Леся Українка. «Давня весна».
Літературне читання Тема. Леся Українка. «Давня весна». Мета: поглибити знання учнів про творчість Лесі Українки; викликати емоційне сприйняття вірша; розкрити вплив природи на настрій і почуття поетеси; розвивати образне мислення, уяву; прищеплювати інтерес до творчості Лесі Українки. Хід уроку I. Організаційний момент Усміхніться всім навколо: небу, сонцю, квітам, людям. І тоді обов’язково День вам всім - веселим буде! Будь-яка робота виконується легше, якщо у вас буде гарний настрій. II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою Кружляло, дзижчало, Петляло, пищало. Летіло, дзвеніло, Гуділо, бриніло. Сіло, вмостилось. Трісь! Десь поділось. 2. Гра «Склади речення» Сполучіть подані слова в одне речення. Чай, окуляри, газета. Друг, кіно, морозиво. Літо, сім`я, ліс. Село, бабуся, яблука. Дощик, райдуга, зупинився. III. Перевірка домашнього завдання Гра «У художньому музеї» Учні презентують ілюстрації до вірша Лесі Українки «Конвалія». Виразно зачитують проілюстровані рядки. IV. Актуалізація читацького досвіду На дошці в нашім класі Портрет висить у рамі. Він всім знайомий – І мені, й татусеві, й мамі. З портрета дивиться на нас Відома поетеса. Це гордість нашої землі. Нескорена, незламна…(Леся). - Про кого ці слова? Епіграфом уроку будуть слова Олени Журливої «Не стерлась райдужна сторінка, Не вмерла пісня лісова Безсмертна Леся Українка Була і є повік жива». Складання хронологічного дерева життя і творчості Лесі Українки V. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку Отже, сьогодні на уроці ми будемо звеличувати свої душі, зміцнювати здоров’я, бо слухатимемо поезію. А який вірш ми будемо сьогодні читати ви повинні відгадати. Робота в парах. Тест I варіант II варіант 1. Поетеса народилася… 1. Яке справжнє прізвище Лесі Українки? д) 25 лютого 1871р.: а) Олена Пчілка; г) 8 березня 1871 р; ж) Леся Письменна; б) 25 січня 1871 р. в) Лариса Косач 2. Яке справжнє прізвище 2.Який вірш написала перший? Лесі Українки? з) Олена Пчілка; о) «Конвалія»; ж) Леся Письменна; п) «Мамо, іде вже зима»; а) Лариса Косач . е) «Надія». 3. Який вірш написала перший? 3. Поетеса народилася… о) «Конвалія»; с) 25лютого 1875 р; п) «Мамо, іде вже зима»; г) 8 березня 1871 р; в) «Надія». б) 25 січня 1871 р. 4. Хто допоміг дібрати 4. Доля Лесі була нелегка, тому що… літературний псевдонім? н) мама; у) її вигнали з України; к) тато; н) з дитинства страждала на невиліковну хворобу; і) брат Михайло. р) за вірші посадили в тюрму. 5. Доля Лесі була нелегка, 5. Хто допоміг дібрати тому що…. літературний псевдонім? л) Її вигнали з України; а) мама; я) з дитинства страждала на з) тато; невиліковну хворобу; р) за вірші посадили в тюрму. і) брат Михайло. З’єднайте слова які у вас вийшли. І ви утворите назву вірша Лесі Українки над яким ми сьогодні будемо працювати. VI. Опрацювання вірша Лесі Українки «Давня весна» - Цей вірш Леся Українка написала в 23 роки. 1. Слухання вірша (відеозапис ) - Який настрій викликав у вас цей вірш? 2. Словникова робота Читання колонок згори вниз (« луною» за вчителем ) та знизу вгору ( « буксиром» із сусідом по парті) . Хутко відгук сміялося бриніло вслід листячко співучії замиготіло Синоніми до слів Хутко – швидко, миттєво; Відгук – луна, відгомін; Бриніло – дзвеніло. Тлумачення слова Самотна - та, яка всіма покинута. 3.Гра «Губи на замку» Мовчазне читання учнями вірша. 4. Фізкультхвилинка. 5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. - Від чийого імені ведеться розповідь? - Яку пору року оспівує автор? - Який дарунок принесла весна поетесі? - Що поетеса говорить про свій настрій? - Чи змінився настрій поетеси? - То про які два настрої звертає пташка нашу увагу? 6. Вправи для розвитку швидкості читання Гра «Хто швидше читає?» Прочитайте рядки про пробудження природи (вітру, дерев, пташок). Гра «Знайти риму» Мила - … (стокрила). Квітки - … ( пташки). Загомоніло - …. (бриніло). Луна - …(самотна). Настала - … (придбала). Ясна - … (весна). 7. Робота в групах. I група. Знайти дієслова у вірші. Чому їх так багато ? (Все у русі, стан природи змінюється на очах). II група Знайти пестливі слова у вірші. Про що вони говорять?( Про стан душі хворої Лесі). III група Які слова використовує поетеса для характеристики весни ? 8. Гра «Перекати поле» 9. Робота за ілюстрацією в підручнику Розгляньте малюнок київської художниці Любові Іванової « Лесині весни». - Кого художниця зобразила на малюнку? Які кольори вона використала ? Картини Любові Іванової знаходяться у Колодяжненському музеї Лесі Українки. Леся дуже любила природу, особливо весняну , коли все зеленіє, буяє квітом. На картині ми бачимо теплі, ліричні акварелі , які висвітлюють зв’язок з сіро - голубими розумними очима .Та буйно-заквітчаної зелені, красу і силу якої майбутня поетеса відчуває в дитинстві босими ногами. 10. Вправа «Мікрофон» - Чому вірш названо «Давня весна», а не просто «Весна» ? ( Враження від весни , яку згадує поетеса було таким сильним , що воно не забулося і через багато років). VII Підсумок уроку Творчість Лесі Українки дуже багата та різноманітна. Всі її поезії свідчать про велику любов до рідної землі,її вболівання за долю свого народу. Вона любила пісні й музику рідного краю, його звичаї, вбрання. А, оскільки, Леся Українка дуже любила квіти, то ж сплетімо з вами віночок у пам’ять про неї. До Лесиного віночка вплетемо: 1 дівчинка Барвінок – символ пам’яті і вдячності поетесі. 2 дівчинка Маки – квіти краси і молодості. 3 дівчинка Ромашки - квіти кохання і миру. 4 дівчинка Волошки – простоти і ніжності . Леся Українка – славна дочка України . Вона любила свою Батьківщину і служила їй своїм палким словом . Ми з вами – земляки славетної поетеси . Ми живемо в Україні . Це наша Батьківщина , наша рідна земля , яку ми палко любимо. VIII Домашнє завдання Виразно читати вірш « Давня весна» ( с.102 – 103) . | |
| |
Переглядів: 1635 | |
Спостереження та досліди |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я. |
Твої руки. Чутливість шкіри |
Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне викори... |
Всього коментарів: 0 | |