Тема: Як у звичайному відкрити незвичайне, прекрасне? М. Сингаївський «Веселка на долоні». Л. Біленька «Казка неба». В. Чухліб «Пісня тоненької очеретини» Мета: вчити придумувати і виконувати творчі види завдань; розвивати творчу уяву, образне мислення; збагачувати мовлення учнів епітетами, порівняннями, метафорами; виховувати любов до поетичного слова. Обладнання: картини із зображенням куточків різних краєвидів. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань 1. Розчитування. Виразне читання поезій із збірок поезій В. Симоненка (у кожного учня на парті - збірка). - Що стало поштовхом до творчості в Анатолія Камінчука? (Краса рідної природи.) Учні вибірково дають відповіді на запитання рядками твору «Як я став письменником»? 2. Розгляд картин із чудовими краєвидами природи рідного краю. - Візьміть перо і спробуйте передати поетично свої емоції, настрій, які ви відчули пьід час розгляду даних картин. Відтворіть їх на папері у вигляді поетичних рядків. 3. Зачитування складених поезій за даними картинами. II. Повідомлення теми уроку - Поезії, які ми опрацюємо на цьому уроці, можна назвати кольоровими. Послухайте їх і доведіть, що це саме так. III. Виразне читання поезій М. Сингаївського «Веселка на долоні» та Л. Біленької «Казка неба» підготовленими учнями 1. Самостійне читання поезій за варіантами. 1) Зробити на дошці виписки з творів. Що ми бачимо?Що ми чуємо? веселку вишневу, співучі гаї синю чи малинову коні синій луг 2) Якими видалися білі хмаринки в небі? 2. Повторне голосне читання поезій. Визначення порівнянь, епітетів. 3. Порівняти кольори обох поезій. «Веселка на долоні» «Казка неба» синій луг пухнаті барвиста веселка лілуваті вишнева, синя, малинова білі хмаринки - Що спільне і що відмінне у поезіях? 4. Фізкультхвилинка. 5. Гра «Ланцюжок». Дібрати до слів небо, хмари «кольорові» епітети. М. Робота над твором «Пісня тоненької очеретини» Словник: очерет, мешканці, шана. 1. Виразне читання вірша підготовленим учнем. Перед читанням твору - запитання для всіх: - Який жанр цього твору ? 2. Робота над художніми засобами твору. 1) Знайти синоніми, епітети. 2) Виразне читання питальних та окличних речень. 3) Робота по групах. 1 група. Читання за особами. 2 група. Переказ прочитаного. 3 група. Придумати продовження казки. 4) Бесіда. - Яка головна думка твору? - Який жанр твору? - Хто допоміг очеретині знайти свою співучу пір'їну? - Кому з дійових осіб відповідає прислів'я: «Не хвали сам себе, нехай тебе люди похвалять»? 5) Переказ казки з продовженням. 6) - Як можна пояснити прислів'я: «Кожен найменший колосок має власний голосок»? 7) - Як у звичайному можна відкрити прекрасне? V. Підсумок уроку - Які ілюстрації або кадри мультфільму ти створив би до твору «Пісня тоненької очеретини»? VI. Домашнє завдання Намалювати ілюстрацію до твору. Переказувати прочитану казку близько до тексту. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1854 | |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
Всього коментарів: 0 | |