Тема: Відмінювання прикметників у множині. Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині Мета: ознайомити дітей із системою відмінювання прикметників у множині, її особливостями, вчити вживати різні відмінкові форми прикметників у множині; розвивати вміння вживати на письмі закінчення прикметників, орієнтуючись на кінцевий приголосний основи; виховувати дбайливе ставлення до природи. Обладнання: тлумачні словники. ХІД УРОКУ I. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Розподіліть слова у три групи. Зелений, зелень, зеленіти, синє, син, синіти, порожня, порожнеча, спорожніти, м’яка, м’якість, пом’якшити. — За якою ознакою ви розподілили слова у групи? — Виберіть тільки прикметники. Що у них спільного? (Число) — Розподіліть їх у дві групи. За якою ознакою ви це зробили? (Тверда і м’яка група) — А чи впливає група прикметників на закінчення при відмінюванні? Як? — А що ще може вплинути на закінчення? II. Оголошення теми й мети уроку — Сьогодні ми поспостерігаємо за відмінюванням прикметників у множині, з’ясуємо, чи впливає число на закінчення при відмінюванні. III. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Колективна дослідницька робота — Поставте записані нами прикметники у множині. Що цікавого помітили? (І тверда, і м’яка група мають однакові закінчення -і). — За бажанням провідміняйте у парі два прикметники у множині. Поспостерігайте за закінченнями. — Розкажіть про свої спостереження. Що цікавого ви помітили? (Закінчення прикметників у множині не залежить ні від групи, ні від роду.) 2. Самостійна робота з підручником (вправа 3) IV. Закріплення та систематизація знань 1. Робота із вправою 6 — Чому ж деякі прикметники у родовому і місцевому відмінках мають закінчення -их, а інші — -іх? 2. Робота із словниковим словом — А хто такі юннати? Зверніться до тлумачного словника. — Що ви дізналися? — Це слово словникове. Як ви думаєте чому? — А чи може хтось пояснити, чому у цьому слові дві літери н? Спробуйте пояснити: (ЮнТ)+ (натуралісти = юннати. — Внесіть слово до словничка. Підкресліть і запам’ятайте орфограму. Пропишіть каліграфічно рядок слова юннати, підкреслюючи орфограму. 3. Розвиток мовлення (за вправою 7) V. Підсумок уроку 1. Бесіда — З чим ви сьогодні познайомились? — А що цікавого дізналися? — Як визначити відмінок прикметника у множині? 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VI. Домашнє завдання Правило на С. 3, вправа 4. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2168 | |
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми |
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка... |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Всього коментарів: 0 | |