Тема: Спостереження за вживанням прикметників для всебічної характеристики предметів. Граматичний розбір прикметника у сполученні з іменником Мета: систематизувати знання учнів про прикметник як частину мови, ознайомити зі схемою морфологічного аналізу прикметника, вдосконалювати вміння визначати рід, число і відмінок прикметників; розвивати вміння вживати прикметники для всебічної характеристики предмета; виховувати почуття товариськості. Обладнання: картки індивідуального опитування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 244 2. Картки індивідуального опитування Картка 1 Провідміняй словосполучення. Вечірнє небо, давня історія. Картка 2 Провідміняй словосполучення. Синій колір, домашня робота. Картка 3 Прочитай текст. Випиши з тексту іменники у сполученні з прикметниками. Визнач їх рід, число, відмінок. Виділи закінчення прикметників у множині. ЖИТНІЙ ДІДУСЬ У нас в сім’ї за обідом ставлять на стіл дерев’яне блюдо з хлібом. Блюдо старе, йому майже сто років. По краю блюда друкованими літрами вирізано: «Житній хліб — калачу дід». Напис — ніби коротка казка. Казка розповідає про добрий житній хліб та його рум’яних внуків-калачів. Дід з внуками набирали силу у полі, потім — у гарячій печі. Ставши дужими, вони наділяють своєю силою всіх нас. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Прочитайте текст з дошки. РАНОК Ранок після ночі. Зірки пірнули в безодню неба. Піднімається туман. Тихо навкруги. — Яке ваше враження від тексту? Чи сподобався він вам? Чому? — Як же його можна вдосконалити? III. Оголошення теми й мети уроку — Сьогодні ми будемо вчитися використовувати прикметники для характеристики іменників, познайомимось із граматичним розбором прикметників. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1.Усна колективна робота (з дошки) — Доберіть прикметники, які характеризували б іменники за ознаками: • кольору — хмара, очі; • руху — поїзд, річка; • розміру, відстані, ваги — книжка, країна; • смакових і нюхових відчуттів — виноград, букет. — А тепер спробуйте за всіма можливими ознаками дібрати прикметники до слова хмара. 2. Самостійна робота з підручником — Спробуйте дібрати прикметники для всебічної характеристики іменників із вправи 245. Виберіть три прикметники на власний розсуд. — Поставте усно один із прикметників у родовий (давальний, знахідний, орудний, місцевий відмінок). — У яких відмінках вживаються прийменники? 3. Творче завдання (за вправою 247) — Виберіть словосполучення, в яких прикметники стоять у родовому (давальному, знахідному, орудному, місцевому) відмінках. — Як визначити відмінок прикметника? — А що ще можна визначити за допомогою закінчення? Як? V. Закріплення та систематизація знань 1. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання 2. Розвиток зв’язного мовлення (за вправою 246) — Яку роль виконують прикметники у мовленні? VI. Підсумок уроку — Згадайте, що ми вчилися робити з вами сьогодні. — Спробуйте удосконалити текст, з якого ми почали урок. Чи став наш текст виразнішим? — Завдяки чому? VII. Домашнє завдання Вправа 248. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1416 | |
Жителі зоопарку, виліплені з пластиліну |
Аплікація з паперу «курчатко» |
Письмова нумерація чисел першої сотні. Читання чисел, записаних у нумераційни... |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Різноманітність рослин |
Всього коментарів: 0 | |