Тема: Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини Мета: ознайомити учнів з правописом закінчень іменників чоловічого роду на -р в орудному відмінку однини, формувати вміння працювати з орфографічним словником; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати повагу до людей праці. Обладнання: картка і малюнок із словниковим словом, орфографічні словники. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Відновлення таблиці Іменники жіночого роду Іменники чоловічого роду на -а, -яна -а, -я Складіть усну розповідь за кожною схемою про закінчення іменників в орудному відмінку. 2. Перевірка вправи 150 Індивідуальне опитування. 3. Розподільний диктант — юз - ез - єз Розподіліть іменники у три стовпчики залежно від голосного в закінченні орудного відмінку однини. Книга, їжа, лампа, меч, пісня, гай, дощ, стіл, лінія, верба, м’яч, п’єса. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Робота із словниковим словом. — Подумайте, як назвати одним словом: спеціаліст з вищою технічною освітою. (Інженер) Запишіть транскрипцію цього слова. [інжеине'р] — Визначте за транскрипцією «пастку», яка є в цьому слові. Як перевірити цю орфограму? Вчитель вивішує картку із словом. — Складіть і запишіть п’ять словосполучень із словом. — Поставте слово інженер в орудному відмінку. Визначте основу і закінчення. — Подумайте, з якими іменниками ми сьогодні будемо працювати. III. Оголошення теми і мети уроку — Змініть схему, адаптуйте її до сьогоднішнього уроку. Іменники чоловічого роду на -а, -я (- 0) — Сформулюйте проблему, яку ми будемо сьогодні розв’язувати. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Колективна аналітична робота (за вправою 160) Як висновок — правило на С. 79. — Заповніть пропуски у складеній схемі. Іменники чоловічого роду на - р] -ом -ем (За орфографічним словником) 2. Гра «Збери слово» П_ к_р (пекар) ф_рм_р (фермер) п_р_к_р (перукар) к_х_р(кухар) — Поставте ці іменники в орудному відмінку. Запишіть, виділіть закінчення. Поясніть свій вибір. 2.Інструктаж щодо виконання домашнього завдання V. Закріплення та систематизація знань 1. Творча робота (за вправою 161) 2. Розвиток зв’язного мовлення Вправа 162 (1) — усно колективно. Завдання 162 (2) — письмово самостійно. VI. Підсумок уроку — Які закінчення можуть мати іменники чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини? — Як слід перевіряти їх правопис? — Чи можна скласти до сьогоднішнього матеріалу схему, яка пояснювала б вибір закінчення? VII. Домашнє завдання С. 79, правило; вправа 163. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1175 | |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
Ще про клавіатуру |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 23 |
Всього коментарів: 0 | |