Підсумковий урок з теми «Байки»
Тема: Підсумковий урок з теми «Байки»
Мета: поглибити поняття про байку; розвивати уміння аналізувати й робити висновки, логічно й послідовно аргументувати свої міркування; розвивати спостережливість, уміння застосовувати набуті знання практично; формувати активну життєву позицію; виховувати доброту, милосердя, трудолюбивість,дружбу, повагу до слова, до літератури.
Обладнання: портрет Леоніда Івановича Глібова, силуети тварин, картки для трьох груп, довідки-реферати про тварин, ілюстрації до байок Глібова, маски та костюми героїв байок, уявний мікрофон, звукозапис фанфар, співу птахів, викладка книжок Л.Глібова, комп’ютерна презентація, проектор.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Девіз уроку : «Мудрим ніхто не вродився, а навчився…»
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Учитель
Ранок! Сонце в небі піднімається!
Наш 3 клас із гостями вітається!
Учитель.
Діти, подивіться на малюнок із трьома дитячими обличчями.
Яке обличчя вам сподобалося найбільше?
Я бажаю вам бути уважними, старанними і обов'язково усміхненими.
II. Повідомлення теми й мети уроку
- Гостей наших щиро я перепрошую
І до співпраці з нами запрошую.
А сонечко нам допоможе —
Воно уважно слухати може.
Сьогодні поговоримо до пуття
Про твори відомого
Українського байкаря —
Леоніда Івановича Глібова.
Ми ще раз зустрінемось із героями байок Глібова, проведемо парад літературних героїв.
III. Вправи для розвитку артикуляції
— Дуже важко розпочати одразу звуки вимовляти.
Ми роботу губам і язику пропонуємо таку: (Слайд 3)
1 . «Коник».
Мета: виробляти підйом язика вгору, рухомість його, зміцнювати м'язи язика.
Ми у класі , наче кінь
Вибиваємог « Цінь-цінь….»
2. «Дятел».
Мета: зміцнювати м'язи язика, виробляти підйом язика вгору й уміння робити кінчик язика напруженим.
Усміхнулись, рот відкрили,
Дятла в гості запросили.
Треба швидко працювати.
Ротик свій не закривати:
Д-д-д-д-д-д.
3. Скоромовка. (Слайд 4)
— В скоромовці ви теж впізнаєте героя з байки Глібова.
Опрацювання теми уроку.
4. Анаграми.( слайд 5)
Гра « Блискавка» ( Слайд 7)

ІУ. Опрацювання теми уроку.

1.. Побудова « Асоціативного куща» до слова « Байка»( слайд 6)
2. « Мозкова атака»
- Що ж таке байка?
( Віршований твір з повчальним змістом. У якому вади людей розкриваються через образи тварин і речей)
- Чим байка відрізняється від вірша?.
( Вірш теж поетичний твір. Але байка містить повчальний висновок ( мораль) , викриває негативні явища).
- З яких частин складається байка?
( З оповідної і повчальної)
3. Повідомлення девізу уроку.
Девізом сьогоднішнього уроку є слова «Мудрим ніхто не вродився, а навчився»
4.Гра « роз’єднай слова». ( Слайд 8- 9 )
- Про що просить видатний байкар?
5.Читання біографії Л.Глібова ( Слайди- 10 -17)
6. Акровірші
7.Фізкультхвилинка
У.Робота в групах.
І.Проектна робота « Герої байок Л.Глібова»
Кожній з груп були запропоновані випереджальні завдання :
1. Повідомлення про героя.
2. Ілюстрація до байки.
3. Інсценівка байки.
ІІ. Робота за картками.
Картка 1
Знайдіть рядки байки , які звучать як прислів’я.
Прочитайте з повчальною інтонацією.

Картка 2
Виберіть прислів’я яке підходить до вашої байки.

1.Як немає в голові, то на базарі не купиш.
2.Під лежачий камінь вода не тече.
3.Не смійся з другого, щоб тобі не було того.

Картка 3
Байки викривають негативні риси характеру людини.
Відповідно до негативних рис підберіть позитивні.
Нікчемний - ввічливий
Скупий –
Лінивий –
Злий -
Агресивний -

Картка 4
Загадки про людську вдачу, про позитивні людські якості.
1.Зроду не збіднієш з нею
Бо за тую вдачу матимеш віддачу.
Що роздаси ти людям - вернеться тобі.
Яка це риса вдачі?
2. У тварин не буває , навіть у шимпанзе.
Хоч зубів і немає, а людину гризе?
3.І співчуття , і розуміння,
Ніжна турбота проста -
Ось що живе у серці людини …
Там живе …
Ні птахи, ні комахи не можуть бути добрими…Милосердя, доброта - два крила на яких тримається людство, і ці риси можуть бути притаманні тільки людині.!
Сказав один мудрець-
Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише добро і в вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
УІ. Підсумок уроку.
Сьогодні ви всі плідно працювали. Подякуйте один одному за співпрацю, а я дякую всім вам.
Оцінювання.
Зверніть увагу на викладку книг… Ви можете їх взяти в нашій бібліотеці .
А тепер нехай вишикуються герої уроку ( звірі, птахи, комахи, риби), зробимо для них парад. На їхню честь звучать фанфари.( Звукозапис)
Метод « Мікрофон»
Завдяки байкам Л.Глібова ми навчилися бути…
( чесними, мудрими, чуйними, скромними, добрими, працьовитими, терплячими, сміливими…)
- Яким був девіз нашого уроку?
- З кожним роком ви поповнюєте свої знання, мудрішаєте. Питання добра і зла , байдужості та людяності завжди турбували людей, турбують і зараз. А ви на прикладах героїв байок повинні виховувати ті риси характеру, які допомогли б вам стати справжніми людьми.
УІІ. Рефлексія
Які ваші враження від уроку?
Категорія: Читання | Додав: 01lusi12 (21.02.2016)
Переглядів: 2310 | Рейтинг: 3.0/1
Запитання до природи. Звідки береться олія?
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
Складання записки, адресованої батькам (друзям)
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]