💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Правопис особових закінчень дієслів

Тема: Правопис особових закінчень дієслів

Мета: закріплювати вміння визначати дієвідміну дієслів, вчити розпізнавати дієслова 1-ї особи, правильно писати і вживати у мовленні; розвивати мислення дітей, вміння виділяти головне; виховувати відповідальне ставлення до праці.

Обладнання: Конституція України.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Відновлення алгоритму

 • Як визначити дієвідміну дієслова?

1) Поставити...

2) Виділити.

— Чи став вам вдома у пригоді складений алгоритм? Яким чином?

2. Перевірка вправи 118

— Зачитайте виписані дієслова.

— Користуючись алгоритмом, визначте дієвідміну.

— Які споріднені дієслова ви дібрали? Якої вони дієвідміни?

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Визначення закономірності групи.

— Чим схожі всі дієслова, що записані на дошці?

Думаю, граємо, дзвоню, дзвонимо, гратимемо, гратиму, нарву, нарвемо. (Всі вони — 1-ї особи.)

— Як ви це визначили?

— Як ви вважаєте, чи можуть дієслова у формі 1 -ї особи однини і множини розповісти про дієвідміну?

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні ми будемо спостерігати за закінченням дієслів різних дієвідмін у 1-й особі однини і множини, будемо вчитися розпізнавати форму 1-ї особи дієслів.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Робота з таблицею (за вправою 120)

— Чи можуть закінчення дієслів в 1-й особі однини допомогти визначити дієвідміну? Чому?

— А що можете сказати про множину 1-ї особи?

— Звірте свої висновки із правилом.

2. Робота в парах (за вправою 121)

V. Закріплення та систематизація знань

1. Списування з граматичним завданням

— Спишіть, вставивши потрібну літеру. Доведіть правильність свого вибору.

Ми з Оверком друж_мо, жив_мо — не туж_мо: разом ход_мо до школи, поруч в класі сид_мо, разом з школи ід_мо і не свар_мось ніколи.

Ми з ним діл_мось усім, бо на те ж ми друзі з ним!

(І. Муратов)

— Усно визначте особу і число дієслів.

— Чи може форма 1-ї особи допомогти у визначенні дієвідміни?

— Які закінчення у 1-й особі однини і множини мають дієслова І і ІІ дієвідміни?

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

VI. Підсумок уроку

— За чим сьогодні спостерігали?

— Що побачили?

— А що вчилися робити?

— Як визначити дієвідміну дієслова?

VII. Домашнє завдання

Правило на С. 65; вправа 122; повторити словникові слова.



Джерело: noindex
Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (15.07.2015)
Переглядів: 989 | Рейтинг: 0.0/0
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв...
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль...
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом»
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]