Тема: Державний Гімн України. Мова — жива скарбниця історії народу Мета: актуалізувати знання дітей про державні символи України, поглибити знання про мову як святиню українського народу і найважливіший засіб спілкування: виховувати повагу до символів нашої держави, шанобливе й бережливе ставлення до мови; спонукати дітей до вивчення мови; розвивати індивідуальне мовлення кожного учня. Обладнання: плакати «Гімн України», «Герб України», «Прапор України», аудіозапис Гімну, щоденники читача. ХІД УРОКУ I. Вступне слово вчителя Вчитель вітає учнів з початком навчального року, висловлює задоволення з приводу того, що всі зібралися у класі, добре відпочили влітку. Мово рідна, слово рідне, Хто вас забуває, Той у грудях не серденько — Тільки камінь має. (С. Воробкевич) II. Ознайомлення з підручником «Рідна мова» (М. С. Вашуленка, С. Т. Дубовик, О. І. Мельничайко, Л. В. Скуратівського) 1. Дослідницька робота (проводиться з опорою на текст «Читанки» «З чого складається книга») — Про що може розповісти обкладинка (форзац, титульна сторінка)? — А для чого потрібен зміст? 2. Робота з текстом Гімну 1) Бесіда. — Зверніть увагу, що надруковано на сторінці 3. — А що таке Гімн? — Які ще символи держави ви знаєте? — Зверніть увагу на плакати. Розкажіть про Прапор і Герб України. — Прочитайте прізвища авторів Гімну України. 2) Читання Гімну вчителем. — Чи зустрілись вам слова, значення яких ви не розумієте? — Спробуйте пояснити їх значення шляхом добору синонімів. 3) Повторення правил поведінки під час слухання Гімну. 4) Слухання Гімну (аудіозапис). — Які почуття охопили вас? III. Мотивація навчання — Прочитайте прізвища авторів підручника. Які з них вам добре знайомі? Де ми з ними зустрічались? — Як ви вважаєте, чому такі серйозні науковці доклали зусиль до укладання підручнику для 4 класу? Про що це може свідчити? — Тож давайте з вами продовжимо вивчати, пізнавати рідну мову, збагачувати своє мовлення. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Колективне усне виконання вправи 2 — Про які види мовлення йдеться? — Чим відрізняється усне мовлення від писемного? — Які засоби виразності використовуються у мовленні? — Підготуйте стислий переказ ексту. (Вислухати декількох учнів.) 2. Розвиток мовлення (за вправою 3) — Прочитайте текст вправи ланцюжком. — Знайдіть спільнокореневі слова, вжиті в тексті. (Мова — мовлення) — Чим різняться ці слова? (Мова — це всі слова, які тільки існують у мові; мовлення — наш особистий запас слів, яким ми вільно володіємо.) — Яке поняття ширше? — Чи можна вважати освіченою й культурною людину, якщо запас її слів обмежений? — Тому давайте вдосконалювати своє мовлення, і для цього вико-наємо завдання 3 (2). 3. Робота із «Щоденниками читача» Діти, спираючись на власні записи, розповідають про прочитані влітку книжки, діляться враженнями, заохочуючи товаришів до читання. 4. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання V. Підсумок уроку — Що нового ви дізнались сьогодні? — У чому різниця між мовою та мовленням? — Чому мову називають живою скарбницею історії народу? VI. Домашнє завдання Вправа 5. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1965 | |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах» |
Із папером, і з картоном працювати ми майстри! |
Лукаві "є" та "и" |
Природа навколо нас |
Всього коментарів: 0 | |