Тема: Вживання знака м’якшення перед закінченнями прикметників чоловічого і середнього роду в родовому, давальному і місцевому відмінках однини. Паралельні форми прикметників чоловічого і середнього роду в місцевому відмінку однини Мета: ознайомити учнів з правописом прикметників чоловічого і середнього роду з основою на м’який приголосний у родовому, давальному і місцевому відмінках однини; розвивати у дітей вміння розрізняти відтінки мови; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови. Обладнання: картки індивідуального опитування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 240 2. Картки індивідуального опитування Картка 1 Утвори за допомогою суфіксів -ськ-, -цьк-, -зьк- прикметники від поданих іменників. Київ, Херсон, Білорусія, Росія, Крим, Лохвиця, Прага. Картка 2 Утвори за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк- прикметники від поданих іменників. Польща, Рига, учитель, хлібороб, лікар, учень, батько. Картка 3 Спиши, вставляючи замість пропусків прикметники, утворені від іменників, які наведені у словах для довідок. _ прикордонники надійно охороняють рубежі своєї держави.______________метро дуже красиве. У _ шахтах добувають вугілля.______________гори вищі за___________. ___________теплохід прибув в___________порт. Слова для довідок: Одеса, Україна, Київ, Кавказ, Донецьк, Карпати, пасажир. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Розділіть наведені прикметники на дві групи. Домашній, раннє, спілий, красиве, дивний, давнє, синій. — За якою ознакою ви розділили прикметники на дві групи? — Чи має значення група прикметника при відмінюванні? — А яке саме? Якщо якась частина дітей розділить на групи за родами, вчитель повинен їх похвалити, відзначивши, що можливий і такий поділ. Але все-таки педагог орієнтує дітей на поділ за кінцевим приголосним основи. III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ми зосередимо увагу на прикметниках м’якої групи чоловічого і середнього роду, поспостерігаємо за утворенням форм родового, давального і місцевого відмінків. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Робота за варіантами I варіант — продовжує роботу із вправою 241 (2, 3). II варіант — проводить аналітичну роботу з таблицею відмінювання прикметників на С. 110. 2. Колективна робота із вправою 242 — Які висновки із своїх спостережень ми можемо зробити? Доцільно оформити результати спостережень у вигляді таблиць. Прикметник м’якої групи V. Закріплення та систематизація знань 1. Робота в парах (вправа 243 (1, 2)) Завдання 342 (3) опрацювати колективно. — Чим можна пояснити наявність або відсутність знака м’якшення у відмінкових формах прикметників м’якої групи в однині? 2. Творче списування Спишіть речення, ставлячи прикметники, що в дужках, у потрібному відмінку однини. I варіант По (осіннє) небу пропливали важкі хмари. На (зелений) горбочку притулилася хатинка. Багато цікавого учні дізналися у (художній) музей. II варіант Село розташувалося біля (темний) лісу. Проміння (вечірнє) сонця освітлювало верхівки дерев. З (ранній) ранку до (пізній) вечора гудуть у полі трактори. — Визначте відмінки прикметників. — Що ви можете розповісти про форми родового відмінка прикметників м’якої групи в однині? — А в яких ще відмінках з’являється знак м’якшення? — А що цікавого можете розповісти про форму місцевого відмінка однини прикметників м’якої групи? VI. Підсумок уроку 1. Гра «Хто перший дасть дзвоник» — Розкажіть все, що дізнались нового на уроці. Наводьте приклади на підтримку своїх тверджень. Хто закінчить розповідь, той і даватиме дзвоник. 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VII. Домашнє завдання Вправа 244. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2228 | |
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина... |
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів... |
Українська народна казка «Рукавичка» |
Всього коментарів: 0 | |