказати про множину 1-ї особи? — Звірте свої висновки із правилом. 2. Робота в парах (за вправою 121) V. Закріплення та систематизація знань 1. Списування з граматичним завданням — Спишіть, вставивши потрібну літеру. Доведіть правильність свого вибору. Ми з Оверком друж_мо, жив_мо — не туж_мо: разом ход_мо до школи, поруч в класі сид_мо, разом з школи ід_мо і не свар_мось ніколи. Ми з ним діл_мось усім, бо на те ж ми друзі з ним! (І. Муратов) — Усно визначте особу і число дієслів. — Чи може форма 1-ї особи допомогти у визначенні дієвідміни? — Які закінчення у 1-й особі однини і множини мають дієслова І і ІІ дієвідміни? 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VI. Підсумок уроку — За чим сьогодні спостерігали? — Що побачили? — А що вчилися робити? — Як визначити дієвідміну дієслова? VII. Домашнє завдання Правило на С. 65; вправа 122; повторити словникові слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 989 | |
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв... |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом» |
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини |
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка» |
Всього коментарів: 0 | |