Тема: Повторення вивченого про прикметник як частину мови. Спостереження за роллю прикметників у мовленні Мета: проаналізувати знання, уміння та навички, виявлені учнями під час контрольної роботи; актуалізувати знання про прикметник і його значення у мовленні; розвивати вміння порівнювати мовні явища; виховувати любов до художнього мовлення. ХІД УРОКУ I. Аналіз контрольної роботи II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Виберіть із вірша (з дошки) прикметники. Ми любимо весну, зелену, чудесну, грімницю у тучі, дощик співучий, луки широкі, і ріки глибокі, поле веселе, рідні оселі, і цвіт у маю — всю землю свою. (М. Стельмах) — За якими ознаками ви визначили, що ці слова є прикметниками? (Вчитель фіксує на дошці відповіді дітей.) III. Оголошення теми й мети уроку — Сьогодні ми розпочнемо знайомство з прикметником, згадаємо, що ми вже знаємо про цю частину мови, з’ясуємо її роль у мові. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Складання розповіді про прикметник Гра «Ланцюжок» — За опорою, складеною на дошці, нам необхідно скласти розповідь про прикметник для учнів другого класу, які вперше зустрічаються з прикметником. Проілюструйте свою розповідь прикладами. Перший учень починає, потім називає ім’я того, хто продовжить розповідь. Вчитель звертає увагу на послідовність і логічність розповіді. 2. Аналітична робота (за вправою 192) Вправу виконати усно колективно. — Яку роль відіграють прикметники у мові? 3. Колективна робота із вправою 191 — Давайте звіримо свої спостереження із думкою Л. Лужецької. Прочитайте її вірш у вправі 191. V. Закріплення та систематизація знань 1. Робота із загадками (за вправою 190) Додаткове завдання Випишіть три словосполучення «іменник + прикметник». Яке слово є головним у цих словосполученнях? 2. Творча робота. Гра «Хто більше?» Вчитель пропонує дітям іменник і просить дібрати до нього прикметники. Хто останній — той і перемагає. Наприклад: сніг — білий, пухнастий, м’який, холодний, лапатий, тихий і т. ін. 3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VI. Підсумок уроку — З якою частиною мови ми розпочали сьогодні знайомство? — Зверніть увагу на опорну схему, складену нами на початку уроку. Які уточнення ви внесли б у неї наприкінці уроку? — Які питання про прикметник ви хотіли б поставити одне одному? Спробуйте скласти творчі запитання. Поставте їх, кому забажаєте. VII. Домашнє завдання Вправа 193 (3), підготувати усний твір-мініатюру про прикметник. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2287 | |
Підсумковий урок за І семестр |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття |
Всього коментарів: 0 | |