Урок 27
Тема. Вирізування з паперу серветок, сніжинокМета: вчити учнів складання та вирізування паперу симетричної фор-ми; ознайомити учнів із витинанкою як видом декоративної творчості; ви-ховувати естетичні почуття, любов до природи. Обладнання: папір білого кольору, ножиці, прості олівці, зразки вити-нанок, технологічна карта. ХІД УРОКУ І. Організація уроку — Діти, сьогодні на уроці ми будемо казковими чарівниками з виготовлення цікавих виробів. Але спочатку відгадайте загадку. Прийшла до нас бабуся у білому кожусі. — Так, правильно. Це зима. А чи любите ви зиму? Чому вона вам подо-бається? — Так, дійсно, взимку хороше. Хоча і дме холодний вітер та пощипує мороз, але взимку багато снігу, на деревах іній, річки покриті льодом. Ніби чарівниця махнула чарівною паличкою, перетворила все на казкове цар-ство. Діти взимку дуже люблять зимові розваги: кататися на санках, лижах, ковзанах. Коли усі квіти зів’яли, На чорну землю ми упали — Накрили килимом пухнастим, А ще мереживом сріблястим. Милуйтеся нами, любі діти, Адже не гірші ми за квіти. (Сніжинки) — Правильно, це загадка про сніжинку. А хто з вас любить спостерігати за ними? Якої вони форми? — Сніжинки мають ось таку форму (демонстративний матеріал). Од-накових сніжинок не буває. Зима-чарівниця вміє чарувати і створювати прекрасні зірочки! Тож і ми сьогодні будемо вмілими чарівниками, навчимося у зими цієї майстерності. II. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь учителя. — Вирізання виробів з паперу називається витинання, а самі вироби — витинанками. Так само, як люди вміють гарно вишивати, можна й гарно витинати. Це мистецтво! Воно дуже давнє. Витинати можна геометричні фігури, рослини, птахів, людей. Витинанки люди використовують для при-крашання своєї оселі. Немов відтворення серпанку, З паперу вирізані всі, Ось перед вами витинанки — Зразки чудової краси. Легкі, прозорі, мов пушинки, Цілком нагадують вони Серветки, зірочки, сніжинки — Казковий витвір давнини. Готують їх і витинають Здебільш до новорічних свят. Ними ялинки прикрашають, Панелі залів і кімнат. Ажурні витончені стрічки Клеять на шафи і полички. А ті, що мають форму кіл, Кладуть під печиво на стіл. Щоб їх навчитись витинати, Для цього слід приготувати Робочих приладів набір, І в першу чергу треба взяти Тонкий серветковий папір. Отже, ви дещо дізналися про призначення витинанок. Тож давайте ви-готовимо витинанки, щоб прикрасити нашу класну кімнату. III. Послідовність виконання сніжинки 1. Беремо папір квадратної форми, складаємо його навпіл (по діагоналі). 2. Утворений трикутник складаємо ще раз навпіл. 3. Повторюємо ще два рази попередню дію. 4. На утвореній фігурі простим олівцем наносимо біля лінії згину контури майбутньої витинанки, залишаючи вершину (центр) без лінії прорізу. 5. Вирізаємо ножицями виріб по контурній лінії. 6. Розгортаємо утворену витинанку. IV. Фізкультхвилинка Учитель Білі гуси налетіли, Все подвір’я стало білим. Поклювали, походили, Піднялись та й полетіли. Гуси летять-відлітають, А діти тихенько за парти сідають. V. Практична робота учнів 1. Діти разом з учителем виконують послідовну роботу з вирізування сні-жинок (перед вирізуванням пригадали правила роботи з ножицями). 2. Самостійна робота учнів. Лунає тиха мелодія. Учитель декламує вірші В. Бутрім. МОРОЗЕНКІВ ДИВОСВІТ Дід Мороз підкрався стиха, На шибки вночі подихав. Прокидаюсь — на вікні Візерунки чарівні! В срібнім сяйві ліхтаревім Сяють зорі кришталеві, Виграють, палахкотять, Сліплять очі, мерехтять. Діамантами іскряться Розмальовані палаци, Вбрані в білі торочки І в мережива тонкі. Як виблискують сніжинки! Як спалахують крижинки! На шибках не просто лід — Морозенків дивосвіт! ТАНЕЦЬ ХУРДЕЛИЦІ Цілу ніч не вщухає хурделиця, До нестями кружляє в танку І снігами пухнастими стелиться, Підбиваючи ковдру м’яку. Хай земля буде чистою-чистою. Скоро сонечко в путь вируша. Стане ковдра сліпучо-іскристою. Як безгрішна і чиста душа. VI. Демонстрація вирізаних сніжинок VII. Прибирання робочого місця VIII. Підсумок уроку | |
| |
Переглядів: 4719 | |
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом» |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Твоя країна — Україна. Символи держави |
Дорога від дому до школи |
Жива і нежива природа. Що належить до природи |
Всього коментарів: 0 | |