Підсумковий урок з теми «Байки»
Тема: Підсумковий урок з теми «Байки»
Мета: поглибити поняття про байку; розвивати уміння аналізувати й робити висновки, логічно й послідовно аргументувати свої міркування; розвивати спостережливість, уміння застосовувати набуті знання практично; формувати активну життєву позицію; виховувати доброту, милосердя, трудолюбивість,дружбу, повагу до слова, до літератури. Обладнання: портрет Леоніда Івановича Глібова, силуети тварин, картки для трьох груп, довідки-реферати про тварин, ілюстрації до байок Глібова, маски та костюми героїв байок, уявний мікрофон, звукозапис фанфар, співу птахів, викладка книжок Л.Глібова, комп’ютерна презентація, проектор. Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань. Девіз уроку : «Мудрим ніхто не вродився, а навчився…» ХІД УРОКУ І. Організація класу Учитель Ранок! Сонце в небі піднімається! Наш 3 клас із гостями вітається! Учитель. Діти, подивіться на малюнок із трьома дитячими обличчями. Яке обличчя вам сподобалося найбільше? Я бажаю вам бути уважними, старанними і обов'язково усміхненими. II. Повідомлення теми й мети уроку - Гостей наших щиро я перепрошую І до співпраці з нами запрошую. А сонечко нам допоможе — Воно уважно слухати може. Сьогодні поговоримо до пуття Про твори відомого Українського байкаря — Леоніда Івановича Глібова. Ми ще раз зустрінемось із героями байок Глібова, проведемо парад літературних героїв. III. Вправи для розвитку артикуляції — Дуже важко розпочати одразу звуки вимовляти. Ми роботу губам і язику пропонуємо таку: (Слайд 3) 1 . «Коник». Мета: виробляти підйом язика вгору, рухомість його, зміцнювати м'язи язика. Ми у класі , наче кінь Вибиваємог « Цінь-цінь….» 2. «Дятел». Мета: зміцнювати м'язи язика, виробляти підйом язика вгору й уміння робити кінчик язика напруженим. Усміхнулись, рот відкрили, Дятла в гості запросили. Треба швидко працювати. Ротик свій не закривати: Д-д-д-д-д-д. 3. Скоромовка. (Слайд 4) — В скоромовці ви теж впізнаєте героя з байки Глібова. Опрацювання теми уроку. 4. Анаграми.( слайд 5) Гра « Блискавка» ( Слайд 7) ІУ. Опрацювання теми уроку. 1.. Побудова « Асоціативного куща» до слова « Байка»( слайд 6) 2. « Мозкова атака» - Що ж таке байка? ( Віршований твір з повчальним змістом. У якому вади людей розкриваються через образи тварин і речей) - Чим байка відрізняється від вірша?. ( Вірш теж поетичний твір. Але байка містить повчальний висновок ( мораль) , викриває негативні явища). - З яких частин складається байка? ( З оповідної і повчальної) 3. Повідомлення девізу уроку. Девізом сьогоднішнього уроку є слова «Мудрим ніхто не вродився, а навчився» 4.Гра « роз’єднай слова». ( Слайд 8- 9 ) - Про що просить видатний байкар? 5.Читання біографії Л.Глібова ( Слайди- 10 -17) 6. Акровірші 7.Фізкультхвилинка У.Робота в групах. І.Проектна робота « Герої байок Л.Глібова» Кожній з груп були запропоновані випереджальні завдання : 1. Повідомлення про героя. 2. Ілюстрація до байки. 3. Інсценівка байки. ІІ. Робота за картками. Картка 1 Знайдіть рядки байки , які звучать як прислів’я. Прочитайте з повчальною інтонацією. Картка 2 Виберіть прислів’я яке підходить до вашої байки. 1.Як немає в голові, то на базарі не купиш. 2.Під лежачий камінь вода не тече. 3.Не смійся з другого, щоб тобі не було того. Картка 3 Байки викривають негативні риси характеру людини. Відповідно до негативних рис підберіть позитивні. Нікчемний - ввічливий Скупий – Лінивий – Злий - Агресивний - Картка 4 Загадки про людську вдачу, про позитивні людські якості. 1.Зроду не збіднієш з нею Бо за тую вдачу матимеш віддачу. Що роздаси ти людям - вернеться тобі. Яка це риса вдачі? 2. У тварин не буває , навіть у шимпанзе. Хоч зубів і немає, а людину гризе? 3.І співчуття , і розуміння, Ніжна турбота проста - Ось що живе у серці людини … Там живе … Ні птахи, ні комахи не можуть бути добрими…Милосердя, доброта - два крила на яких тримається людство, і ці риси можуть бути притаманні тільки людині.! Сказав один мудрець- Живи, добро звершай! Та нагород за це не вимагай. Лише добро і в вищу правду віра Людину відрізня від мавпи і від звіра. Хай оживає істина стара: Людина починається з добра! УІ. Підсумок уроку. Сьогодні ви всі плідно працювали. Подякуйте один одному за співпрацю, а я дякую всім вам. Оцінювання. Зверніть увагу на викладку книг… Ви можете їх взяти в нашій бібліотеці . А тепер нехай вишикуються герої уроку ( звірі, птахи, комахи, риби), зробимо для них парад. На їхню честь звучать фанфари.( Звукозапис) Метод « Мікрофон» Завдяки байкам Л.Глібова ми навчилися бути… ( чесними, мудрими, чуйними, скромними, добрими, працьовитими, терплячими, сміливими…) - Яким був девіз нашого уроку? - З кожним роком ви поповнюєте свої знання, мудрішаєте. Питання добра і зла , байдужості та людяності завжди турбували людей, турбують і зараз. А ви на прикладах героїв байок повинні виховувати ті риси характеру, які допомогли б вам стати справжніми людьми. УІІ. Рефлексія Які ваші враження від уроку? | |
| |
Переглядів: 2351 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17 |
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ... |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч? |
Всього коментарів: 0 | |