Тема: Розрізнення відмінків іменників жіночого роду Мета: вдосконалювати знання учнів про відмінювання іменників, вчити розрізняти відмінки іменників жіночого роду, ознайомити із способами розрізнення називного і знахідного, давального і місцевого відмінків іменників жіночого роду; розвивати мовні вміння, почуття слова; виховувати любов до Батьківщини, повагу до її історії. Обладнання: тлумачні словники, карта України, малюнок герба, прапора. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання (за вправою 118) — Чому в однакових відмінках різні іменники мають різні питання? II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання 1. Самостійна робота із вправою 119 — Розкажіть про закінчення іменників у різних відмінках. 2. Гра «Пошук» За вправою 120 (1) — колективно усно; 120 (2) — самостійно. Додаткове завдання — Виберіть іменники тільки жіночого роду. III. Оголошення теми і мети уроку — Спробуйте визначити тему уроку, спираючись на матеріал вправи 120. — Розкажіть, що ми будемо робити. — А чого нам треба буде навчитися? IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Колективна робота із підручником Вправу 121 опрацювати колективно. — Як ми визначали відмінки іменників? — Звірте наші дії з правилом на сторінці 62. — Що ми робили правильно? — А що нового підказало нам правило? 2. Робота за варіантами I варіант — вправа 122; II варіант — вправа 123 — визначати відмінки виділених іменників. 3. Робота зі словниковим словом — Що спільного у цих текстах? — Що ви можете розповісти про наших предків-козаків? — Що було головною справою їхнього життя? (Боротьба за незалежність держави) — А що таке держава? Знайдіть відповідь у тлумачному словнику. — Як називається наша держава? — Які символи державності ви знаєте? — Розкажіть про прапор (герб, гімн) нашої держави. — Зверніть увагу на написання слова держава. Що можете розповісти? — Внесіть слово до словничка, підкресліть орфограму. — Запишіть це слово у давальному і місцевому відмінках. Що ви помітили? Як розрізнити ці відмінки? V. Закріплення та систематизація знань 1. Списування з граматичним завданням. Вправа 124 2. Розвиток монологічного мовлення Запропонувати учням на вибір: • скласти усний переказ за текстом вправи 124 і малюнком; • скласти усний твір за вправою 121. — У чому різниця між переказом і твором? (Вислухати декілька учнів.) VI. Підсумок уроку 1.Самостійна творча робота. Вправа 125 — З якими іменниками ми сьогодні працювали? — Що про них дізналися? — А що навчились робити? (Визначати відмінки іменників жіночого роду на -а, -я). Саме це й потрібно вам буде зробити вдома у вправі 126. 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VII. Домашнє завдання Вправа 126; повторити словникові слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1491 | |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила» |
Всього коментарів: 0 | |