Тема: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Пряме і переносне значення іменників Мета: актуалізувати знання дітей про синоніми, антоніми, багатозначні іменники, пряме й переносне значення слів, вчити добирати іменники-синоніми й антоніми, визначати пряме й переносне значення; використовувати у мові названі категорії іменників; вчити робити морфологічний аналіз іменників, розвивати й збагачувати мовлення дітей; виховувати любов до рідної мови. Обладнання: картки індивідуального опитування, схема морфологічного розбору іменника. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 102 2. Картки індивідуального опитування Картка 1 Прочитай текст. Випиши іменники, що вжиті в однині, в один стовпчик, а у множині — в другий. ХМАРИНКИ, ХМАРИНКИ... Хмаринки, хмаринки, небес кораблі — за ними я піснею лину. Безсмертя достойний лиш той на землі, хто любить свою Батьківщину. Хто їй віддає свої дні молоді і зве її сонцем, зорею, хто з нею навік нерозривний в труді, хто в горі і в радості з нею. А вітер тополі на синьому тлі хитає, і далі він лине. Безсмертний, безсмертний лиш той на землі, хто любить свою Батьківщину. Картка 2 Випиши іменники, що вживаються лише в множині. Автомобілі, граблі, валянки, вила, гирі, проводи, ворота, шахи, чергові, цифри, вершки, сіялки, ножиці. Картка 3 Прочитай. Випиши в перший стовпчик іменники жіночого роду, у другий — чоловічого, а у третій — середнього. Корабель летить над Тихим океаном. Який вид! Горизонт у Землі яскраво-бордовий. Потім іде світло-блакитна смужка, яка переходить в чорне небо. З’являється сонечко. Горизонт стає жовтогарячим. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — З’єднайте слова та їх пояснення (на дошці). Синоніми слова, що мають декілька значень Антоніми слова з різними коренями, але близькі за значенням Багатозначні слова, слова протилежні за значенням — Наведіть приклади. III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні поговоримо про іменники-синоніми, антоніми, багатозначні слова, будемо вчитися визначати пряме й переносне значення іменників. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Диференційована робота Сильні учні самостійно опрацьовують вправу 105 (1, 2), готуються до прес-конференції. Учні з недостатньою підготовкою опрацьовують разом з учителем вправу 104, готують також питання до прес-конференції. 2. Прес-конференція Сильні учні займають місце біля дошки — вони відповідають на питання. Учні з недостатньою підготовкою — «журналісти», ставлять питання до вправи 105 і питання, приготовлені з учителем. За підсумками прес-конференції учні самостійно виконують завдання 105 (3). V. Закріплення та систематизація знань 1. Колективне виконання вправи 106 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання 3. Самостійне виконання вправи 103 Перевірка — фронтально. VI. Підсумок уроку — Розкажіть, з якими групами іменників ми працювали. — Які слова називаються синонімами (антонімами, багатозначними)? — А тепер поміркуйте, для чого в мові потрібні ці слова. Вислухавши версії дітей, зробити кінцевий висновок за правилом на С. 51. VII. Домашнє завдання С. 51, правило; вправа 107. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2013 | |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ... |
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7 |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Всього коментарів: 0 | |