💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Спостереження за вживанням особових займенників у текстах

Тема: Спостереження за вживанням особових займенників у текстах

Мета: закріплювати знання про займенник, вчити розпізнавати особові займенники в різних формах і використовувати їх у мовленні; розвивати мовні вміння, вміння висловлювати власні судження; виховувати інтерес до вивчення мови.

Обладнання: картки індивідуального опитування, картки із кросвордом із вправи 43.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 40

2. Картки індивідуального опитування

Картка 1

Спиши текст. Підкресли займенники. Визнач їх особу.

ДІДУСЕВА ЯБЛУНЯ

Дідусь садив яблуні. Йому сказали: «Навіщо вам ці яблуні? Довго чекати від цих яблунь плодів, і ви не покуштуєте з них яблучка». Дідусь відповів: «Я не з’їм — інші з’їдять, мені спасибі скажуть».

Картка 2

Прочитай текст. Випиши займенники з прийменниками. Постав до них питання. Визнач особу, число.

Іду я ліском, зриваю голубі дзвіночки та дивлюся, чи не достигли на ліщинах горішки. Глянув на стежку, а там... Ну кроків за десять від мене стоїть лисичка. Мордочка в неї гостра, хвіст довгий, пухнастий. Так, як бачив намальовану в книжці. Я не злякався. Дивлюся на неї, а вона — на мене, ще й носиком нюхає. Я їй кажу:

— Може, ти їсти хочеш, лисичко? На тобі пиріжок.

Стоїть, дивиться.

А тільки я ступив до неї — вона плиг у кущі.

Ото тільки й бачив.

Картка 3

Прочитай займенники. Визнач число, особу. Постав питання. Запиши за зразком.

Зразок. Я (хто?) — 1 ос., одн.

Він, ти, мене, нас, до нього, з нею, ми, вони, він.

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Відновіть опорну таблицю, складену на попередньому уроці.

Займенник

Вказує________,________,________, але не________.

Має особи:_____________________

Змінюється за___________________

Має рід:________________________

В реченні_______________________

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні будемо спостерігати за вживанням займенників у текстах, вдосконалювати свої вміння визначати число та особу займенників.

IV. Закріплення та систематизація знань

1. Колективна робота із вправою 42 (усно)

2. Хвилинка каліграфії

Робота за варіантами (за матеріалами вправи 42).

I варіант — записати рядок займенників другої особи (ти, ви); II варіант — прописати займенники першої особи, додавши відсутній (я, ми).

— Який займенник першої особи потрібно було додати II варіанту?

— Пропишіть каліграфічно рядок займенників третьої особи однини і множини.

3. Робота у парах (за вправою 43)

4. Самостійна робота із вправою 41

V. Підсумок уроку

1. Бесіда

— Назвіть особові займенники, що складаються з однієї літери.

— Назвіть займенники, які починаються з однакової літери.

— Чим особливі займенники третьої особи однини?

— Провідміняйте усно займенник ти.

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

VI. Домашнє завдання

Вправа 44.



Джерело: noindex
Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (08.07.2015)
Переглядів: 1370 | Рейтинг: 5.0/1
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 3. Порівняння задач за р...
Складання таблиці множення числа 4. Застосування таблиці для розв’язання прик...
Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 3. Знаходження периметра ква...
Різницеве порівняння чисел. Вправи на засвоєння таблиць додавання і відніманн...
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]