💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Відмінювання прикметників у множині. Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині

Тема: Відмінювання прикметників у множині. Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині

Мета: ознайомити дітей із системою відмінювання прикметників у множині, її особливостями, вчити вживати різні відмінкові форми прикметників у множині; розвивати вміння вживати на письмі закінчення прикметників, орієнтуючись на кінцевий приголосний основи; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: тлумачні словники.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Розподіліть слова у три групи.

Зелений, зелень, зеленіти, синє, син, синіти, порожня, порожнеча, спорожніти, м’яка, м’якість, пом’якшити.

— За якою ознакою ви розподілили слова у групи?

— Виберіть тільки прикметники. Що у них спільного? (Число)

— Розподіліть їх у дві групи. За якою ознакою ви це зробили? (Тверда і м’яка група)

— А чи впливає група прикметників на закінчення при відмінюванні? Як?

— А що ще може вплинути на закінчення?

II. Оголошення теми й мети уроку

— Сьогодні ми поспостерігаємо за відмінюванням прикметників у множині, з’ясуємо, чи впливає число на закінчення при відмінюванні.

III. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Колективна дослідницька робота

— Поставте записані нами прикметники у множині. Що цікавого помітили? (І тверда, і м’яка група мають однакові закінчення -і).

— За бажанням провідміняйте у парі два прикметники у множині. Поспостерігайте за закінченнями.

— Розкажіть про свої спостереження. Що цікавого ви помітили? (Закінчення прикметників у множині не залежить ні від групи, ні від роду.)

2. Самостійна робота з підручником (вправа 3)

IV. Закріплення та систематизація знань

1. Робота із вправою 6

— Чому ж деякі прикметники у родовому і місцевому відмінках мають закінчення -их, а інші — -іх?

2. Робота із словниковим словом

— А хто такі юннати? Зверніться до тлумачного словника.

— Що ви дізналися?

— Це слово словникове. Як ви думаєте чому?

— А чи може хтось пояснити, чому у цьому слові дві літери н? Спробуйте пояснити:

(ЮнТ)+ (натуралісти = юннати.

— Внесіть слово до словничка. Підкресліть і запам’ятайте орфограму. Пропишіть каліграфічно рядок слова юннати, підкреслюючи орфограму.

3. Розвиток мовлення (за вправою 7)

V. Підсумок уроку

1. Бесіда

— З чим ви сьогодні познайомились?

— А що цікавого дізналися?

— Як визначити відмінок прикметника у множині?

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

VI. Домашнє завдання Правило на С. 3, вправа 4.



Джерело: noindex
Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (05.07.2015)
Переглядів: 2168 | Рейтинг: 0.0/0
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка...
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів&#...
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі...
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]