💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Правопис особових закінчень дієслів

Тема: Правопис особових закінчень дієслів

Мета: закріплювати вміння визначати дієвідміну дієслів, вчити розпізнавати дієслова 1-ї особи, правильно писати і вживати у мовленні; розвивати мислення дітей, вміння виділяти головне; виховувати відповідальне ставлення до праці.

Обладнання: Конституція України.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Відновлення алгоритму

 • Як визначити дієвідміну дієслова?

1) Поставити...

2) Виділити.

— Чи став вам вдома у пригоді складений алгоритм? Яким чином?

2. Перевірка вправи 118

— Зачитайте виписані дієслова.

— Користуючись алгоритмом, визначте дієвідміну.

— Які споріднені дієслова ви дібрали? Якої вони дієвідміни?

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Визначення закономірності групи.

— Чим схожі всі дієслова, що записані на дошці?

Думаю, граємо, дзвоню, дзвонимо, гратимемо, гратиму, нарву, нарвемо. (Всі вони — 1-ї особи.)

— Як ви це визначили?

— Як ви вважаєте, чи можуть дієслова у формі 1 -ї особи однини і множини розповісти про дієвідміну?

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні ми будемо спостерігати за закінченням дієслів різних дієвідмін у 1-й особі однини і множини, будемо вчитися розпізнавати форму 1-ї особи дієслів.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Робота з таблицею (за вправою 120)

— Чи можуть закінчення дієслів в 1-й особі однини допомогти визначити дієвідміну? Чому?

— А що можете сказати про множину 1-ї особи?

— Звірте свої висновки із правилом.

2. Робота в парах (за вправою 121)

V. Закріплення та систематизація знань

1. Списування з граматичним завданням

— Спишіть, вставивши потрібну літеру. Доведіть правильність свого вибору.

Ми з Оверком друж_мо, жив_мо — не туж_мо: разом ход_мо до школи, поруч в класі сид_мо, разом з школи ід_мо і не свар_мось ніколи.

Ми з ним діл_мось усім, бо на те ж ми друзі з ним!

(І. Муратов)

— Усно визначте особу і число дієслів.

— Чи може форма 1-ї особи допомогти у визначенні дієвідміни?

— Які закінчення у 1-й особі однини і множини мають дієслова І і ІІ дієвідміни?

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

VI. Підсумок уроку

— За чим сьогодні спостерігали?

— Що побачили?

— А що вчилися робити?

— Як визначити дієвідміну дієслова?

VII. Домашнє завдання

Правило на С. 65; вправа 122; повторити словникові слова.



Джерело: noindex
Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (15.07.2015)
Переглядів: 1019 | Рейтинг: 0.0/0
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та...
Що означає бути щасливим? Що таке бажання людини, для чого вони їй потрібні? ...
Цілісність форми. Особливості створення складної форми на основі простих форм...
Склад числа 3. Прямі і криві лінії. Трикутник
Моя сім’я — моя колиска. Я і моя сім’я. Склад сім’ї. Значення сім’ї для людин...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]