Тема: Уживання прикметників у художніх творах та в науково-популярних текстах Мета: вчити учнів розрізняти текст за їх стилістичними ознаками, правильно вживати прикметники у текстах згідно з їх метою; розвивати мовлення дітей, їх творчий потенціал; виховувати інтерес до вивчення рідної мови. Обладнання: картки із текстами, малюнок дятла. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 198 2. Робота із словниковим словом Гра «Умій слухати і чути» Учитель чітко вимовляє групу словникових слів з інтервалом 5-8 секунд, щоб учні встигали проговорити кожне слово. Потім слова записують і перевіряють. Інженер, кілометр, фанера, фартух. Держава, шеренга, океан, взимку, спочатку. — Яке слово було новим? — Яка в ньому «пастка»? — Які ще слова пишуться за цим правилом? — Запишіть слово у словнички. 3. Тест із взаємоперевіркою (з дошки) I варіант Утвори такі словосполучення з іменниками, щоб прикметники набули переносного значення. Теплий, гострий, солодкий, чистий. II варіант Спиши, замість пропусків встав прикметники-антоніми. Приголосні бувають_____________та_____________. Голосні у словах бувають____________та______________. Ріки бувають______________та_______________. Зорі бувають______________та_______________. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — У вас на партах лежать картки з текстами. Прочитайте їх, визначте тему й мету кожного. КАЛИНА Калина поширена в Україні. З її плодів виготовляють соки. Сік ягід калини поліпшує апетит. Плоди цієї рослини широко використовують і при лікуванні простудних захворювань. КАЛИНА Ми живемо в Україні і любимо її гарну і співучу мову, її прекрасних людей, її пишну природу. Наша земля красива і щедра. Росте і жито, і городина, цвітуть квіти. Але особливу любов викликає у нас калина. Росте вона по тінистих лісах, у солов’їних гаях і дібровах. Садять калину і біля хат, щоб весною білим пишним цвітом милувала, а взимку цілющими ягодами від застуди лікувала. — Що ви можете розповісти про ці тексти? III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ми розширимо свої уявлення про науково-популярні й художні тексти, а також поговоримо про вживання прикметників у різних типах тексту. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Колективна пошукова робота (за вправою 199) Завдання 199 (1) виконати усно колективно. Після цього — робота в групах. • Хто більше знайде прикметників у тексті: — першому 1Дітивибирають собі за- — другому ] вдання за бажанням • Хто зумів знайти більшу кількість прикметників? Чому? — Зробіть висновок про вживання прикметників у різних типах текстів. 2. Диференційоване завдання Учні з недостатньою підготовкою виконують вправу 200. Сильні учні готують вправу 203. — Які доповнення можна внести до висновків, зроблених нами до вправи 199? (У художніх текстах прикметники вживаються як у прямому, так і в переносному значенні, а в науково-популярних — тільки у прямому.) V. Закріплення та систематизація знань 1. Робота в парах (за вправою 202) Один учень складає науково-популярний текст, а другий — художній, звертаючись у разі потреби до товариша. — Хто склав художній текст? А який тип тексту, що його склав...? Доведіть. 2. Самостійна творча робота (вправа 204) Перевірка — індивідуальне опитування. VI. Підсумок уроку 1. Бесіда — За чим ми сьогодні спостерігали? — Що ми побачили? — Що ми можемо розповісти про вживання прикметників у мові і різних типах тексту? 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VII. Домашнє завдання Вправа 201. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1929 | |
Знайомтесь — клавіатура |
Істинні та хибні висловлення |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена |
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету |
Всього коментарів: 0 | |