Тема: Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників Мета: удосконалювати знання про структуру речення, продемонструвати зв’язок між однорідними членами речення за допомогою сполучників; розвивати вміння інтонаційно правильно читати речення з однорідними членами речення, ставити розділові знаки на письмі; виховувати любов до рідної мови. Обладнання: таблиця «Однорідні члени речення». ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 78 — Прочитайте речення. Назвіть однорідні члени речення. — Поясніть, якими членами речення є однорідні члени. — Які розділові знаки ви використали на письмі? 2. Фронтальне опитування Провести за таблицею, складеною на попередньому уроці. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Утворіть словосполучення: сидів (стілець); бачив (театр); подорожував (гори). — Чи зв’язані слова у цих словосполученнях? — А чи можна віднести до прийменників слова і, а, але, й? — А яка ж це частина мови? III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ми познайомимось із новою частиною мови та розширимо свої знання про однорідні члени речення. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Колективна робота із вправою 79 — Випишіть однорідні члени речення із словами, що їх зв’язують. — Зверніть увагу на коми. Чи завжди вони стоять між однорідними членами речення? — А коли не ставляться? 2. Робота із правилом — Ознайомтесь із правилом на С. 39. — З якою новою частиною мови ми познайомились? — Яку роботу вони виконують у мові? — Розкажіть про вживання сполучників із однорідними членами речення. Що цікавого ви помітили? — Заповніть схеми. == ... == (і, й) , ...(але, а) і = , і = , і = 3. Коментар до домашнього завдання V. Закріплення та систематизація знань 1. Робота із підручником Вправу 81 (1) виконати колективно усно. Завдання 81 (2,3) — самостійно. Перевірка — взаємоперевірка у парах. 2. Тренувальний диктант — Уважно слухаючи інтонування речень, спробуйте їх записати, правильно вживаючи коми. Доцільно організувати коментування речення відразу ж після написання. Відцвіли польові (й) лісові трави. Прийшла пора збирати плоди (Г) коріння лікарських рослин. Це плоди глоду д крушини 0 шипшини 0 ялівцю. Чітко дотримуйтесь правил збирання 0 сушіння ® зберігання рослин. Сушити їх можна не на сонці 0 а під покрівлею (§бо) в печі. VI. Підсумок уроку — Розкажіть про свої враження від уроку. — Що найбільш зацікавило вас? — Розставте відповідні розділові знаки у приказках. • Тричі міряй а раз ріж. • Умирать готуйся а хліб ори. • Хліб та вода — то козацька їда. • Хороше, та не наше. • І стид говорить, і гріх потаїть. — Коли так говорять? VII. Домашнє завдання С. 39, 40 — правила; вправа 82. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1082 | |
Природа Кримських гір |
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25 |
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Всього коментарів: 0 | |