Тема: Спостереження за вживанням особових займенників у текстах Мета: закріплювати знання про займенник, вчити розпізнавати особові займенники в різних формах і використовувати їх у мовленні; розвивати мовні вміння, вміння висловлювати власні судження; виховувати інтерес до вивчення мови. Обладнання: картки індивідуального опитування, картки із кросвордом із вправи 43. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 40 2. Картки індивідуального опитування Картка 1 Спиши текст. Підкресли займенники. Визнач їх особу. ДІДУСЕВА ЯБЛУНЯ Дідусь садив яблуні. Йому сказали: «Навіщо вам ці яблуні? Довго чекати від цих яблунь плодів, і ви не покуштуєте з них яблучка». Дідусь відповів: «Я не з’їм — інші з’їдять, мені спасибі скажуть». Картка 2 Прочитай текст. Випиши займенники з прийменниками. Постав до них питання. Визнач особу, число. Іду я ліском, зриваю голубі дзвіночки та дивлюся, чи не достигли на ліщинах горішки. Глянув на стежку, а там... Ну кроків за десять від мене стоїть лисичка. Мордочка в неї гостра, хвіст довгий, пухнастий. Так, як бачив намальовану в книжці. Я не злякався. Дивлюся на неї, а вона — на мене, ще й носиком нюхає. Я їй кажу: — Може, ти їсти хочеш, лисичко? На тобі пиріжок. Стоїть, дивиться. А тільки я ступив до неї — вона плиг у кущі. Ото тільки й бачив. Картка 3 Прочитай займенники. Визнач число, особу. Постав питання. Запиши за зразком. Зразок. Я (хто?) — 1 ос., одн. Він, ти, мене, нас, до нього, з нею, ми, вони, він. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Відновіть опорну таблицю, складену на попередньому уроці. Займенник Вказує________,________,________, але не________. Має особи:_____________________ Змінюється за___________________ Має рід:________________________ В реченні_______________________ III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні будемо спостерігати за вживанням займенників у текстах, вдосконалювати свої вміння визначати число та особу займенників. IV. Закріплення та систематизація знань 1. Колективна робота із вправою 42 (усно) 2. Хвилинка каліграфії Робота за варіантами (за матеріалами вправи 42). I варіант — записати рядок займенників другої особи (ти, ви); II варіант — прописати займенники першої особи, додавши відсутній (я, ми). — Який займенник першої особи потрібно було додати II варіанту? — Пропишіть каліграфічно рядок займенників третьої особи однини і множини. 3. Робота у парах (за вправою 43) 4. Самостійна робота із вправою 41 V. Підсумок уроку 1. Бесіда — Назвіть особові займенники, що складаються з однієї літери. — Назвіть займенники, які починаються з однакової літери. — Чим особливі займенники третьої особи однини? — Провідміняйте усно займенник ти. 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VI. Домашнє завдання Вправа 44. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1348 | |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Симетричне вирізування |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Вступне заняття |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Всього коментарів: 0 | |